Ironija održivosti u seriji "Kletva": Flipanje zajednice bez izlaza - Monitor.hr
Jučer (18:00)

Pasivne kuće koje gube tlo pod nogama

Ironija održivosti u seriji “Kletva”: Flipanje zajednice bez izlaza

Serija Kletva (2023) prati fiktivnu produkciju reality emisije Flip-lantrophy o renoviranju kuća u malom gradu Española. Protagonisti Whitney i Asher žele gentrificirati zajednicu izgradnjom pasivnih kuća, pod krinkom održivosti i filantropije. Ipak, kontradikcije njihovog projekta naglašavaju ironiju kasnog kapitalizma: “nevidljive” kuće reflektiraju sumornu stvarnost i raseljavaju lokalno stanovništvo. Dok serija balansira na rubu apsurda, prikazuje kako se arhitektura koristi kao alat za zarobljavanje, gdje je svaka mogućnost izlaza tek nova zamka – s fatalnim posljedicama. Kulturpunkt


Slične vijesti

02.02. (17:00)

Smiju li muškarci snimati feminističke filmove?

Usporedba glavnih ženskih likova u Barbie i Ubogim stvorenjima: Fantastična utopija zvana Barbie Land politički je progresivnije mjesto od ispraznih viktorijanskih kulisa

Lanthimosovo ostvarenje je mastan vic na koji se najglasnije smiju djeca koja ga nimalo ne razumiju. Tvrdnje da je uloga Emme Stone feministička, da su Uboga stvorenja feministički film, potvrđuju samo činjenicu da je filmska industrija Mojo Dojo Casa House: hrpa konja i muškaraca. Počast odajemo Yorgosu Lanthimosu, a ne Greti Gerwig zato što žene smiju biti lutke, ali samo ako se njima igraju muškarci. Ono što je u knjizi tek usput spomenuto, gotovo nebitno, grčki je redatelj stavio u samo središte radnje. Bella Baxter emancipira se isključivo seksualno. O životu i samoj sebi uči od niza groznih muškaraca. Barbie je, iako ne cilja na visoku umjetnost i u suštini je ljetni blockbuster hit, ipak oštra feministička kritika patrijarhata, što je i bilo za očekivati, jer Gerwig razumije žene i razumije popularnu kulturu. A to znanje o ženama i onome što one žele malo se cijeni. Asja Bakić za Kulturpunkt.

22.01. (15:00)

Hollywoodska priča iz grčke kuhinje smještena u viktorijansko doba

Poor Things: Čudna Barbie u Frankensteinovu svijetu, Emma Stone sjaji kao kreacija ludog doktora

“Pristojno društvo” viktorijanskog doba može se shvatiti kao ovo današnje, preopterećeno političkom korektnosti ili ga bar Lanthimos tako shvaća i ironizira pomoću Belle, koja se usuđuje poljuljati društvena pravila. Redatelj se nadovezuje na “Dogtooth” (razbijanje nametnutih okova, slobodna volja, buđenje i oslobađanje), no stvara jednako poseban film. Jasno, Lanthimosova inspiracija je i klasik “Frankenstein” Mary Shelley, tj. “Frankensteinova nevjesta”, pa i opskurni “Frankenhooker” (Bella će istraživati seksualnost i u pariškom bordelu), ali on je koristi da napravi feministički “twist” i udahne novi život poznatoj priči o reanimaciji i igranju (muškog) boga. Marko Njegić za Slobodnu. Pogledajte komentare na Forumu.

17.01. (18:00)

Počela Oscar sezona

U kina stiže Poor Things, novi hvaljeni film Yorgosa Lanthimosa

Uboga stvorenja je ekranizacija istoimenog romana iz 1992. škotskog pisca Alasdaira Graya kojeg su kritike nazvale “veličanstveno žustar, smiješan, prljav i pametan“. Vizualni identitet filma je priča za sebe – kao jedan predivan san, i zaslužuje da se doživi na velikom ekranu. Ona najškakljivija, a ujedno i najbitnija stvar oko ovog filma bila je da se knjiga prema kojoj je sniman film vjerno prenese na filmsko platno. To osim priče o feminizmu znači i mnogo golotinje i seksa kojom izvorni materijal obiluje. Kao što to inače biva, ovdje seks i golotinja nisu samo zato da jednostavno postoje, već su integralni dio priče i putovanja glavnog lika gdje time upoznaje sebe i svijet koji ju okružuje. Ni Stone niti Lanthimos nisu željeli iznevjeriti književnog lika Belle Baxter te se ona i na filmu uputila na jedno emotivno i seksualno putovanje ka emancipaciji. Kino film, Ravno do dna

20.09.2017. (13:34)

Stephen Colbert i Emma Stone vrlo ugodno razgovaraju o anksioznosti i kako im nastupanje na pozornici pomaže u tome

18.08.2017. (08:31)

Unosna godina

Emma Stone – najbolje plaćena glumica u 2017.

Emma Stone je sa zarađenih 26 milijuna dolara najbolje plaćena holivudska glumica u 2017., objavio je časopis Forbes. Jennifer Lawrence, koja je predvodila listu prošle godine, ove je godine treća sa zarađenih 24 milijuna dolara. Na drugom mjestu je Jennifer Anniston sa 25,5 milijuna dolara, no ona je uglavnom novac zaradila od reklama, a ne od filma.

16.08.2017. (23:20)

Emma Stone preskočila Jennifer Lawrence kao glumica s najvećom zaradom u prošloj godini – Stone zaradila 26 milijuna dolara, uglavnom zahvaljujući ‘La la land’, druga je Jennifer Aniston s 25,5 milijuna dok je Lawrence, koja je dvije godine za redom bila prva, sad treća s 24 milijuna

22.04.2017. (15:09)

Sjajne, a zaboravljene uloge Emme Stone

09.04.2017. (12:32)

Video: Vrlo slatko i vrlo đentlmenski – momak pozvao glumicu Emmu Stone na maturalnu večer, prepjevao onaj song s početka ‘La la Land’

01.09.2016. (08:54)

Uz pjesmu i ples

Filmom ‘La La Land’ otvorena 73. Mostra

Međunarodni filmski festival u Veneciji, 73. Mostra, otvoren je sinoć retro jazz mjuziklom Damiena Chazellea La La Land (trailer, kritike) u kojem su glavne uloge odigrali Ryan Gosling i Emma Stone. Film je rađen po svim klišejima koje ljudi imaju o Los Angelesu, ali također pokazuje poetiku grada kojoj pridonose ljudi sa svojim nerealnim snovima. Novi list