Slavna fotografkinja Annie Leibovitz prva je rezidencijalna umjetnica u sklopu programa “IKEA Artist in Residence” koji je počeo ovog siječnja. Leibovitz tumači neke od najupečatljivijih uvida iz najnovijeg IKEA izvješća Život kod kuće, prevodeći ih u zadivljujuće portrete 25 ljudi iz sedam zemalja. Petero ambicioznih mladih fotografa dobit će jedinstvenu priliku da pod mentorstvom poznate fotografkinje i tvrtke IKEA daju svoj odgovor na isti zadatak koji je imala i Leibovitz, odnosno da interpretiraju uvide iz godišnjeg izvješća o Životu kod kuće kroz svoje objektive. Mentorski program otvoren je za ambiciozne fotografe u dobi od 18 do 25 godina koji svoju prijavu mogu predati od 1. do 30. lipnja. Od srpnja do studenog 2023. petero odabranih fotografa će u sklopu programa dobiti savjete i smjernice od Annie Leibovitz te mentorstvo IKEA stručnjaka, uključujući kreativnog direktora Ingka grupe, Marcusa Engmana, a bit će i plaćeni za svoj rad. Mixer
Mjesecima već zavijaju sirene Centra za uzbunjivanje roditelja Vigilare pa nije bilo neobično kad su nekidan opet počele zavijati “Čitatelji, budite na oprezu!”, upozoravajući da je “IKEA pokrenula novu kampanju”. Druga jedna stvar stoga mene zanima: kad portal Imbecile Dundeeja digne narančastu uzbunu i poviče, “Čitatelji, budite na oprezu!” jer je “Ikea pokrenula novu kampanju”, što se točno od čitatelja očekuje? Na koji način čitatelj treba biti na oprezu? Što je točno hrvatskom i katoličkom čitatelju činiti sa saznanjem da je IKEA u borbi protiv homofobije i transfobije pokrenula kampanju “Ljubav živi i izvan četiri zida”? Kad mi se kaže da budem oprezan jer televizija prikazuje crtani film s pederima i samohranim kurvama, ja znam što mi je činiti, ali što da radim s IKEA-inom kampanjom? Boris Dežulović postavlja prava pitanja za N1.
Švedski proizvođač namještaja koji već godinama širi svoje poslovanje na globalnoj razini sada u svoj portfelj dodaje osam novih trgovina u SAD-u, a u planu je i otvaranje devet novih manjih poslovnica. Najveća je to investicija Ikee u jednoj zemlji u povijesti, teška dvije milijarde dolara. SAD je iza Njemačke trenutačno drugo po veličini prodajno tržište za ovu tvrtku. Zašto baš sada? Ikea u SAD-u želi iskoristiti slobodni prostor na tržištu koji se otvorio nakon što su veliki trgovački lanci Walmarta ili online trgovine namještaja Wayfair pretrpjeli velike gubitke zbog lošijeg poslovanja. Mnogi od njih smanjili su broj zaposlenika, a neke poslovnice se i zatvaraju. Tu rupu na američkom tržištu sada želi popuniti Ikea. Tportal
Uspoređujući hrvatsku i austrijsku IKEA-u, shvatila sam kako su globalni problemi s opskrbom posebno izraženi na hrvatskom, a znatno manje na zapadnim tržištima, a shvaćaju to i brojni nezadovoljnici okupljeni u raznim grupama na društvenim mrežama. Umjesto čekanja da namještaj stigne, aktivno se kupuju second-hand proizvodi, obavljaju se zamjene, organiziraju odlasci u Austriju, dežura se nad policama hrvatske trgovine i dojavljuje stanje na lageru. Kao konačni dokaz, u posljednjoj IKEA-inoj mjesečnoj ponudi doslovno nema niti jednog jedinog artikla iz trgovine namještajem, već se ona svodi na popust na pohani šnicl u restoranu te mesne okruglice, jednu tortu te roladice punjene bademom u njihovoj trgovini hranom. Mnogi se pitaju je li to uvod u zatvaranje zagrebačke IKEA-e i trebamo li strahovati da ćemo po omiljeni namještaj uskoro opet odlaziti u Austriju? – piše Dora Koretić za Jutarnji.
Ikea je danas objavila da će prestati izdavati svoj katalog, jednu od najvećih godišnjih publikacija u svijetu, budući da se kupci sve više okreću internetu. Ikein katalog izlazio je 70 godina, a najvišu tiražu dosegnuo je 2016. godine, kada je kućanstvima i Ikeinim trgovinama na više od 50 tržišta podijeljeno više od 200 milijuna primjeraka. U zadnjih 12 mjeseci do kraja kolovoza IKEA-ina online prodaja skočila je za 45 posto. “Broj primjeraka je padao, no vidjeli smo i da ljudi puno više koriste našu web stranicu, aplikacije i društvene medije. Katalog je sve više gubio na važnosti” – kažu iz Ikee. N1
IKEA pokreće program Buy Back – rabljeni namještaj kupljen u njihovim trgovinama otkupljivat će od kupaca. Ne za novac nego za vaučere koji će se moći koristiti za kupnju novog namještaja, u vrijednosti 40 ili 30% cijene starog namještaja, ovisno o tome u kakvom je stanju. Index…