Hrvoje Horvat na koncertu Boba Dylana u Beču: To nije koncert, nego filozofski teatar - Monitor.hr
19.04.2019. (18:30)

Hrvoje Horvat na koncertu Boba Dylana u Beču: To nije koncert, nego filozofski teatar

Jedino što je te večeri rekao u mikrofon: “Ili ćete fotografirati ili nećete, ili ćemo svirati ili ćemo pozirati” i usput se spotaknuo o monitor iza leđa i zamalo pao na pozornici, što bi mu bila primjerena kazna. Nije trebao kvariti ugođaj, jer bila je riječ o možda najboljem Dylanovu koncertu koji sam vidio u posljednjih dvadesetak godina, a vidio sam ih podosta – piše o nebitnoj zgodi Hrvoje Horvat koju je i snimio. Ali za ozbiljno: Dok vam svi drugi na pop-sceni podilaze i žele vam se svidjeti, Dylan i danas provocira i za ključne pjesme povijesti glazbe traži dodatni napor publike, koja na koncertima mirno sjedi. Ovo zapravo i nisu koncerti, nego filozofski teatar uz publiku koja sa strahopoštovanjem pokušava odgonetnuti Dylanove zagonetke. Večernji. Ovdje je setlista koncerta.


Slične vijesti

Jučer (08:00)

Pljunuti Bob, ali ipak - original je original

Izašao soundtrack album za nadolazeći film o Bobu Dylanu, na Ravno do dna kažu – ‘uncanny’

Izraz uncanny resemblance u engleskom jeziku odnosi se na zapanjujuću ili nevjerojatnu sličnost između dvije ili više stvari koja je toliko izvanredna ili iznenađujuća da djeluje jezivo ili uznemirujuće. To je obično i pojam koji se koristi kad u nekom filmu glumac “skine” stvarnu osobu toliko dobro da na trenutke zaboravite da to što gledate nije ta osoba nego glumac. U Chalametovom slučaju, glumac je trebao naučiti svirati gitaru (zlobnici bi rekli da mu nije trebalo mnogo da dosegne Dylanovu razinu, ali zlobnici nemaju pojma).

Za razliku od tribute albuma na kakvima bi izvođači ove pjesme izvodili tako da im daju nove verzije obojane vlastitim iskustvom i vizijom, soundtrack album poput ovoga donosi pjesme snimljene za film u kojemu trebaju zvučati što sličnije izvornicima. To ne znači da su ove pjesme bezvrijedne; u njih je uloženo mnogo truda i dobro je da postoje njihovi zapisi, no pitanje je koliko će puta čovjek odlučiti poslušati kopiju nečega, koliko god solidnu, prije nego što se vrati pravoj stvari. Ivan Laić za Ravno do dna

11.10. (01:00)

Like a rolling stone

Timothee Chalamet glumi Boba Dylana u novom biopicu

Mladi glumac potvrdio je svoje pjevačke talente u novom traileru za “A Complete Unknown”, biografskom filmu redatelja Jamesa Mangolda o Bobu Dylanu koji u kina dolazi na Božić ove godine. Film prati Dylanove rane godine u New Yorku i njegov uspon do slave 1960-ih. Novi trailer najprije prikazuje Chalameta kako pjeva pjesmu “Girl From the North Country” nakon što je stigao u New York iz Minnesote. Dylan je sve više bio frustriran time što su ga proglasili vođom protestnog folk pokreta i pjevačem “Blowin’ in the Wind” i odbacio je prijašnji uspjeh te počeo svirati električnu gitaru. Slavna pjesma “Like a Rolling Stone” bila je među prvima koju je snimio s bendom. Nastala je svađa među fanovima jer su bili šokirani Dylanovim novim glazbenim smjerom, a neki su ga branili. Mnogi glazbenici smatrali su da je izdao folk pokret. Nacional

25.09. (20:00)

Knock-knock-knockin' on Heaven's door

Upaljene svijeće (danas upaljači ili flashlight na mobitelima) na koncertima? Tu je tradiciju navodno pokrenuo Bob Dylan

Naravno, teško je točno reći kada, gdje i kako je paljenje svijeće, upaljača ili mobitela u publici na koncertima postalo uobičajeno. Vjerojatno su se znale paliti i prije, neki pamte događaj na Woodstocku kada je netko sugerirao publici kako bi paljenjem svijeća moglo ritualno otjerati kišu. No, jedan od prvih pamtljivijih takvih rituala zbio se na koncertu Boba Dylana i The Banda 1974. On se toga osobno uplašio i gledao kako će brzo nekamo pobjeći, jer je mislio, ponukan prethodnim iskustvima, da publika negoduje. No, ispostavilo se da su time ipak izrazili simpatije. Primijećeno je kako su se svijeće palile na određene stihove poznatijih pjesama. Dylanu je to bilo tim čudnije, jer se to nije događalo na koncertima popularnijih bendova, poput Rolling Stonesa. No, to možda govori o Dylanovoj posebnosti. Stvar je možda pojačao odabir covera za live album Before The Flood, koji prikazuje mnoštvo upaljenih svijeća u publici. To je možda doprinijelo tome da se ritual proširi. Rolling Stone

