Život naopačke
Instagram tjedna: Artsflu
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Instagram je nedavno povećala broj fotografija koje korisnici mogu podijeliti u jednoj objavi s dosadašnjih 10 na čak 20. Ovaj novitet potaknuo je novi trend – photo dumpove – točnije, gomilu fotki koje na prvi pogled djeluju nespretno, neuredno, ali su u stvarnosti pažljivo osmišljene. Posebno među pripadnicima generacije Z postalo je popularno postavljati nasumične, ponekad nejasne prizore iz svakodnevnog života, stvarajući kolaž trenutaka koji naizgled nemaju veze jedan s drugim. To bi trebalo naglašavati ležernost i nepretencioznost objave, ali u isto vrijeme sugerira da autor zapravo jako brine o svom imidžu na društvenim mrežama. Umjesto privida savršenog života, korisnici Instagrama sad satima smišljaju kako dati privid savršeno neurednog života. Index
Koristeći Instagram neki tinejdžeri doista doživljavaju negativne osjećaje, međutim novo istraživanje Sveučilišta u Washingtonu otkriva da je dominantan osjećaj ipak – dosada. Tinejdžeri naime priznaju da aplikaciju i otvaraju prvenstveno zbog toga što im je dosadno. Zatim prebiru uglavnom nebitan sadržaj, koji im je uglavnom dosadan i u tremu tragaju za zanimljivim dijelovima koje će podijeliti sa svojim prijateljima u izravnim porukama, najstalnijem izvoru veze koji su pronašli na platformi. A kad im na kraju dosadi ono što istraživači nazivaju “juhom sadržaja”, oni se odjavljuju. Aplikaciju pale u potrazi za stimulacijom, a povezivanje s prijateljima obično im je dovoljna. Trenutačni poslovni model većine platformi ovisi o zadržavanju korisnika da skrolaju što je češće moguće i dulje, a podešavanje algoritama je i njihova odgovornost. Bug
Od 50 najpopularnijih Instagram lokacija u Hrvatskoj njih čak 8 nalazi se u Zagrebu, a ukupan broj spominjanja lokacija u Hrvatskoj u odnosu na prošlu godinu porastao je za 19%. Korišteni su podaci o znamenitostima, a ne gradovima, pa stoga na listi neće biti primjerice Dubrovnik, nego Dubrovačke zidine itd. Najpopularniji lokaliteti vezani su uz plaže (njih 22%), a potom slijede povijesne građevine (16%) i Nacionalni parkovi (14%). No, u vrhu su i dalje Pltivička jezera. (Bug)
Top 5 lokacija u Hrvatskoj (i broj spominjanja)
Slavne osobe zarađuju velike svote novaca putem društvenih mreža. Popis devet najplaćenijih:
https://www.youtube.com/watch?v=diU7BWYhfXA
Sve što trebate je otvoriti opciju za poruke, poslati nekome jedan emoji bilo koje vrste ili pritisnuti onaj koji ste primili. Kad na zaslonu dotaknete emoji, odvest će vas do igre, a zatim sami birate emoji kojim ćete igrati. Igrate tako što povlačite prstom po ekranu i upravljate malom lopaticom kojom odbijate emoji u zrak. Kako budete skupljali bodove, emoji će se postupno kretati brže, a boja pozadine postajat će tamnija. Nakon što osvojite 10 bodova, neki od emotikona transformirat će se u drugi srodni emoji. Index
Mnogim korisnicima u Hrvatskoj Facebook se odjavio s njihovih računa i ne mogu se ponovo ulogirati. Instagram korisnici mogu otvoriti, no ne radi feed. Mnogim korisnicima ne radi ni Facebook Messenger. No, čini se daj ep roblem s Facebookom i Instagramom globalan. Probleme korisnici prijavljuju na stranici Downdetector. Problemi su počeli oko 16:20. Index Reakcije na to preplavile su bivši Twitter (N1)
Nova funkcija omogućava korisnicima da lako kreiraju privatni prostor, koji će biti dostupan samo njihovim bliskim, odnosno odabranim prijateljima. Primjera radi, korisnici će moći imati drugačiju fotografiju profila, ime i biografiju za “privatnu stranu”, a moći će kontrolirati i tko vidi njihov Flipside sadržaj. Također, postoji i opcija “počni iznova” te da “ukloni sve korisnike”. Poslovni
Meta je u četvrtak najavila kako će Instagram uskoro početi slati “noćne podsjetnike” tinejdžerima koji kasno noću na aplikaciji provode više od 10 minuta. To je najnoviji potez kompanije koja pokušava mlađim korisnicima pomoći bolje upravljati društvenim mrežama, dok javnost sve glasnije poziva na oštrije restrikcije i roditeljski nadzor. Meta kaže kako će notifikacije mladim korisnicima početi dolaziti nakon 22 sata, a oni ih neće moći isključiti, iako će ih, naravno, moći ignorirati. Forbes
Ova nova praksa, koja omogućava praćenje online navika korisnika pod krinkom poboljšanja korisničkog iskustva, postala je kontroverzna nakon što su Apple i druge tvrtke uvele stroga ograničenja zaštite privatnosti. Povijest poveznica, koja pohranjuje zapise 30 dana, koristi se za personalizaciju ciljanih oglasa na svim Metinim platformama. Ovo poteže pitanje etičnosti i transparentnosti, dok Mark Zuckerberg i društvo traže alternative nakon značajnog smanjenja prihoda uzrokovanog novim pravilima o privatnosti. (Tportal)