Halo, Inspektore: U petak ne kupujemo kruh, bureke, krafne... - Monitor.hr
12.02. (12:00)

Romantično, na Valentinovo bez glutena

Halo, Inspektore: U petak ne kupujemo kruh, bureke, krafne…

Inicijativa Halo, inspektore poziva građane na jednodnevni bojkot pekarnica i trgovina u petak, 14. veljače 2025. Razlog su visoke cijene kruha, bureka, peciva i drugih pekarskih proizvoda, smanjena kvaliteta i težina (shrinkflacija) te neizdavanje računa. Organizatori ističu da su državne institucije pasivne unatoč ranijem smanjenju PDV-a na osnovne namirnice. Pozivaju roditelje, bake, djedove i prijatelje da podrže srednjoškolce, koji su inicirali bojkot, i time iskažu nezadovoljstvo stanjem na tržištu. IndexForum


Slične vijesti

Danas (17:30)

A, to još uvijek traje?

Bojkotira se i danas, no više se o tome toliko ne izvještava i piše

Danas je, inače, opći bojkot. Bojkotiraju se i benzinske i kafići. Platforma Halo, inspektore jučer je organizirala protestno okupljanje ispred HNB-a, među ostalim zbog najave povećanja naknada banaka i cijena teleoperatera (Index). Prema podacima Porezne uprave (PU), broj računa u trgovini na malo u petak do 15,00 sati veći je za 4 posto, dok je ukupni iznos izdanih računa manji za jedan posto u odnosu na prošli petak kada se također provodio bojkot, a odnosu na petak 17. siječnja kada nije bilo bojkota, broj računa manji je za 3 posto, a iznos za 5 posto. Podatke o stvarnom utjecaju bojkota trgovina u RH doznat ćemo 5. ožujka, kada Državni zavod za statistiku prema rasporedu objavljuje promet u trgovini na malo za siječanj. Nacional

Subota (17:00)

Žaba je već kuhana

Njemački mediji o bojkotu trgovina kod nas: Ono što su turisti već odavno primijetili, sada primjećuju i domaći ljudi

Njemački mediji navode kako su visoke cijene već neko vrijeme problem u Hrvatskoj, što su na svojoj koži već osjetili turisti. Kažu da je bojkot očito donio rezultae, budući da je reagirala i politika smanjivanjem cijena. Međutim, skeptični su oko trajnosti uspjeha, i to zbog nadolazeće turističke sezone. „I dok ukupni troškovi kućanstava u Hrvatskoj iznose samo 75,7 posto srednje vrijednosti u Europskoj uniji, troškovi za živežne namirnice su sa 103,5 posto čak viši od onih u Njemačkoj”. No, ni kod njih nije bajno. DW

11.02. (08:00)

Neki bojkotiraju i zdrav razum...

Tjedan bojkota: trgovina, Thompsona i Remi

Iako je entuzijazam s vremenom oslabio, organizatori bojkota trgovina tvrde da je bojkot uspio – procjenjuju da je potrošeno 108 milijuna eura manje, a Vlada je nakon toga zamrznula cijene nekih proizvoda. Drugi bojkot vezan je uz nagrade Porin nakon što se tamo našla Thompsonova pjesma. U žiži zbivanja pronašla se pjevačica Elementala, Mirela Priselac Remi, koja je doživjela verbalno nasilje, pa i prijetnje smrću. S druge strane, Thompsonovi branitelji tvrde da hitove određuje publika, a ne ideologija (a opravdavaju i samo nasilje nad njom).Sve u svemu, bojkoti su postali novi hit u Hrvatskoj – bilo da se radi o dućanima, glazbenim nagradama ili međusobnim obračunima na društvenim mrežama. Faktograf

 

09.02. (13:00)

Police pune, a kasa prazna. Pa ti drži cijene

Figenwald: A gdje se smanjuje potražnja ako ne u trgovini?

Svatko tko nešto prodaje, idu osnove makroekonomije, pokušat će za to dobiti najbolju, odnosno najvišu moguću cijenu na tržištu. Ako potražnje ima, cijena je opravdana; ako potražnje nema, cijena pada jer je tržište nije ‘blagoslovilo‘. To je ekonomija, budalo. I, zaista, tu se nema što prigovoriti, riječ je o poznavanju makroekonomije za čvrstu dvojku na fakultetu. Moj je problem, doduše, sljedeći: kako se onda isti ti ljudi koji su jučer tumačili da agregatna potražnja mora pasti kako bi rast cijena, riječju inflacija, usporio danas hvataju za glavu zbog bojkota trgovaca? Široki bojkot, naime, upravo je to – organizirano i masovno smanjenje potražnje. Upravo ono ‘što je doktor savjetovao‘. Ili nije? Bilo to smanjenje potražnje rezultat dogovora ili individualnog djelovanja, za inflaciju je zapravo potpuno nevažno; važan je ishod, a to je smanjena potražnja. Usput budi rečeno, bojkot je također, što se prikladno zaboravlja, legitimno tržišno ponašanje. Vanja Figenwald za Lider.

