I Hrvatski brod je na polarnoj ekspediciji - Monitor.hr
25.11.2022. (08:00)

Malo drugačiji Polar express

I Hrvatski brod je na polarnoj ekspediciji

Objavljene su fotografije s prvog hrvatskog broda za polarne ekspedicije. “Ultramarine“ se otisnuo  na 11-dnevnu ekspediciju Antarctic Explorer,a prve fotografije zabilježio je fotograf Michelle Sole nakon povratka iz najjužnijeg grada na svijetu, Ushuaia. Kako su objavili na službenim profilima, grdosija je izgrađen za američku tvrtku Quark Expeditions, specijaliziranu za ekspedicije na Antarktiku i Arktik. Riječ je o tehnološki naprednom brodu duljine 128 metara i širine 21,5 metara. Može primiti i do 200 putnika i 140 članova posade. Green


Slične vijesti

29.09. (16:00)

Zamisli kuću u kojoj možeš i putovati

Kućica na brodu: Kupom plovi jedan od najzanimljivijih brodova u Hrvatskoj

Do Houseboata River, koji je vezan uz obalu Kupe, dolazi se serpentinom malo izvan naselja. Skrenete na suncem sprženu livadu, spustite se drvenim stepenicama na drveni podest, a s njega na brod. Brod koji su 39-godišnji Matija i njegov 63-godišnji tata Marijan neumorno i svakodnevno gradili dvije godine. Koji umjesto palubne kabine ima kućicu od 25 kvadrata, s pažljivo, ljubavno izrađenim svakim dijelićem. Brod koji su, od trupa na kojem leži cijela konstrukcija do drvene kvake na vratima kupaonice, stvorila njih dvojica. Ushićeno, pedantno, često opsesivno. Ono što mnogi, kad ugledaju brod, neće shvatiti na prvu jest da on zbilja plovi. Ide. Ima motor, možete se njime normalno voziti po rijeci. Ne juri, ali ide dovoljno brzo (ima 20 konja). Haus

03.05. (13:00)

To ti je mašina

Kinezi imaju prvi veliki brod na baterije: Njihov kapacitet je veći od 50.000 kWh

Najveći električni kontejnerski brod na svijetu krajem prošlog mjeseca isplovio je na prvo putovanje iz luke u Šangaju u Kini. Sada je brod počeo redovito opsluživati nekoliko lučkih gradova duž obale ove zemlje. Brod Greenwater 01 pripada logističkoj tvrtki Cosco i duljine je 119,8 metara i širine 23,6 metara. Brod ima ukupni kapacitet baterije veći od 50.000 kWh kroz zamjenjive kutije za baterije koje su dizajnirane kao spremnici i postavljene na palubu. Ukupno ima mjesta za 36 kutija za baterije koje sadrže litij-željezne fosfatne (LFP) baterije. Kada je brod u luci, kutije za baterije mogu se istovariti i zamijeniti napunjenim baterijama. To skraćuje vrijeme punjenja broda. Plovilo pokreću dva elektromotora snage po 900 kW, a najveća brzina je 19,4 km/h. Osim 36 kutija za baterije, brod također utovaruje 700 standardnih kontejnera. Revija HAK

21.12.2023. (14:00)

Debelin morem sad me vodi stari ruzinavi brod

Zapušteni brod postao turistička atrakcija – nazivaju ga plutajućom šumom

Da stare i napuštene stvari mogu dobiti novi život, dokaz je brod SS Ayrfield možda koji je star više od 100 godina i koji se nalazi u vodama Australije. Originalno sagrađen u Ujedinjenom Kraljevstvu 1911., kao parni brod na ugljen, služio je u različite svrhe, uključujući opskrbljivanje američkih trupa tijekom Drugoga svjetskog rata. Nakon “umirovljenja” 1972. godine, brod je poslan u Homebush Bay, u Australiju, na otpad, gdje je prepušten hrđanju. Umjesto da se raspadne, na njemu je nastao cijeli ekosustav, s mnogim biljkama koje rastu na njemu. Green

27.07.2023. (00:00)

