Fijasko LNG-a: Za zakup mizernih količina plina javili se samo HEP i Ina - Monitor.hr
22.12.2018. (20:30)

Besmislen i preskup

Fijasko LNG-a: Za zakup mizernih količina plina javili se samo HEP i Ina

Projekt LNG terminala na Krku doživio je fijasko, jer se do roka, 20. prosinca za obvezni zakup njegovih kapaciteta javilo premalo zainteresiranih, a među njima samo domaći kupci, HEP i Ina, nitko drugi izvana. Pokazan je interes za obvezujući zakup samo 520 milijuna kubika plina godišnje od ukupno 2,6 milijardi, koliki je planirani kapacitet terminala. Novi list


Slične vijesti

09.12. (07:00)

Putevima plina

Starešina: Hrvatska može postati važan američki strateški partner u stvaranju nove karte Europe

Saveznici i potencijalni saveznici, baš kao i suparnici i otvoreni protivnici, ubrzano se pripremaju za Trumpovu Ameriku u uvjetima zaoštravanja sukoba i otvorenih ratova između Istoka i Zapada. Jer svima koji umiju čitati procese savršeno je jasno da to više neće biti jednaka utakmica s ponešto izmijenjenim igračima, nego nova igra, s novim pravilima. A gdje je tu Hrvatska i gdje bi mogla biti? Adut je, dakako, LNG na Krku, sa svime što on znači za stvaranje nove energetske, a s njome i sigurnosno-obrambene karte Europe, koja će biti definirana terminalima za ukapljeni plin (LNG) i uz njih vezanom mrežom plinovoda i drugih infrastrukturnih projekata. Ono što je za Kinu projekt ‘Pojas i put‘, za SAD je, kad je o Europi riječ, projekt nove energetske mreže pod političkim okriljem inicijative ‘Triju mora‘. Zato sada Hrvatskoj može postati prednost uvezanost Andreja Plenkovića u ‘ružičaste‘ politike EU-a, koje će se također ubrzano mijenjati. Višnja Starešina za Lider.

27.09.2023. (13:00)

Plinski ratovi

Hrvatska: nasiljem protiv rasprave o klimi

Policajci i zaštitari su posegnuli za sredstvima fizičke prisile nad ekološkim aktivistima te prosvjednicima u Omišlju krajem prošlog mjeseca. Vijest o privedenim i ozlijeđenim demonstrantima iz organizacije Extincion Rebellion Zagreb (XR), koji se protive širenju krčkog LNG-terminala, probijala se otad gotovo isključivo na stranice i valove manjih domaćih medija. Policija i vlada nisu se izjašnjavale o onome o čemu se ionako i nije izvještavalo, dok su aktivisti očajnički nastojali skrenuti pažnju na tu potiskivanu problematiku. Teme su zapravo dvije: nasilje koje su pretrpjeli aktivisti te činjenica da izostaje šira rasprava o energetskoj i klimatskoj politici u kontekstu daljnje upotrebe fosilnih goriva u RH. Prevladavajuće znanstveno stajalište je da plinska industrija šteti klimi. DW

18.10.2022. (17:00)

Bez smislene energetske politike

Koji je bio smisao žrtvovanja rafinerije Sisak?

Plenković u posjeti rafineriji Sisak 2017.

Nina Domazet, analitičarka energetske politike i glavna urednica portala Energetika-net.com, ponajprije nam je na tu temu rekla da nije ni najmanje optimistična kad je riječ o prizivanom povratku hrvatske kontrole nad Inom pa ni o promjeni upravljačkih odnosa. “Sad je u sisačkoj rafineriji u planu gradnja fotonaponske elektrane, s čime se navodno i odmaklo, ali šteta je što se ta vrijedna industrijska lokacija ne oplemeni nekom proizvodnjom, npr. bitumena, koji se u Hrvatsku uvozi”, objašnjava Domazet trenutno stanje. „Moj je dojam da je vlada ‘trampila’ Sisak za nastavak modernizacije Rafinerije Rijeka i – jako važno – mađarski zakup na krčkom LNG terminalu, jer je to bilo od iznimne političke važnosti da se terminal upogoni. I tad je unutar struke bilo jasno da je takva trgovina nepotrebna, jer Mađarskoj je i u to vrijeme, kad je rat u Ukrajini još bio samo ‘misaona imenica’, terminal trebao više nego Hrvatskoj”. Deutsche Welle

18.10.2022. (09:00)

Proširenje LNG terminala neće koristiti stanovnicima Hrvatske ovu, a vjerojatno ni iduću zimu