08.02. (08:00)

Samo po kruh i mlijeko

Slabljenje bojkota u Hrvatskoj: Građani se vratili kupovini unatoč visokim cijenama

Unatoč organiziranom bojkotu trgovina i benzinskih postaja u Hrvatskoj, čini se da je entuzijazam građana za ovakav oblik prosvjeda protiv visokih cijena oslabio. Podaci Porezne uprave pokazuju povećanje broja i iznosa računa u odnosu na prethodne dane bojkota, što upućuje na to da se građani vraćaju uobičajenim kupovnim navikama. Organizatori bojkota, unatoč tome, ne odustaju i pozivaju na tjedni bojkot Konzuma. Ekonomski stručnjaci objašnjavaju kako je dugoročni bojkot neodrživ, a kao glavne uzroke visokih cijena navode strukturne faktore, globalnu inflaciju, geopolitičke poremećaje, rast minimalne plaće i druge čimbenike. Index

07.02. (22:00)

Svi bojkotiraju, ali cijene se ne boje

Bojkot potrošnje i zamrzavanje cijena: Malo je vjerojatno da pad prodaje obuzda inflaciju

Potrošači u Hrvatskoj nastavljaju s bojkotom kupovine kao odgovor na visoke cijene, uz Vladine mjere kontrole cijena koje sada obuhvaćaju 70 proizvoda. Unatoč padu prometa u trgovinama tijekom bojkota, cijene i dalje rastu, a Hrvatska bilježi najvišu stopu inflacije u eurozoni. Istovremeno, Vlada povećava porezne prihode od PDV-a, dok rast plaća dodatno potiče potrošnju. Uz smanjenje domaće proizvodnje i rastuću ovisnost o uvozu, pitanje je hoće li poduzete mjere uopće donijeti konkretne rezultate. Faktograf

07.02. (15:00)

Porezna glad i birokratski cirkus – tko će prvi puknuti?

Hrvatska birokracija – veliki računi, mali učinak

Bojkot trgovina zbog visokih cijena otkrio je dublji problem – Hrvatska ima najviše poreze na potrošnju u EU, a ogroman birokratski aparat guta milijarde eura. Država je iz trgovine izvukla 2,6 milijardi eura, dok su vlasnici lanaca podijelili tek 200 milijuna. Uz 127 gradova (neki manji od sela) i tisuće uhljeba, sustav je neodrživ. Zamrzavanje cijena nije rješenje, već precizne reforme. No, s obzirom na brzinu promjena, moguće je da će se prije promijeniti geološke ploče nego hrvatski teritorijalni ustroj. Poslovni

04.02. (13:00)

Skupa država, skupa hrana, skupa šala

Ekonomist HUP-a: Nastavi li se bojkot trgovina, država bi se mogla naći u većim problemima

Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić upozorava da bi nastavak bojkota trgovina mogao dovesti do recesije, jer je hrvatska ekonomija protekle dvije godine rasla na steroidima osobne potrošnje. Ističe da je kupovna moć porasla, ali i da su plaće u javnom sektoru neselektivno rasle. Kritizira visoke poreze i pretjeranu regulaciju te napominje da je Hrvatska među članicama EU-a koje su najmanje smanjile PDV na hranu. Zaključak: država je preskupa, a rješenja nisu jednostavna – osim možda gladnog naroda. N1

02.02. (12:00)

'Oni koji su štrajkali prije 100 i 200 godina nisu imali ništa, a mi danas imamo sve'

Beck: Bojkot dućana potez je očajnika, kao što su nekad štrajkovi bili vapaj ugnjetavanih

Supermarketi dobro znaju da moramo jesti, prati zube i veš. Odricanje od gaziranih pića i flaširane vode, koje ionako nije nikad ni trebalo kupovati, ubod je komarca. Štrajk glumaca i scenarista 2023. u Kaliforniji izazvao je gubitak 45.000 radnih mjesta – ljudi su doslovno gladovali, ali nisu se predavali – i dobili su od studija bolje ugovore. Jesmo li spremni štrajkati glađu? Jer kao potrošači doista nemamo što ponuditi osim golog života. Štrajk kirurga u Čakovcu ima izgleda za uspjeh jer su ljudima potrebni i jer si grad ne može priuštiti da ih izgubi; ali jesu li hrvatski kupci toliko bitni stranim trgovačkim lancima da će za njih spustiti cijene ili će robu jednostavno preusmjeriti nekamo drugamo? Mi smo već odavno napustili tim proizvođača i prešli u potrošače – nas ne definira ono što izrađujemo, nego koje brendove kupujemo. Boris Beck za Večernji (a i za Narod)

01.02. (13:00)

I u bojkotu neki će morati početi od sebe

Andrassy: Na dan bojkota, kafići su bili puni kao i na ostale dane – isti oni u kojima su nam kave preskupe, ali ih pijemo

Dva dana prije bojkota, u jednoj drogeriji su ispražnjene police na kojima je stajao novi, viralni korejski puder – došao je niti 24 sata ranije, a rasprodao se praktički odmah, po cijeni koja ne parira drogerijskim cijenama. Mjesec dana prije bojkota, na adventu se stajalo u redovima za preskupe Dubai fritule. Poštanski uredi su vječno krcati paketima, a osoblje na šalteru sjedi zabarikadirano kutijama koje ne prestaju stizat. Kakve to veze ima s ičim? Ima jer Hrvatska počiva na slanju dvosmislenih signala – jedan je da je sve preskupo i da se nešto treba promijenit, a drugi da nam ipak treba sve, što u konačnici šalje poruku da ćemo uvijek pronać način da kupimo stvari koje nam možda ne trebaju, makar se morali i zadužit.

Zbog ovog “ima se, može se” stava, između ostalog, HNB od 1. travnja uvodi makrobonitetne mjere kojima ograničuje kriterije kreditiranja potrošača – mjere su makroprudencijalnog karaktera jer se ljudi sve više nenamjenski zadužuju, dugovi se sve teže naplaćuju, a nada je da će djelovanje biti antiinflatorno, odnosno smanjit količinu novca u opticaju. I nije stvar u jednom puderu, jednoj kavi, jednim Dubai fritulama i povremenom potrebom da se počastimo paketom koji će nas dočekat u Pošti – stvar je u financijskoj pismenosti i kratkovidnosti kad je u pitanju ponašanje potrošača. Andrea Andrassy za Miss7