Fenomen Thompson: 'Šlepa se na uspjehe drugih, poput Severine i Zaprešić boysa' - Monitor.hr
Nedjelja (14:00)

Čovjek koji nije mogao ne pjevati

Fenomen Thompson: ‘Šlepa se na uspjehe drugih, poput Severine i Zaprešić boysa’

‘Sve vezano uz najkomercijalnijeg hrvatskog nacional-patriotskog izvođača pitanje je profita. Ako govorimo o ekonomskim varijablama legitimne ponude potražnje. Druga je stvar to što je i koliko je (ne)kvalitetno ono što se nudi. Thompson se već neko vrijeme šlepa na sportske uspjehe, isto kao Severina, Zaprešić Boys i ini izvođači koje champovi ili finalisti prigrle kao svoje budnice i koračnice. Nije to njihov problem’, izjavio je Anđelo Jurkas za tportal. No, ima ih koji misle drugačije, uz tvrdnju kako oko njega (više) nije važna politička ni ideološka priča, jer ga sluša raznolika publika neopterećna politikom i ideologijom. No, za neke je i dalje polarizirajuća figura, dokazuje tema na Forumu.


Slične vijesti

13.02. (09:00)

Možda nije problem u pjesmi

‘Ako ne znaš šta je bilo’ – hit koji je izazvao kontroverze zbog nominacije za Porin

Thompson se vratio u velikom stilu – neupitno je da zna što radi, a kontroverze su samo dio brenda. Pjevač ih ne potiče niti poriče, drži se podalje od medija i radi svoje uz ogroman uspjeh. Pjesmu Ako ne znaš šta je bilo napisao je Nenad Ninčević, čije ste pjesme sigurno čuli, bilo da ih izvodi Oliver, Grdović ili Thompson otprije. Za ovu pjesmu kaže da nema ratne tematike te da je zapravo ljubavna i da ga veseli što je uz nju na trgu bio zagrljen i sjever i jug. Anđelo Jurkas komentira kako je ta stvar postala hit zbog glazbene nepismenosti velikog broja slušatelja, jer se radi “o rubno pismenoj kompoziciji, i lirski i glazbeno”. Mislim da je bazna psihologija toga da što slušatelje nešto manje tjera na razmišljanje, to su veće šanse da bude hit. Ninčević tvrdi kako nije opterećen nagradama te se na dodjeli ni neće pojaviti, a odgovara i od napada na Remi. Index

11.02. (17:00)

Idealna tema za skretanje pozornosti

Bauk: Pjevač nije veći problem od premijera

Kad im odgovara da ne pjeva, plate mu da ne pjeva, a kad misle da im odgovara da pjeva, pozovu ga da pjeva. Plenković je problem, ne Perković. Ali znate, riječi Thompsonove pjesme “Ako ne znaš što je bilo” može se lako prilagoditi kao ljevičarska pjesma. Svaki put kad čujem pjesmu “Tamo gdje si moji korijeni”, pomislim da sam na Sutjesci, bez ikakvih problema, kaže SDP-ov saborski zastupnik Arsen Bauk u razgovoru za Novosti, nadodavši da bi Thompsonu trebalo dozvoliti natup na Hipodromu, ali nakon odslužene kazne i isteka roka rehabilitacije (u kontekstu jedne ružne pjesme koja se veže uz njegovo ime).

10.02. (12:00)

U krivom vagonu...

Mirela Priselac Remi: Žena koja nije mogla šutjeti

Je li sve to uopće glazbena tema, ili se sve treba gledati kroz okulare političkog djelovanja? Evo, pitam otvoreno jer koliko god u životu pisao o drugim glazbenicima i glazbi, nije baš običaj da zbog negativnih kritika dobivam prijetnje smrću. A ovdje se došlo do toga. Do prijetnji smrću, kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna.

