In memoriam: Kris Kristofferson (1936. – 2024.): Ne daj gadovima da te slome - Monitor.hr
02.10. (11:00)

Njegova će svijeća još dugo stajati

In memoriam: Kris Kristofferson (1936. – 2024.): Ne daj gadovima da te slome

U želji da ostvari glazbenu karijeru preselio je u Nashville, epicentar country scene, ali kao bezbrojni drugi talenti, nije postigao uspjeh preko noći. Umjesto toga radio je kao domar u Columbijinom studiju, pa je tako čistio podove i skupljao prazne boce. Kristofferson je znao da treba privući Cashovu pozornost, a kako je u to vrijeme radio i kao pilot helikoptera, jednom je odlučio letjelicu spustiti na Johnnyjevo imanje i natjerati ga da čuje njegove pjesme.

Cash će kasnije pričati da je kantautor izašao iz helikoptera s pivom u ruci i snimkama u drugoj, iako Kris ima drugačije sjećanje na događaj. Ali njegov odvažni (i vjerojatno ilegalni) čin zbilja je zaintrigirao Casha koji je odlučio čuti što taj luđak nudi. Kris Kristofferson napisao je neke od najljepših tekstova u glazbi dvadesetog stoljeća, ali izrazio je želju da mu na nadgrobnom spomeniku pišu tri uvodna stiha pjesme Leonarda Cohena, “Bird on the Wire”: “Like a bird on the wire / Like a drunk in a midnight choir / I have tried in my way to be free.” Bio je hrabar, bio je divlji, bio je lijep, bio je talentirani glumac i bio je jedan od najvažnijih kantautora i ne samo svoje generacije, nego uopće. Kažu na Ravno do dna


Slične vijesti

09.11. (22:00)

I Oscar sezona lagano može početi

Conclave: Crni dani u Vatikanu

FIlm počinje sa smrću pape zbog koje se kardinali okupljaju u srcu Svete Stolice kako bi odabrali njegovog nasljednika. Glavnu riječ u ovoj ceremoniji vodi kardinal Lawrence (tumači ga Ralph Fiennes u jednoj od najboljih uloga svoje ionako impozantne glumačke karijere), dekan zbora mučen sumnjama, što u instituciju koje je dio, što u vjeru kao takvu, a najviše u ljude koji poput predatora igraju igru moći ciljajući na čelnu poziciju u Katoličkoj crkvi. Osim adaptiranog scenarija koji će definitivno biti jedan od favorita za Oscar, i Fiennesa kojeg već mnogi izdvajaju kao potencijalnog osvajača zakašnjelog Oscara za glavnog glumca, tu je i cijeli niz sporednih glumaca koji bi filmu mogli donijeti Oscar za najbolji ansambl kad bi se ona počela uručivati već na ovoj dodjeli. Ivan Laić za Ravno do dna. Forum

29.10. (11:00)

U etno điru

Dunije – Bilo je sada: Kod ženske supergrupe (kao i u narodu) nema veselja

Nakon što je lani Nina Romić isporučila “Jezero”, vjerojatno najbolji album svoje karijere, danas se vraća s novim projektom “Dunije” u kojoj joj se uz dosadašnje partnere, pjevačicu i multi-instrumentalisticu Jelenu Galić i bubnjara, producenta i također multi-instrumentalista Silvija Bočića pridružuje i vjerojatno najveća diva hrvatske tradicijske i etno glazbe, Dunja Knebl.

Njihov album nosi naziv “Bilo je sada” što možebitno upućuje na činjenicu da pjesme koje na njemu pjevaju postoje već stoljećima prenoseći se s koljena na koljeno i gotovo svaka od njih govori o tragičnim ženski sudbinama kroz povijest, ali sve to što je bilo događa se i sada, pa su te pjesme ujedno i arhaične i aktualne, dakle svevremenske utoliko što se teme kojima se bave, a koje uključuju nevjeru, obiteljsko nasilje, ubojstva, pa i gore stvari od toga. Ravno do dna

25.10. (15:00)

