Vani zeleni, iznutra čađavi
EU postrožuje pravila za ‘zelene’ tvrtke, prekršiteljima prijeti izbacivanje proizvoda s tržišta
Europska komisija donijela je Direktivu o zelenim tvrdnjama kako bi zaustavila manipulativni marketing pa će odsad sve kompanije koje posluju ili prodaju proizvode u EU-u morati podastrijeti dokaze o tome da su doista zelene, ugljično neutralne, reciklirane… Taj oštriji pristup odabrala je nakon spoznaje da više od pola potrošača kupuje proizvode imajući na umu održivost, ali i da je čak 53 posto (istraživanje 2020.) zelenih marketinških tvrdnji potpuno lažno ili obmanjujuće. Britanski portal The Eco Experts izdvojio je najveće greenwashere prošle godine. Na popisu su se našli brendovi poput Ryanaira, Amazona, Lufthanse, Keuriga, FIFA-e, Shella, pa čak i Verre. Čak 94 posto prodanih certifikata nije donijelo nikakvu redukciju ugljikova otiska. Lider