19.10.2023. (10:00)

Like A Rolling Stone

Biografski film o Bobu Dylanu napokon u fazi snimanja

Film će se zvati „A Complete Unknown“ po stihu iz legendarne pjesme „Like A Rolling Stone“ i pokrivat će jedno od najzanimljivijih razdoblja duge karijere Boba Dylana. Ono kad Dylan kao novi mesija folk glazbe i protestne glazbe 1965. odbaci svoj minimalistički zvuk akustične gitare, usne harmonike i glasa, i prigrli zvuk rock glazbe s električnim gitarama i bubnjem što je toliko podijelilo njegovu publiku da su mu na koncertu znali zborno vikati „Judo“ i smatrali ga izdajnikom folk glazbe. Redatelj je James Mangold, a Dylana glumi Timothee Chalamet. Novi list

06.06.2023. (14:00)

Udahnut novi život

Bob Dylan – Shadow Kingdom: rane pjesme s pandemijskog privatnjaka

Pedesetminutni crno-bijeli koncertni videozapis nazvan “Shadow Kingdom” u kojem nastupa vjerojatno najveći bard dvadesetog stoljeća, Bob Dylan, nastao je u jeku pandemije. Pušten u javnost kao poseban streaming event, “Shadow Kingdom” bio je izveden na razini mnogo višoj od sličnih proizvoda koji su u to vrijeme masovno izbacivani, u rangu eventualno s Caveovim solo nastupom u Alexandra’s Palace. Ovaj tjedan film je postao dostupan u fizičkom i digitalnom obliku. Premda je riječ o odavno poznatim pjesama, aranžmani za kojima je posegao odsvirani su s njegovim aktualnim pratećim sastavom, pa je njihov zvuk više u skladu s njegovim posljednjim studijskim albumima nego izvornim verzijama. Ravno do dna

26.05.2023. (22:00)

Like a rolling stone

Bob Dylan proslavio 82: dekonstrukcija pjesama koje su ga napravile ikonom

Njegovi tekstovi iz 60-ih uključivali su niz političkih, društvenih, filozofskih i književnih utjecaja, prkoseći konvencijama pop glazbe i privlačeći rastuću kontrakulturu. “Blowin’ in the Wind” možda je Dylanova najpoznatija protestna pjesma upravo zato što, kako je on sam istaknuo, to nije protestna pjesma – bavi se univerzalnostima, što ju čini beskrajno prilagodljivom. Times, They Are A-Changing sažima bit vremena koja se mijenjaju – ut tom trenutku, 1960-ih. Zapravo, Dylan ju je namjerno napisao kao himnu za to nemirno, energično doba. Za Like a Rolling Stone crpi ideju iz pjesme koja govori o skitnici koji plaća cijenu za svoj život u grijehu. Dylan je izraz iskoristio kako bi ukazao na usamljenost i očaj. Knockin’ on Heaven’s Door napisao je kao dio soundtracka za film Sama Peckinpaha. Muzika

29.07.2022. (19:04)

Odbačena tužba protiv Boba Dylana zbog navodnog seksualnog zlostavljanja maloljetnice

21.08.2021. (15:00)

Zar i ti, Dylane Bobe?

Gdje je Bob Dylan bio u travnju i svibnju 1965. godine?

Bob Dylan nedavno je optužen za seksualno zlostavljanje 12-godišnjakinje koje se navodno odvijalo unutar šest tjedana travnja i svibnja 1965. godine u Chelsea Hotelu u New Yorku. Iako sve optužbe treba shvatiti ozbiljno, kod ove koju podnosi osoba predstavljena inicijalima J.C. najviše je upitan vremenski okvir. Riječ je o razdoblju koje bi se moglo nazvati vrhuncem vrhunca Dylanove slave, fazi između dvaju remek-djela “Bringing It All Back Home” i “Highway 61 Revisited”, kad je svaki njegov korak praćen i dokumentiran. A ono što o Dylanu može znati svatko tko se posveti istraživanju u trajanju od nekoliko minuta jest to da ni jedan dan u svibnju 1965. nije proveo u Sjedinjenim Državama gdje se navodno odvijao zločin. S obzirom na navedeno, Dylan ne bi trebao imati problema s dokazivanjem kako ne postoji vremenski okvir od šest tjedana koji uključuje veći dio travnja te svibanj 1965., a koji je mogao provesti na mjestu zločina. Istraživanje proveli na Ravno do dna.

08.12.2020. (12:30)

Blowin' in the stream

Bob Dylan prodao svoje pjesme za 300 milijuna dolara

Bob Dylan je autorska prava na svojih 600-tinjak pjesama – od najranijih poput ‘Blowin’ in the Wind’ pa to posljednjeg albuma ‘Rough and Rowdy Days’ – prodao Universal Musicu za 300 milijuna dolara. Vlasnik diskografskih snimaka ovog 80-godišnjaka ostaje Columbia Records, no onaj dio zarade koji se odnosi na ime autorskih prava i koji je do sada odlazio Dylanu, odlazit će Universalu. Procjena je da će zarada od autorskih prava rasti zahvaljujući streamingu. Jutarnji