Sve ok dok se ne igraju potapanja brodova

Trgovački brodovi na nuklearni pogon: Korak bliže masovnoj primjeni

Američki brodarski ured (ABS) dovršio je značajnu studiju o korištenju nuklearnog pogona na velikim brodovima. Uz pomoć vodećih proizvođača nuklearnih reaktora, ABS-HEC tim modelirao je ugradnju dvaju različitih pogonskih postrojenja za dva tipa trupa. Za boxship, tim je odabrao dizajn s dva mala reaktora hlađena olovom, od 30 MW ukupne instalirane snage od 60 MW (80.000 konjskih snaga). Utvrdili su da će ovaj aranžman povećati kapacitet tereta i radnu brzinu broda. Prednosti ovog dizajna niskotlačnog reaktora uključuju kompaktnost i sigurnost u radu te nema potrebe za tlačnom posudom, a rashladno sredstvo se skrućuje u slučaju curenja ili gašenja. Za reaktorske tehnologije pogonska jezgra trajala bi 25 godina, što je tipičan radni vijek trgovačkog broda. Nulte emisije CO2 su osigurane. Revija HAK

07.04.2023. (19:00)

Futuristički zeleni cruising

Brodovi budućnosti: Urbani vrtovi, dronovi i obnovljivi izvori energije

Brodogradnja slijedi globalne trendove okretanju prema održivom razvoju i zaštiti okoliša. Tako je ovoga tjedna grupacija Meyer predstavila futuristički model broda za krstarenje koji uključuje spektakularne inovacije. Riječ je o brodu na kojemu će energija dolaziti od sunca, vjetra i valova, a bit će postavljeni i urbani vrtove te platforme za dronove. Riječ je o inovativnom modelu “’Reverse“, kojeg karakterizira aerodinamičan vanjski izgled sa zatvorenom staklenom oplatom, a koji najbolje pokazuje kako bi krstarenje moglo izgledati 2100. godine. Green

19.08.2022. (14:00)

Život na moru

Brodosplit i Storylines grade prvi ekološki održiv brod za stanovanje na moru

Brod će biti duljine 232,5 metara i imat će 547 privatnih rezidencija. Zvat će se MV Marrative te će biti prvi stambeni brod na pogon ukapljenog prirodnog plina (LNG). Rok isporuke broda je 2025. godina. Taj brod razlikuje od broda za krstarenje po tome što je namjenski izgrađen za stanovanje na moru. Zamišljeno je da, između ostalog, ima poštu, školu, knjižnicu, bolnicu, banku, bazene, uredski prostori i 20 restorana i barova. N1

15.04.2018. (16:32)

Luksuzni kruzer dug 111 metara sa 76 raskošnih kabina uplovio u Sisak.

09.12.2017. (15:50)

Brod koji nigdje ne smije pristati

21.10.2017. (11:52)

Pravi horor

Za najam broda u Hrvatskoj uopće nije potrebno iskustvo?

Hrvatska je vodeća svjetska destinacija kada je najam plovila bez posade u pitanju: 370.000 gostiju se tijekom jedne sezone odmara na unajmljenom brodu. Druga strana ove blistave medalje je činjenica da nitko od ljudi koji unajme brod (plovilo do 12 metara dužine) bez skipera na moru ne mora prije toga provesti ni pet minuta. Ispit za voditelja brodice podrazumijeva samo opća pravila, a priznaju se i licencije iz zemalja koje uopće nemaju more. Tako dolazimo do situacije da je more ljeti puno ljudi koji upravljaju skupim brodovima bez ikakva prethodnog iskustva. Slobodna

06.05.2017. (21:41)

Moja mala plavca

11 godina na brodu: Kako izgleda život na kruzeru

“Život na cruiseru izgleda isto kao da živite u nekom manjem gradu. Brodovi su pretežno u lukama od 7 ujutro do 18 sati, ponekad ostajemo u luci i 24 sata. Svaki član posade ima vremena sići s broda i upoznati se s gradom. Obišao sam većinu zemalja i sve kontinente izuzev Arktika. Oduševio me Japan, najdraže otočje su mi Havaji, a bez premca mi je Sidney”, govori u razgovoru za Pun kufer Igor Benković koji već 11 godina radi na kruzerima, a trenutačno za kompaniju Royal Caribbean International, koja ima i najveći brod na svijetu, Harmony of the Seas, na kojemu ima mjesta za 6200 putnika i 2400 članova posade.