Gaming industrija raste i kod nas, sektor premašio prihode filmske i glazbene industrije - Monitor.hr
22.01. (20:00)

Sjedenje pred ekranom se ipak isplati

Gaming industrija raste i kod nas, sektor premašio prihode filmske i glazbene industrije

Na konferenciji o gejmingu na Algebri izneseni su podaci da je gaming industrija u svijetu 2022. ostvarila prihode od oko 185 milijardi američkih dolara, a da će to do 2025. globalno biti i iznad 300 milijardi dolara, čime je to jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije. Sektor gejminga premašio je prihode filmske i glazbene industrije, a upravo su na Algebri prošle godine pokrenuli novi, prvi u Hrvatskoj prijediplomski četverogodišnji studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni kreativno pronalaziti rješenja kompleksnih problema. Lider… U prilog ovim odličnim vijestima ide i izgradnja Gaming kampusa u Novskoj, koji bi se trebao prometnuti u europski centar industrije videoigara. Forbes


Slične vijesti

06.12. (13:00)

Gejmeri s komforom

Mladi u Kini više ne idu u igraonice, sada cijele vikende provode u e-sport hotelima

U modernoj Kini nova vrsta hotela temeljito mijenja način kako mladi provode slobodno vrijeme. Ova specifična turistička ponuda, koja spaja virtualno igranje s fizičkim smještajem, stvara jedinstvenu poslovnu priliku i kulturološki fenomen koji privlači sve više pažnje investitora… Kineski pristup gaming industriji je dvojak. Iako vlada strogo regulira igranje, posebno za maloljetnike, istovremeno je prepoznala e-sport kao značajan pokretač gospodarskog rasta. Kina trenutno ima više od 21.000 e-sport hotela koji opslužuju gaming zajednicu od približno 490 milijuna igrača. Samo tržište e-sport smještaja generiralo je prihod od 2,7 milijardi dolara prošle godine. Ovi podaci pokazuju potencijal za daljnji rast novonastale industrije. Bug

16.09. (16:00)

Na stari Scart adapter

Nostalgija na crnom tržištu: krivotvorene retro igraće konzole s instaliranim piratiziranim igrama

Talijanske vlasti provele su opsežnu operaciju kojom su razotkrile i razbile značajnu kriminalnu mrežu uključenu u proizvodnju i distribuciju krivotvorenih retro igraćih konzola i piratiziranih videoigara. Ukupna vrijednost zaplijenjene robe procjenjuje se na gotovo 50 milijuna eura. Trend retro gaminga, odnosno skupljanja i igranja vintage videoigara i konzola, očito se pokazao kao inspiracija za proizvodnju ovih vrijednih piratiziranih proizvoda. Autentične vintage igre i konzole postale su iznimno tražene među kolekcionarima, pri čemu neki rijetki primjerci postižu astronomske cijene na aukcijama. Primjerice, 2021. godine zapečaćena kopija igre Super Mario 64 prodana je za više od 1,5 milijuna dolara. Bug

15.02. (00:00)

Prebacujemo se na društvene igre

Gaming sektor u problemima: Izrada videoigara sve skuplja, nove ‘igrače‘ guše velike kompanije

Pala je i upotreba, odnosno vrijeme igranja pa je tako 2021. godine prosječan gamer provodio 16,5 sati tjedno u igrama, a godinu dana kasnije je taj broj pao na 13 sati. Također, smanjio se i udio stanovništva koji igra. Još jedan veliki problem su masovna otpuštanja. Sektor videoigara otpustio je 8500 radnih mjesta u 2022. godini te 10500 u 2023., a otpuštanja su se prelila i u 2024. pa je samo u siječnju zabilježeno više od 6200 otkaza. Najlakši odgovor na pitanje zašto se sve ovo događa svakako je oporavak od pandemije. Videoigre, kao i mnoge druge online aktivnosti poput e-trgovine, doživjele su velik rast tijekom pandemije te se sada vraćaju na neke predpandemijske, normalne, razine. Lider

19.12.2021. (20:00)

Usluga na zalasku

Jesu li računalne igraonice prošlost? Evo kakvo je današnje stanje

Neumorno igranje s prijateljima, turniri u „kanteru“, prostorije pune dima i vike, ostali su u sjećanju mnogima kojima su računalne igraonice barem na neki način obilježili djetinjstva i mlade tinejdžerske dane. Situacija je danas nešto drugačija. Međutim, iako ih je malo, računalne igraonice i dalje postoje te skupljaju nove (i stare) članove. Bug ih je posjetio nekoliko: Friendly Fire u Dubravi – ima svoj sustav plaćanja u coinsima (nije klasično plaćanje po satu). Dobro je opremljena, izbor igara velik. Game Time – Nešto manja kvartovska igraonica, sat igranja 20 kuna, malo “nezgrapnije” konzole, neudobnije stolice, F2p i Call of Duty igre. Hall of Game – Špansko, mobilni gejming, 5G mreža, Playstation 5, ali gotovo prazna (veća cijena ili novi centar?)… Rezime: Ponude ima, trude se privući igrače, nude članstva s pogodnostima, oprema je kvalitetna, no interes je osjetno slabiji (nego kad smo bili mali).

12.09.2021. (18:00)

Unosan biznis

Milijunaši digitalne ere: Ovi gejmeri žare i pale YouTubeom, a videoigre su samo dio njihovog imperija

Videi o “gejmanju”, odnosno o igranju videoigrica danas su jedni od najpopularnijih videa na Youtube-u. Pojedini vlasnici takvih kanala osim što žive od toga, bave se svime od glazbe do proizvodnje kave, a članak o njima donosi Tportal. Vjerojatno svima najpoznatiji PewDiePie je Šveđanin koji je stekao slavu igrajući i komentirajući igre svih žanrova i oblika, a poznat je i po smislu za humor. VanossGaming Kanađin je koji komentira videoigre, a osim toga bavi se glazbom i DJ-iranjem. Markiplier pozornost je privukao strašću za hororske videoigre, a uz to se bavi prodajom odjeće. Jacksepticeye je Irac koji svoje prohode kroz videoigre začini humorom, a prodaje i svoj brend kave.

27.11.2016. (16:55)

Final countdown

Crnogorac kojeg je angažirala NASA aktivirao bombu u studiju Star Techa [video]

Vlasnik gejmerskog Perpetuum Games studija iz Podgorice i autor softverskih rješenja koja koristi i NASA, Aleksandar Dlabač razvio je Clockwork Briefcase – igru deaktiviranja prave pravcate bombe. O detaljima igre, ali i temama poput utjecaja računalnih igara na ljudski mozak, posebice na djecu s teškoćama u razvoju i o tome zašto su ga angažirali NASA, Rolls-Royce i nuklearke diljem svijeta govori u intervjuu za emisiju Star Tech. [video_icon]

06.04.2015. (17:04)

Gejming i Isus – dobitna kombinacija