Jazz za astronaute

Chui – Do zvijezda: Nove avanture vječnih kozmonauta

Chui, instrumentalni kvartet pod vodstvom vizionarskog skladatelja i klavijaturista Tonija Starešinića u kojemu spaja elemente jazz fusiona, progresivnog rocka i modernih oblika elektronske glazbe u kompozicije kojima je kritičarima teško odoljeti, s gotovo se svakim novim izdanjem nađu na vrhovima ljestvica najboljih albuma godine kod svih relevantnih branitelja kvalitetnog ukusa na domaćoj sceni. Sasvim je legitimno još jednom zaključiti da je Chui opet došao, ako već ne do vrhunca svoje igre, onda njemu sasvim nadomak, jer kako se njihova glazba razvija tako je i taj vrhunac sve viši i viši. No, možda su mu ovaj put i bliže nego ikada prije. Ivan Laić za Ravno do dna.

20.10. (22:30)

Strah od zadnjih vozova

Bajaga u Areni: Poruka ‘Samo nam je ljubav potrebna’ zvučala je jednako banalno i naivno kao i u Lennonovo doba

Gledajući popis pjesama, čini se da je Bajaga imao zanimljiv koncept težišta na prvom albumu bez propuštanja svih onih hitova po koje je publika došla. Ne znam po što sam točno ja došao na koncert, vjerojatno sam imao želju da me te pjesme vrate u dane mladosti, prvih pijanki, prvih poljubaca i prvih slomljenih srca. Ako to nisam u potpunosti dobio, to nije zato što to nije moguće, naprotiv, jest moguće upravo zato što je apsurdno. I to nikako nije do gospodina Bajage, već do toga što su ti dani davno iza nas, kao što su i drugovi s kojim smo te pjesme slušali sad “rasuti po celom svetu”, a neki i onkraj njega. Sve stvari imaju svoje vrijeme, a mladosti je vrijeme u prošlosti. Ivan Laić za Ravno do dna

06.10. (22:00)

Tko se boji mjuzikla još?

Nastavak Jokera s Phoenixom i Gagom podbacio u očekivanjima, no nije ni tako loš

Phoenix i Gaga srce su i duša ovog filma. Njegova gluma i dalje je na istoj razini kao i u prvom filmu i premda tek ponavlja sve ono što je bilo sjajno u prethodnom uratku, to je doista toliko dobro da ga je užitak gledati. Ona, pak, ne zaostaje za njim nimalo i daje cijelu sebe kako u pjesme, tako i u ulogu koja joj izvrsno leži. No, glazbene sekvence ujedno su i najbolji dio filma, ali i mlinski kamen obješen o njegov vrat. One predstavljaju odstupanje od onih Scorseseovih šablona iz prvog filma i mahom su dobro osmišljene i izvedene, ali jedva da priču pomiču u naprijed i samo produžuju agoniju priče koja se u gotovo dva i pol sata kreće presporim tempom da bi se u filmu moglo istinski uživati. Tako gledatelj može istovremeno biti uzbuđen sa setom nekog novog muzičkog broja te u isto vrijeme željeti da bude što kraći, jer želi da film čim prije nastavi grabiti prema svom raspletu. Ivan Laić za Ravno do dna. Forum

15.09. (17:00)

Glazbeni brod i dalje plovi

SHIP Music Festival Šibenik: Kries, Idem i Mimika Orchestra u zatvorenom prostoru užarili atmosferu prvog dana

Već lani se SHIP prvenstveno zbog svoje neodoljive lokacije uz more pretvorio u jednu od najljepših takvih manifestacija u Europi, a dojam nije pokvarila ni najavljena oluja već prvog dana, zbog čega se svirka prebacila u natkriveni prostor.  Glazbeni program otvorio je koncert mnogoljudnog Mimika orkestra predvođenog Makom Murtićem čijih dvadesetak članova je potpuno napunilo pozornicu, kao i samu dvoranu koja se usprkos svojoj izvrsnosti pokazala premalenom za sve zainteresirane, pa je osim sjedećih mjesta nastala i gužva među stajačima sa strane, a temperatura u nedovoljno klimatiziranoj dvorani popela se do rubova izdržljivosti. Idem je pokazao da je vrijeme tamo nekog muziciranja na instrumentima pomalo već stvar prošlosti i da klinci ne mogu odoljeti pametno napisanim tekstovima i zaraznim pop punk melodijama, pa makar bili izvođeni samo uz matricu u stilu kakvog alt boy banda. Njihove energija i karizma su ipak neupitni.

