Možda te plaše, ali te i uče
Filmovi strave zahvalna su podloga za istraživanje društvenih problema
U zadnjih 20-ak godina horor doživljava svojevrsnu mainstream revalorizaciju svog društvenog i kulturnog značaja. Horor je oduvijek bio iznimno zahvalan žanr za prokazivanje brojnih društvenih problema, a u 21. stoljeću, sve se intenzivnije bavi pitanjima klase i siromaštva, zatim urbanom devastacijom, gentrifikacijom, rasno uvjetovanim nasiljem, mentalnim zdravljem, bolestima i obiteljskim traumama. Primjerice, Egzorcist se bavi djevojaštvom, (pred)pubertetskim tijelom koje služi kao točka ulaska ili otvor za nešto onostrano, obiteljskim odnosima i zaposjedanjem. Podžanri horora poput ‘slashera’ često sami sebe satiriziraju, zbog čega ih ni ne treba shvaćati preozbiljno, a najzanimljiviji su kada se poigravaju elementima žanra, brišući strogu granicu koja odvaja fikciju od zbilje. Kulturpunkt