Kome i zašto služi proširenje LNG terminala na Krku

Large lng

Iako je riječ o ekološki upitnom projektu, kojim je predviđeno proširenje plutajućeg terminala za sto posto, iz Plenkovićeve Vlade zasad ne odgovaraju hoće li ga pratiti studija utjecaja na okoliš. – Ukoliko je nova studija u izradi ili negdje stoji u ladici, mi to ne znamo, s obzirom da ministarstvo i tvrtka LNG Hrvatska odbijaju dati bilo kakve informacije. A procjena utjecaja takvog zahvata na okoliš itekako je u javnom interesu – izjavila je Marija Mileta iz Zelene akcija i dodala kako proširenje terminala i gradnja novog plinovoda nisu predviđeni postojećom studijom iz 2017.  Proširenje LNG terminala neće koristiti stanovnicima Hrvatske ovu, a vjerojatno ni iduću zimu. Naime, i postojeći plutajući terminal na Krku u najvećem dijelu služi za prijevoz LNG-a u druge zemlje kao što su Mađarska, Slovenija i Slovačka, a tek 18 posto ide za hrvatske potrebe. Novosti

29.03.2022. (18:00)

Ljubav cvjeta...

Plenković i Janša o proširenju NE Krško i opskrbi plinom putem LNG terminala

Važno je pitanje energetike i rasta cijena energenata. Na tom tragu dogovorili smo se da se idućeg tjedna u Zagrebu nađu ministri dviju država zaduženi za energetski sektor. Oni će razgovarati o suradnji Hrvatske i Slovenije glede plinovoda i korištenja kapaciteta LNG terminala na Krku. Ujedno će razmotriti daljnju suradnju u vezi s Nuklearnom elektranom Krško, izjavio je hrvatski premijer Andrej Plenković. HRT

28.12.2020. (22:00)

Žrtvovana tišina za profit

Iz LNG terminala na Omišlju se čuje buka. Komadina: To je zagađenje bukom

Stanovnici Omišlja na Krku, Njivica, Malinske, Kostrene, Kraljevice i okolice prijavljuju načelnici Omišlja Mireli Ahmetović buku iz LNG terminala u Omišlju. Iz tvrtke LNG Hrvatska javili su da je u tijeku testiranje svih tehnoloških sustava te da je razina buke smanjena na najmanju moguću razinu, a primorsko-goranski župan Zlatko Komadina problematizirao je upozorenja koja je slao u vezi s mogućim problemima s bukom jer ta stavka u studiji utjecaja na okoliš nije dovoljno obrađena, a napomenuo je i problem plutajućega terminala na koji su također upozoravali. Index 

08.06.2020. (10:00)

LNG će biti završen do 1. siječnja, a tada Hrvatska postaje igrač na europskom tržištu plina

Država koja može ponuditi na korištenje ovakav komad infrastrukture dolazi u stratešku prednost. Dodatno izgradnji LNG terminala u Omišlju idu i druge okolnosti. Ukapljeni prirodni plin postao je cjenovno konkurentan prirodnom plinu. Prošla godina je u globalnoj trgovini LNG-om postavila novi rekord, dosegnuvši gotovo 355 milijuna tona, što je 13 posto više u odnosu na 2018. Pri tome je najveći rast uvoza zabilježen upravo u Europi. Pandemija bolesti COVID-19 dodatno je ubrzala pad cijena ukapljenog prirodnog plina, a njihov se oporavak ne očekuje tako skoro. Tako ne treba previše čuditi što je Europska unija za projekt odvojila 101,4 milijuna eura bespovratnih sredstava. Večernji list

08.04.2019. (20:30)

Nema muljanja

ORaH i Europska zelena stranka inzistiraju na punoj transparentnosti gradnje LNG terminala

Održivi razvoj Hrvatske (ORaH) i Europska zelena stranka (EGP) poručili su u ponedjeljak da će inzistirati na potpunoj transparentnosti financiranja i gradnje LNG terminala na Krku kako bi se izbjeglo da se tim projektom ugrozi standard hrvatskih građana te zdravlje i egzistencija stanovnika Kvarnera, posebice Krka. Puno je tu mutnih stvari – studija utjecaja na okoliš napravljena za kopneni, a ne plutajući terminal, povlačenje investitora povećava udio europskog novca koji još uopće nije odobren, pa će predstavnik EGP zatražiti ponovno razmatranje alokacije sredstava jer je projekt drugačiji od početnog. 24 sata