Facebook i Instagram pokušavaju nadomjestiti gubitke prihoda od oglašavanja kopajući po povijesti poveznica korisnika - Monitor.hr
09.01. (17:00)

Mark se snašao

Facebook i Instagram pokušavaju nadomjestiti gubitke prihoda od oglašavanja kopajući po povijesti poveznica korisnika

Ova nova praksa, koja omogućava praćenje online navika korisnika pod krinkom poboljšanja korisničkog iskustva, postala je kontroverzna nakon što su Apple i druge tvrtke uvele stroga ograničenja zaštite privatnosti. Povijest poveznica, koja pohranjuje zapise 30 dana, koristi se za personalizaciju ciljanih oglasa na svim Metinim platformama. Ovo poteže pitanje etičnosti i transparentnosti, dok Mark Zuckerberg i društvo traže alternative nakon značajnog smanjenja prihoda uzrokovanog novim pravilima o privatnosti. (Tportal)


Slične vijesti

Petak (23:00)

Ako voziš, ne snimaj

Vozači koji objavljuju na društvenim mrežama snimke u kojima krše propise mogu biti kažnjeni

Ludo brza vožnja, slalomi kroz grad, pretjecanje s desne strane, jurnjava kroz crveno, prekršaj do prekršaja.. ako se snimi, objavljuje, dijeli, lajka i zatim objavi na društvenim mrežama moglo bi biti podložno kaznama. Općinski prekršajni sud u Zagrebu Pp-12494/2022-16 jedno takvo postupanje objavljeno na Instagram profilu valorizirao je s izricanjem kazne zatvora od 60 dana i primjenom uvjetne osude. Riječ je o kazni izrečenoj vozaču koji je ne smanjujući brzinu namjerno prošao kroz raskrižje na kojem je bilo upaljeno crveno svjetlo na semaforu i nastavio voziti te objavio na svom Instagram profilu. Iako se pravdao da u to vrijeme nije bilo nikog na cesti, sud mu zbog toga nije gledao kroz prste. Revija HAK 

Srijeda (13:00)

Doviđenja, ptičico, odosmo gdje je nebo plavije

Sve više ljudi nezadovoljni bivšim Twitterom, prelaze na Bluesky

Nakon rezultata predsjedničkih izbora u Americi valovi korisnika nezadovoljnih novim smjerom aplikacije prelaze na konkurentsku platformu Bluesky. Blueskyeva decentralizirana platforma društvenih medija stabilno raste s preko 9 milijuna korisnika u rujnu na više od 14.6 milijuna do danas, s posljednjim skokom korisnika koji se dogodio tijekom vikenda dok su američki korisnici napuštali X. Musk je iskoristio Twitter za podršku Trumpu i promicanje desničarskih ideja. Muskove političke objave naklonjene desnici bile su prikazane korisnicima X-a čak i ako ga nisu pratili ili nisu bili u doticaju s njegovim sadržajem. Bluesky je u samo 9 dana doživjela rast downloada od 624 posto. Index

28.10. (11:00)

Digitalni život

Kod Stankovića se priča vrtjela oko TikToka i podcasta: Društvene mreže su neminovne, a podcasti vraćaju kulturu razgovora

Tik Tok savjetnik Dario Marčac ostvario je biznis s društvenim mrežama. U početku je radio i do 16 sati, a danas radi samo dva sata. Bavi se kreiranjem sadržaja za društvene mreže. Drugi gost je osnivač Podcast Inkubatora Marko Petrak. Od 2017. do danas je snimio preko dvije i pol tisuće epizoda, te ostvario pola milijarde pregleda. Kaže da se radi o zahvalnom formatu i da ga ljudi žele, unatoč uvriježenom mišljenju kako danas prevladavaju kratki i zabavni sadržaji. HRT

27.09. (21:00)

Reddit se sprema za kravatu, ali zadržava pankerski šarm

Reddit: Platforma za alternativce napokon postaje mainstream

Reddit, nekad underground platforma, sve više probija u mainstream, pogotovo nakon izlistanja na burzi. Popularni subreddit LinkedIn Ludjaci, koji ismijava cringe postove s LinkedIna, privukao je pozornost korisnika i dodatno istaknuo rastuću vidljivost Reddita na drugim platformama poput TikToka i YouTubea. Sadržaj s Reddita sve češće curi na druge društvene mreže, čime se povećava promet, ali i smanjuje potreba za direktnim korištenjem platforme. Unatoč tome, Reddit bilježi rast broja korisnika, a brendovi poput Blizzarda i Purple Mattressa uspješno koriste platformu za interakciju s publikom. Reddit se pozicionira kao konkurent Instagramu, X-u i TikToku, privlačeći oglašivače i ulagače. Lider

26.09. (10:00)