Glavni i nesuđeni headlineri, Kries svakako bi na većoj pozornici dobili puniju zvučnu sliku koja bi opravdala njihov istaknut status u lineupu. Ovako je bend još jednom odradio odličnu svirku na kakvu smo od njih navikli, ali možda nije bilo onog soničnog šusa kakav uslijedi svaki put kad kad punom snagom udare mijehovi Andora Végha. Ravno do dna, koji donosi report i ostalih dana.

08.09. (22:00)

Kulturni proizvod in the making u Tvornici kulture

Možda nekadašnji poglavice industrijske buke danas stvaraju glazbu za manjinu čak i svojih starih fanova, ali to što rade prava je umjetnost

. Primjerice, ako ste sinoć očekivali da će legendarni njemački pioniri industrijskog noisea u glazbi, Einstürzende Neubauten, odsvirati jedan od onih “Greatest Hits” koncerata poput onoga koji smo imali priliku vidjeti kad su zadnji put nastupali u Hrvatskoj, točnije na šibenskoj Tvrđavi sv. Mihovila u sklopu SuperUho Festivala 2015. godine, onda ste mogli ostati zatečeni nedostatkom “hitova” na setlisti. Ako ste, pak očekivali simfoniju buke poput primjerice one iz zloglasnog videa u široj uporabi naslovljenog jednostavno “Autobahn“, onda ste već skoro četiri desetljeća u raskoraku s bendom. Njihova je glazba možda postala pitomijom, melodičnijom i manje šokantnom, a tekstovi gotovo filozofski u svom propitivanju jezika i komunikacije.  U svakom slučaju to je nešto više od tipičnog koncerta i možda je previše za one koji su došli čuti hitove i zabaviti se. Vanzemaljci ovog planeta će vam pak reći da je ovo bilo upravo po njihovoj mjeri. Ravno do dna

07.09. (20:00)

Zabavna komedijica pred početak jeseni

Beetlejuice Beetlejuice: Ima još soka u staroj ideji

Sama priča nema pretjeranog smisla, ali epizodičnost radnje će vas dovoljno uvući u ovaj kaotičan zaplet prepun bedastih pošalica i šarmantnih praktičkih efekata (pješčani crvi su čista ljubav) da uživate u stotinjak zabavnih minuta prožetih nostalgijom za vremenima kad su filmovi sačinjeni od takvih sastojaka vladali velikim ekranom. Iznad svega, “Beetlejuice Beetlejuice” pokazuje da Tim Burton iz svog kreativnog uma još uvijek može iscijediti dovoljno “juicea” da uspije upogoniti tri i pol desetljeća očekivani nastavak vlastitoga čeda, a u tom mu pomažu dugogodišnji suradnici koji ga dobro razumiju. Ravno do dna

31.07.2023. (08:00)

Dobra reklama za Progledaj srcem

Slučaj Ogenj – lavovi nas jedu zato što smo kršćani

Nakon vijesti o zabrani nastupa koprivničkog etno/folk/punk/rock benda Ogenj zbog stava njihovog frontmena o abortusu stigao je komentar i s druge strane, Ivana Laića iz Ravno do dna: U slučaju Ogenj ne može se govoriti niti o otkazivanju, a još manje o zabrani, budući da koprivnički bend ni u jednom trenutku nije službeno od kluba najavljen kao predgrupa. Močvara je klub koji za svoj program odgovara pred svojom publikom i onima koji je financijski podupiru, pa kao takav odlučuje hoće li svoj prostor, ime i brend položiti pred nekog izvođača ili neće. Slučaj Ogenj u svojoj se srži uglavnom svodi na zanovijetanje klubu jednog benda koji ne bi trebao uopće željeti nastupiti u okruženju koje oni i njima ideološki srodni opanjkavaju već desetljećima kao komunističko, pro-LGBTQ i antikršćansko. Osim što su malo poradili na PR-u i skupili ponešto ekstra klikova na video sporne pjesme, slikovito rečeno, Ogenj djeluje poput skupine ljudi koja je svojevoljno ušetala u amfiteatar ravno u ralje gladnih lavova koje je prethodno desetljećima zadirkivala, a sad uzvikuju da ih zvijeri proždiru samo zato što su kršćani.