Gmail slavi 1,5 milijardu aktivnih korisnika
Brojku od 1 milijarde aktivnih korisnika Googleov Gmail servis je dostigao u veljači 2016.
https://twitter.com/gmail/status/1055806807174725633
Brojku od 1 milijarde aktivnih korisnika Googleov Gmail servis je dostigao u veljači 2016.
https://twitter.com/gmail/status/1055806807174725633
Gmail je pušten u javnu uporabu 1. travnja 2004. godine, nakon što su o servisu počele kolati jake glasine. Usluzi se na početku moglo pristupiti samo putem pozivnice. Pozivnice su bile iznimno tražene, pa su tada na eBayu dosezale cijenu i do 150 dolara, dok su se određeni otvoreni računi prodavali i po cijeni od nekoliko tisuća dolara. Nakon lansiranja Gmaila, konkurentski su servisi odmah povećali svoje kapacitete. Primjerice, Hotmail je povećao prostor s 2 MB na 25 MB, a Yahoo na 100. Od 2005. do 2009. u Velikoj Britaniji Gmail se zvao Google Mail, a nalazio se pod domenom googlemail.com. Domena je ugašena 2010. godine. Iz beta faze izašao je tek 2009. godine, pet godina nakon lansiranja. Netokracija
24 sata pišu o novostima u Gmailu: Sada ćete puno više toga s porukom moći obaviti bez da ste ju uopće otvorili. Kad dođete nad poruku imat ćete novi izbornik kojim ćete moći obaviti niz radnji s porukom, ali i dokumentima koji su vam stigli uz nju. Google će vas i podsjetiti da imate poruke koje niste taknuli danima kako bi bili sigurni da slučajno ne propustite nešto važno. Moći ćete uključiti i opciju da se vaš mail izbriše nakon nekog vremena, kao što se to događa s porukama na Snapchatu ili u Instagram pričama. Novosti možete aktivirati u Postavkama, pod opcijom Try the new Gmail.
Google je predstavio velike promjene u Gmailu, kojima bi ovaj servis trebao biti sigurniji i pametniji. Promjene vrijede i za desktop i mobilnu verziju Gmaila. Jedna od stvari je povjerljivi modus (“confidential mode”) kojim bi poruke trebala ostati povjerljive, što znači da će određene poruke imati rok trajanja, moći će ih se zaštititi passwordom, onemogućiti njihovo prosljeđivanje, printanje, kopiranje ili downloadanje. Što se praktičnosti tiče, Gmail uvodi Tasks, novu uslugicu s popisom stvari za napraviti, integriranu s Gmailom i drugim Googleovim servisima pa se može povlačiti jedinice iz poruka u kalendar. Kad smo kod toga, Google Calendar će biti dostupniji sdesna na ekranu (u desktop verziji). Gmail uvodi i Smart Replies koji pomoću umjetne inteligencije automatski generira kratke odgovore personalizirane prema navikama korisnika. Desktop verzija će dobiti nove prečace za arhiviranje i brisanje poruka, a attachmente će se moći otvarati izravno iz inboxa, bez potrebe za otvaranjem poruke. Ovdje video objašnjenja promjena, ovdje uputa kako ih aktivirati (promjene se uvodi postepeno pa će neki morati pričekati). CNET, Mashable
Google je otkrio kako čak 90% korisnika Gmaila ne koristi provjeru u dva faktora, Two-Factor authentication (2FA), što ih čini ranjivijima na hakerske napade. Provjera u dva faktora sigurnosni je alat koji omogućuje još jednu zaštitu uz lozinku, za slučaj krađe računa ili ako istu lozinku koristite na više mjesta. Google nudi 2FA putem šifre koju šalje SMS-om, glasovnom porukom, mobilnom aplikacijom ili posebnom šifrom koju koristite putem USB-a. Ljudi se navodno ne štite samo zato jer im je teško prepisati šifru. The Register
Gmailovu značajku ‘undo send’ mnogi su čekali godinama jer se pomoču nje može vratiti e-mailove poslane na krive adrese bez da primatelj dozna. No jedina je kvaka što je povratak poruke moguć svega 30 sekundi nakon slanja. Evo kako aktivirati opciju: uđite u postavke, izaberite Općenito i tamo stavite kvačicu pokraj Omogući poništavanje slanja. T-Portal
Google će prestati skenirati sadržaje e-mailova korisnika Gmaila, što su prije radili kako bi svojim korisnicima plasirali ciljane reklame. Na ovu su se promjenu odlučili zato što žele uvjeriti svoje poslovne korisnike u povjerljivost njihove komunikacije. Ovo ne znači da će Gmail biti bez reklama – i dalje će ih postavljati, ali na isti način kao i na drugim Googleovim servisima, prema informacijama skupljenim od drugih aktivnosti korisnika kao što su pretraživanje Interneta, povijest pretrage i fizička lokacija. Engadget