Djeco interneta, inkarnirajte se malo u stvarni život

Nagli porast problematične uporabe društvenih medija kod tinejdžera

Za “problematičnu” manjinu utvrđeno je da je korištenje društvenih mreža povezano sa simptomima nalik ovisnosti, a koji uključuju zanemarivanje drugih aktivnosti u korist provođenja vremena na društvenim mrežama, ulaženje u rasprave i laganje o tome koliko vremena provode na internetu te nemogućnost uspostave samokontrole. Studija također naglašava zabrinutost oko udjela tinejdžera za koje se smatra da su u opasnosti od “problematičnog igranja videoigara”, što se više odnosi na dječake nego na djevojčice. Dobar dio njih kaže kako su u stalnom online kontaktu s prijateljima, što znače da se od mobitela praktički ne odvajaju. No, izvješće ne zaključuje da je vrijeme provedeno na internetu uvijek štetno. Tinejdžeri koji su učestali korisnici društvenih mreža izvijestili su o jačoj vršnjačkoj podršci i društvenim vezama. HRT

18.08. (00:00)

Ono kad sanjaš forumaše, a ne poznaješ ih uživo

Društvene mreže utječu na naše snove

Kako društveni mediji postaju sve više isprepleteni s našim životima, njihov utjecaj može čak utjecati na naše snove (a pojedinci koji provode više vremena na platformama tijekom svog budnog života skloniji su doživljavanju noćnih mora). To se događa djelomično zato što je sadržaj koji se tamo prikazuje često o maltretiranju, političkim borbama, uznemirujućim vijestima i društvenim usporedbama, što uzrokuje emocionalni stres, a to posljedično može dovesti do loših snova. Primjeri noćnih mora ispitanika ovog istraživanja uključivali su sukobe s drugim korisnicima društvenih medija, uznemirujuće vijesti, prokletstvo, nemogućnost pristupa nečijem računu na društvenim mrežama i osjećaje viktimizacije, bespomoćnosti i gubitka kontrole. Nat Geo

10.08. (20:00)

Ne da mi se tražiti, obrišem kad mi iskoče na 'Memories'

Sramite se (pra)starih objava na Facebooku? Evo kako ih pronaći i izbrisati

Stare objave na Facebooku najlakše ćete naći ako ga otvorite na webu.

  • Odaberite svoje ime (s lijeve strane) kako biste otvorili svoj profil.
  • Na vrhu stupca s popisom vaših objava (odmah ispod polja What’s on your mind?), potražite i kliknite dugme Filters.
  • Upotrijebite padajući izbornik Go to: kako biste pronašli godinu kada ste se pridružili Facebooku.
  • Kliknite Done kako biste vidjeli objave iz te godine.

S mobitelom je malo nezgrapnije; ne možete jednostavno skočiti na određene godine, već morate kuckati po kalendaru. tportal

30.07. (10:00)

Parovi koji su zaista sretni time se ne hvale na društvenim mrežama

19.07. (18:00)

Puno autentičnih snimki i fake newsa

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera

Komentatorica Netokracije tvrdi koliko je X (bivši Twitter) dobra platforma za dobivanje informacija na jednom mjestu, pogotovo kad se uživo dogodi neka velika stvar, poput atentata na Trumpa. Dovoljno da otvoriš stranicu i već ti izbaci snimku atentata, reakcije okupljenih, prve informacije o napadaču… brzo dobiješ jasnu sliku što se događa. Tu je i prostor za reakcije državnika i poznatih, a rado ih prate i mediji te prenose na svoje stranice. Međutim, tu slijedi i ona negativna stvar, a to su – reakcije na reakcije, neslužbene i neprovjerene informacije, sve do teorija zavjera. Slično imaju i Facebook i druge mreže, no nitko nema toliko slabu politiku glede kontrole širenja dezinformacija. Twitterova teorija da je on jednostavno javni trg na kojemu puštaju svakoga da izrekne svoje mišljenje držala bi vodu kad ne bi postojao algoritam koji pojačava ili smanjuje doseg određenom tipu sadržaja određenoj publici.

11.07. (00:00)

Fućkaš fejs, ajmo mi na noplejs!

Nova društvena mreža za mlađu publiku koja podsjeća na križanca između Twittera i Myspacea

Nova društvena mreža noplace zamišljena je tako da privuče sve one koji se žele povezivati s prijateljima, a zapravo podsjeća na osuvremenjenu varijantu Myspacea putem kojega je moguće stvarati vlastiti razigrani i šareni profil, a onda s drugima dijeliti sve što žele – od hobija, preko onoga što gledaju ili slušaju, do toga jesu li u vezi ili slobodni.

Zapravo, noplace je zamišljen tako da se potiče dijeljenje onoga što se u nekom trenutku radi, pa su tako dostupna i dva feeda; jedan koji pokazuje aktivnosti prijatelja te drugi koji pokazuje aktivnosti i objave globalne zajednice korisnika. Stvaranje profila je ključno za ovu društvenu mrežu i to se prilično naglašava kao i to da ga se može (i treba) prilagođavati, ali tu su i neke druge praktične stvarčice. Bug