Stare objave na Facebooku najlakše ćete naći ako ga otvorite na webu.
S mobitelom je malo nezgrapnije; ne možete jednostavno skočiti na određene godine, već morate kuckati po kalendaru. tportal
Meta upravo obavještava korisnike u EU i Velikoj Britaniji putem e-mailova i obavijesti na Facebooku, i informira ih o njihovom pravu na prigovor. Međutim, proces nije jednostavan. Korisnici moraju ispuniti obrazac i navesti razloge za svoj prigovor. Ovaj zamršeni proces čini se osmišljenim kako bi obeshrabrio korisnike od isključivanja. Unatoč kompliciranom postupku, Meta je zakonski obvezna poštovati zahtjeve. Korisnici koji uspješno prođu kroz proces dobivaju potvrdu putem e-maila da je njihov zahtjev odobren. Ova usklađenost je ključna za Metu kako bi se pridržavala GDPR zahtjeva, ali pristup tvrtke kritiziran je zbog namjerne složenosti. Bug
Od gađenja prema vertikalnom videu, nekada neprirodnom formatu koji nije prilagođen monitorima i televizorima, došli smo do toga da oni postaju standard, jer su prilagođeni mobitelima – a svi ostali formati tomu se moraju prilagoditi. Facebook je uvođenjem Storiesa i Reelsa već krenuo u smjeru “TikTokizacije”, kao i mnogi drugi, a ovoga je tjedna najavljen još jedan korak u istom smjeru: novi video player unutar mobilnih aplikacija, orijentiran primarno prema vertikalnom videu. Otvaranjem videa pokreće se player preko cijelog zaslona, a dodirivanjem po ekranu aktivirat će se poznate kontrole za “premotavanje” ili zaustavljanje reprodukcije. U slučaju da pokrenete video koji je, iznimno, sniman horizontalno, i on će biti prikazan u vertikalnoj orijentaciji, dakle ne u punom sjaju, sve dok ne zakrenete mobitel za 90°. Bug
Mnogim korisnicima u Hrvatskoj Facebook se odjavio s njihovih računa i ne mogu se ponovo ulogirati. Instagram korisnici mogu otvoriti, no ne radi feed. Mnogim korisnicima ne radi ni Facebook Messenger. No, čini se daj ep roblem s Facebookom i Instagramom globalan. Probleme korisnici prijavljuju na stranici Downdetector. Problemi su počeli oko 16:20. Index Reakcije na to preplavile su bivši Twitter (N1)
U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno, tri posto više nego godinu prije. U 2022., inače lošoj godini za tu kalifornijsku tvrtku, njezina je dobit dosegla 23 milijarde dolara. Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za veliki broj korisnika. Unatoč svemu; presudama zbog prodaje privatnih podataka i nelaskavoj titule ‘zastarjele’ mreže, trend nije promijenjen. Istina je da taj veteran društvenih medija raste sporije nego prije, ali raste. Korisnici ostaju zbog grupa formiranih oko zajedničkih interesa, malih oglasa ili kontakata s prijateljima, obitelji i rođacima. tportal
Facebook je već godinama otužna sjena onoga što je nekoć bio. Mjesto za mahom starije ljude kojima je to posljednje mjesto na kojem bilo tko želi čitati njihova isprazna pametovanja i žalopojke o temama o kojima imaju samo površno znanje. Nekad je to bilo mjesto na kojem ste mogli pročitati i nešto pametno ili barem duhovito, a danas, čak i ako naiđete na neke rijetko suvisle statuse, obeshrabrit će vas rasprava u komentarima. Facebook je tu 20 godina (točnije, bit će 4. veljače). To je punoljetna odrasla osoba. Mladima je Facebook postao nezanimljiv istog trena kad su tamo naišli na objave svojih očeva, majki i ujaka. A to se dogodilo relativno brzo. Osim klinaca, s Facebooka su otišli i influenceri, pa čak i teoretičari zavjera. Facebook je u 20 godina prevalio dug put od mreže za druženje i upoznavanje do glorificiranog agregatora vijesti na kojem svadljivi dosadnjakovići besciljno “smučaju” između spamova, galerija fotografija djece ili nezanimljivog izleta na Plitvice, reklama za proteze protiv hrkanja… Hrvoje Marjanović za Index.
Ova nova praksa, koja omogućava praćenje online navika korisnika pod krinkom poboljšanja korisničkog iskustva, postala je kontroverzna nakon što su Apple i druge tvrtke uvele stroga ograničenja zaštite privatnosti. Povijest poveznica, koja pohranjuje zapise 30 dana, koristi se za personalizaciju ciljanih oglasa na svim Metinim platformama. Ovo poteže pitanje etičnosti i transparentnosti, dok Mark Zuckerberg i društvo traže alternative nakon značajnog smanjenja prihoda uzrokovanog novim pravilima o privatnosti. (Tportal)