Da je Remi isto rekla prije mjesec dana reakcija bi bila sasvim drukčija nego sad u ovim tjednima Trumpovog besramnog sadizma, Muskovog divljanja po državnoj riznici i otvorenog i necenzoriranog fašističkog bigotizma Kanyea Westa po Muskovoj društvenoj mreži. Tako je i glavna junakinja ove priče (da, glavna junakinja, jer je ‘na stol’ stavila sve, svoju kompletnu karijeru, a s prijetnjama i život) da bi kao onaj junak iz Slijepčevićevog filma podigla glas protiv fašizma o kojem odjednom više nije učtivo govoriti. Tema i na Forumu

06.02. (22:00)

Možda ni oni ne znaju šta je bilo

Stajčić: ‘Uvrštavati Thompsona u nagrade Porin nažalost znači da je politički stav pobijedio glazbu’

Pjesma ‘Ako ne znaš šta je bilo’ ušla je u izbor za pjesmu godine za nagrade Porin, što je izazvalo reakcije. Zoran Stajčić za Ravno do dna: Šteta je da nitko iz Porina nije našao za shodno informirati se i uvažiti ih prilikom donošenja odluke koju su donijeli, jer su otvorili Pandorinu kutiju koja će potpuno zasjeniti glazbu – ne zna se što je gore; da mu daju ili ne daju tu nagradu ako i kada (najvjerojatnije) uđe u nominacije – kaže Stajčić, navodeći neke koncerte koji su mu zabranjeni zbog isticanja fašističkih obilježja, izvješća WikiLeaksa kako se oko njega okuplja neofašistički pokret, kako je imao tri godine zabrane ulaska u Švicarsku i slično. Druga reakcija je kako neki od glazbenika i glazbenica bozivaju na bojkot Porina. Muzika

05.02. (12:00)

'Duh naših devedesetih zapravo je obuzeo dobar dio Europe'

Markovina: Thompson na dočeku ili normalizacija nenormalnog

Koliko god Plenkovićev odgovor Pusiću bio ciničan, on je zapravo suštinski istinit kad kaže da rukometaši žele Thompsona i da ne treba zbog toga izazivati nacionalne podjele. Ovo s podjelama jeste pila naopako, jer ih naravno, upravo Thompson i njegovi stalno izazivaju, u potrazi za neprijateljima, ali je isto tako činjenica da je sve manje onih kojima je on kao takav, sa svim značenjima koja sa sobom nosi, problematičan. Činjenica je i da sve hrvatske reprezentacije, s naglaskom na nogometnu i rukometnu, igraju s ogromnim nacionalnim nabojem, koji je umnogome i rezultatski pomogao nevjerovatne uspjehe tih reprezentacija. I to je zapravo istina. Taj naboj pak doista i dolazi iz neugaslog duha devedesetih, čiji Thomspon jeste krajnji muzički pa i ideološki izraz. To jeste i problematično i žalosno, ali je jednostavno tako i ne postoji nikakav način da tako više ne bude, barem dok najveći dio političke, medijske i kulturne scene ne počne graditi neki novi identitet Hrvatske za budućnost u 21. stoljeću. Dragan Markovina za Peščanik.

09.11.2024. (20:00)

Oprosti im jer ne znaju

Čulić: Generacija Z i nacionalna euforija oko Thompsonovih koncerata

Debaklom hrvatske nogometne reprezentacije na posljednjem Europskom prvenstvu nestao je razlog za još jedan spektakularan doček na Trgu Bana Jelačića, pa je nacionalno ostrašćena mladež jedini konkretan povod za masovno okupljanje u protekloj godini pronašla na povratničkim koncertima Marka Perkovića Thompsona. Danas su u prvim redovima većinom mlađi pripadnici generacije Z, od ranog djetinjstva overdozirani mainstream Thompsonom i potpuno naviknuti na zvučnu sliku u kojoj se „Lijepa li si“ vrti maltene kao druga hrvatska himna kadgod nogometna, rukometna ili vaterpolo reprezentacija igraju utakmice na domaćem terenu. Poslije takve cjeloživotne indoktrinacije njima je uzaludno tumačiti kako se iza ovog patetičnog domoljublja skriva eksplicitno šovinistička poruka podrške Herceg Bosni objavljena nakon neprežaljenog ukidanja te paradržavne tvorevine. Za njih je Thompson pravi nacionalni junak, barem do ponoći jer poslije masovno idu na cajke. Ravno do dna

