Nema pumpanja
Gume bez zraka – budućnost vožnje?
Airless tyres. Do you see a future for these? pic.twitter.com/6bdgvRkQZ2
— H0W_THlNGS_W0RK (@HowThingsWork_) February 17, 2024
Airless tyres. Do you see a future for these? pic.twitter.com/6bdgvRkQZ2
— H0W_THlNGS_W0RK (@HowThingsWork_) February 17, 2024
Držanje automobila na uzbrdici djelomično otpuštenom spojkom te kretanje naprijed iz rikverca, prije nego se automobil potpuno zaustavi, nepotrebno haba lamelu spojke i opterećuje mehanizam prijenosa snage. Ispravan postupak: Kad pri manevriranju iz hoda unatrag treba krenuti naprijed, nožnom kočnicom treba potpuno zaustaviti automobil, prebaciti mjenjač iz položaja R u prvi stupanj i krenuti naprijed. Isto tako, ako se kraće zaustavljate na uzbrdici, pritisnite nožnu kočnicu, držite spojku do kraja pritisnutu i ostavite mjenjač u prvom stupnju. Nacional
Redovno održavanje Mercedes-Benz naplaćuje 42.000 eura – svake godine. Na AMG Oneu rade dva zaposlenika tjedan dana. Mijenja se ulje u mjenjaču, motorno ulje, kočiona tekućina i rashladna tekućina, brine se o pogonu, filtru ulja, ventilima, rashladnoj tekućini i filtru zraka. Ako vlasnik ikada dostigne 50.000 na dnevnom je redu veliki remont cjelokupnog pogonskog sklopa Formule 1, uključujući električnu prednju osovinu, bateriju, sve elektromotore i motor s unutarnjim izgaranjem. Ako je potreban novi pogon, to može iznositi i do 800.000 eura, uključujući novi set kotača. Četiri nova magnezijska kotača koštaju 85.200 eura. Možete proći i jeftinije jer za standardne aluminijske felge treba izdvojiti 9100 eura… Revija HAK
Najekonomičnija vožnja postiže se brzim prebacivanjem u višu brzinu, održavanjem okretaja između 1500 i 2500 o/min te brzinom do 90 km/h. Na autocesti, TÜV preporučuje vožnju pri 70–80 % maksimalne brzine vozila, ali ne preko 130 km/h. Slabiji automobili s krajnjom brzinom od 150 km/h trebali bi voziti između 105 i 120 km/h. Održavanjem ovih pravila smanjuje se potrošnja goriva i produžava vijek motora. Revija HAK
Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno propisuje da se autocestom vozila moraju kretati krajnjom desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni. Na autocesti vozač smije mijenjati prometnu traku zbog bržeg kretanja samo prelaženjem vozilom u lijevu prometnu traku. Na autocesti vozač ne smije vozilom prelaziti iz trake u traku (slalom vožnja), pretjecati trakom za zaustavljanje vozila u nuždi, požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova ili na neki drugi način niti izvoditi bilo koju drugu radnju kojom ugrožava ili dovodi u opasnost druge sudionike u prometu. Nepridržavanje navedenih pravila koštat će vas 260,00 eura te ćete dobiti jedan negativni prekršajni bod. Revija HAK
U Hrvatskoj je broj osobnih vozila prešao dva milijuna, a cestovna infrastruktura nije pratila taj rast. Veliki gradovi guše se u gužvama zbog neplanskog razvoja, zapostavljenog javnog prijevoza i sve češćeg korištenja taksija i dostave. Stručnjaci upozoravaju na nužnost prometne strategije na državnoj razini, ali i bolje urbanističko planiranje. Dok zapadni gradovi smanjuju ovisnost o automobilima, kod nas se sve rješava stihijski. Rezultat? Više vremena u kolonama, manje živaca i prometni sustav koji puca po šavovima.. Revija HAK
Oko 40% energije gubi se kroz ispušnu cijev vozila, što postavlja pitanje: što ako bismo mogli povratiti dio te izgubljene energije? Zanstvenici s Odjela za strojarstvo na Državnom sveučilištu Pennsylvania razvili su inovativni uređaj koji pretvara otpadnu toplinu iz ispušne cijevi u električnu energiju. Tim predvođen Rabeyom Bosry Smrit uspio je proizvesti oko 40 vata električne energije iz ispušne cijevi automobila, dovoljno za napajanje žarulje. Primjenom na veća vozila, poput helikoptera, kažu da bi se moglo dobiti do tri puta više energije. Osim toga, znanstvenici napominju da je ova tehnologija posebno obećavajuća za poboljšanje operativne učinkovitosti i dometa različitih vrsta vozila. U budućnosti bi se ti uređaji mogli integrirati u automobile za napajanje pomoćnih sustava kao što su, na primjer, svjetla, senzori ili infotainment. Revija HAK
Europska autoindustrija gubi globalni udio jer sporije reagira na promjene i nema kontrolu nad ključnim dijelovima električnih vozila. McKinsey upozorava da Europa ima još dvije godine za preokret prije nego što izgubi radna mjesta i vrijednost. Njemački automobili su skuplji zbog prilagodbe Autobahnu, dok Kina brže inovira i subvencionira sektor. Rješenje? Brže plasiranje modela, softverska nadogradnja i bolja suradnja unutar industrije. Dok EU uvodi regulacije, Kina i SAD štite svoju autoindustriju poticajima. Revija HAK
Način vožnje ima značajan utjecaj na životni vijek kvačila. Nepravilno korištenje, poput držanja noge na papučici tijekom vožnje ili naglog otpuštanja kvačila, može dramatično skratiti njegov životni vijek. Umjesto očekivanih 300.000 kilometara, nepravilnom upotrebom kvačilo se može istrošiti već nakon 100.000 kilometara. Najvažniji znakovi: