Gravel bicikli: Nisu ni cestovni ni brdski - Monitor.hr
03.05. (16:00)

Po prašini i divljini skitam se

Gravel bicikli: Nisu ni cestovni ni brdski

Svjedoci smo da nam proizvođači svako malo serviraju nove standarde i podvrste bicikala, pomalo rezervirano pristupili smo gravel biciklima. Sama ideja potječe iz SAD-a, zemlji koja ima kilometre i kilometre makadamskih puteva, koji se protežu kroz šume i poljoprivredna imanja. Takav teren bio je prespor za klasičan brdski bicikl dok je vožnja cestovnim biciklom izrazito neudobna. Kada spojimo karakteristike cestovnog i brdskog, dobijemo gravel bicikl.

Gravel ima nešto uspravniji položaj sjedenja, što garantira udobniju vožnju i manje stresa na leđa. To će do izražaja doći na nešto dužim vožnjama. Šire gume, u odnosu na CX i cestovni bicikl, najčešće 35+mm osiguravaju dovoljno gripa za makadamske puteve, nasipe, šumske staze, ali neće vas sputavati da na cesti držite brzinu od 35 km/h i više. Gravel bicikli imaju nešto veći “wheelbase”, što doprinosi stabilnosti bicikla, ali na tehničkim dijelovima je zbog toga malo manje agilan. Težina gravel bicikla je nešto veća od cestovnog zbog pomalo robusnog dizajna. Biker


Slične vijesti

18.06. (20:00)

Mrda se kao i guzovi

Novo revolucionarno sjedalo za bicikle: Pokreće se i prilagođava nogama vozača

Australska tvrtka Ataraxy BSC kreirala je sjedalo Vabsrider koje obećava visoku udobnost sjedenja čak i na dugim turama. Što je posebno na ovom sjedalu? Podijeljeno je na dvije polovice, od kojih su obje pomične u uzdužnom smjeru i ljuljaju se naprijed-natrag, ovisno o kretanju nogu biciklista. Sjedala podupiru glutealne mišiće i istovremeno rasterećuju stražnjicu, raspoređujući pritisak prema dolje na dodirnu površinu. Revija HAK

11.01. (10:00)

Noćno bicikliranje zimi? Dobro se obući, baterije neka budu pune i vozi

08.11.2023. (12:00)

Kad je auto potreba, a ne luksuz

Šonje: Razgovor sa sociologom – ‘bicikli vs. automobili’ duboka je društvena podjela

Jedan od najistaknutijih hrvatskih sociologa Ivan Burić nedavno je dao jako zanimljiv intervju Glasu Slavonije. Velimir Šonje ga je zamolio da prokomentira neke teze za ArhivAnalitiku: Život u Zagrebu za veliki broj njegovih stanovnika, ne samo u smislu mobilnosti već i „socijalno-aspiracijski“, jednostavno nije moguć bez automobila. Svakako je nezamisliv za onu frakciju srednje klase kojoj sam i sam nekad pripadao, a koju obilježava rad u korporativnom sektoru s istovremenim honorarnim poslovima, želja za profesionalnim i materijalnim postignućem… Sve ono što čini svakodnevnicu ne baš malobrojnog zagrebačkog srednjeklasnog „punog gnijezda“ nije moguć bez jednog ili dva automobila u obitelji. Drugim riječima, u prostorno razvučenom gradu u kojem ne postoji podzemna željeznica ili neki vid jednako učinkovitog javnog prijevoza, ubrzana redukcija mogućnosti korištenja automobila za ovaj srednjeklasni fragment predstavljala bi značajnu barijeru u ostvarenju njihovih socijalnih aspiracija. Oni bi time postali jedna vrsta socijalnih gubitnika.

28.09.2023. (00:00)

Po suncu i po kiši, vazda na dva kotača

Vožnja biciklom po kiši i blatu – evo na što pripaziti

Obično se dogodi da kad vidimo kišu, odmah odustajemo od vožnje i to je to. Idemo kad se vrijeme popravi, a do tad smo uglavnom nezadovoljni jer nismo bili nigdje, a dan prolazi… Rješenje postoji, a prvo su blatobrani. Obavezno prednji, dok se stražnji stavlja po izobru, preporučljivo u kombinaciji s vodopropusnim hlačama. U vrijeme kada je promjenjivo vani dobro je imati gume s nešto rjeđim čepovima te da su veći od onih za suho vrijeme. Ne moraju biti isključivo za blato gume, ali moraju imati to u svom opisu. Razlika u gripu i vožnji je ogromna. Okretanje pedala mora biti jednolično, bez naglih pokreta i nagle pomjene ritma jer će vam tada proklizati stražnji kotač i stat ćete. Dobro je pripaziti i na tlak u gumama, koji nije dobro imati jednakog cijele godine. Biker

27.09.2023. (14:00)

Svijet na dva kotača

Najveći parking za bicikle prostire se na tri kata, a može ih primiti više od 12 tisuća

Potpisuje ga studio Ector Hoogstad Architects koji je ovim projektom htio motivirati stanovnike Utrechta da se više voze biciklima. Riječ je o posebnom parkingu za bicikle koji se nalazi između glavnog kolodvora i trgovačkog centra Hoog Catherijne. Dizajn “korita za bicikl”, kako ga nazivaju sami arhitekti, počiva na cilja: praktičnost, sigurnost i brzina. Green

12.09.2023. (16:00)

I pazi preko ceste

Biciklom na posao? Samo naprijed, no uz ove savjete

Obavezno nosite kacigu! Ne zaboravite da je bicikl prometno sredstvo i tako ga tretiraju drugi vozači ostalih prometala na cesti, stoga poštujte prometna pravila, usudili bi se reći, i više od ostalih, obzirom da niste zaštićeni za razliku od vaše limene konkurencije. Nemojte se okretati na svaki zvuk iza sebe jer ćete na taj način gubiti ravnotežu i koncentraciju, radije se vozite po putevima predviđenim za vas bicikliste, a ako to već ne postoji na vašoj ruti do grada, onda oprezno odaberite alternativu sa što manje vožnje po cesti, a što više po pločniku. Budite vidljivi, koristite vidljive i šarene boje, s materijalima koji reflektiraju svjetlo poput prsluka koje imate u svojim automobilima. Obavezno imajte stražnje i prednje svjetlo, prije svakog skretanja pogledajte iza sebe da vidite kakva je situacija, nikad ne vozite po suprotnoj strani kolnika… Biker