11.08.2024. (21:00)

Antireklama je najbolja reklama

Marjanović: Gašenje Thompsona je najneuspješniji cancel projekt u povijesti

Gledati Thompsona kako s preko 25 tisuća fanova pjeva sve hitove s kompilacije “Pjesme koje ljute ljevičare, liberale, partizane i glasače Možemo” i bit će vam jasno da je ovo još jedan projekt koji se ‘ladno može staviti na istu listu na kojoj se nalazi i nikad okončani, ali odavno izgubljeni rat protiv cajki. U isto vrijeme, što bi to nešto zanimljivije moglo biti? Ovo je čovjek koji je na MOTORU UŠAO U ČAVOGLAVE isti dan kad se CURIOSITY SPUSTIO NA MARS i Thompson na motoru tog je dana na svim portalima u Hrvatskoj imao barem 100 tisuća čitanja više. Znaju li ti klinci tko su uopće Jure i Boban o kojima pjevaju i bi li prestali da znaju tko su? Tko zna. Teško je reći trebamo li svaki put ponavljati priče o ratnim zločinima i mlade ljude educirati o zločincima kojima su pjesme posvećene, ali da bi “čitanje je lijek protiv fašizma” funkcioniralo, potrebno je da ljudi koji to već ne znaju, je li – čitaju. Hrvoje Marjanović za Index.

15.08.2019. (01:30)

Nakon 28 godina

Prvi put kažnjen izvođač pjesme ‘Čavoglave’

Napokon je donesena presuda višeg stupnja kojom je izvođač pjesme “Bojna Čavoglave” pravomoćno prekršajno kažnjen zbog javnog izvikivanja pozdrava “Za dom spremni”. No, ovom prilikom nije kažnjen Thompson nego Mario Rosa, izvođač iz Makarske. Platit će 765 kuna i sudske troškove od 200 kuna. Jutarnji otkriva detalje. Turudić je izjavio da odluka nije obvezujuća i pozvao na zauzimanje jedinstvenog pravnog stava, a Index upozorava na već donesenu odluku Ustavnog suda iz 2016., kad je zbog skandiranja osuđen Josip Miljak, bivši predsjednik HČSP-a.

11.08.2019. (12:30)

Detaljna analiza

Kako je moguće da je Split potpisao ovakav ugovor za koncert Thompsona?

Mladi solinski inovator poduzetnik Ivan Mrvoš osvrnuo se na svom Facebook profilu na prošlotjedni koncert Thompsona u Splitu, odnosno na ugovor koji je potpisao Grad Split za taj koncert. “Ovo je u najmanju ruku komedija od ugovora”, napisao je Mrvoš objašnjavajući da normalni ugovori tako ne izgledaju. Index donosi njegovu analizu odredbi ugovora.

 

02.08.2019. (15:30)

Psihijatrijska desnica

Ivica Đikić: Škoro i Thompson na suprotnim stranama, ali na krivom mjestu

Ivica Đikić u Novostima duhovito analizira bizarnu situaciju oko politički nabrijanih koncerata – istu večer, 4. kolovoza Miroslav Škoro pjevat će u Sinju, a Thompson u Splitu, sve povodom proslave Oluje čime se došlo do teže zbrke “u desnim glavama: dobar dio iskrenih poklonika borbenijeg i nabrijanijeg Thompsona prisustvovat će Škorinom koncertu, jer Škoro sad politički predstavlja ono što je dosad personificirao Perković, to jest radikalni otklon udesno u odnosu na desni mejnstrim. Da se nije odlučio za predsjedničku kandidaturu, Škoro bi bio idealni estradni amblem Kolinde Grabar-Kitarović… Ovako su se dva posvađana kuma stjecajem okolnosti našla na suprotnim stranama, ali ujedno na stranama koje su nasuprot njihovim autentičnim pozicijama”.