EPP ili Poruke prijatelja - Monitor.hr
01.12.2021. (19:00)

Poslovni prijatelj

EPP ili Poruke prijatelja

“Poruke naših prijatelja”, zazvonilo mi je u ušima, što je sad to? Već tipično, osjetno se pojačao ton iz televizijskog aparata i uslijedilo je petominutno marketinško-oglašivačko zagađenje etera, nizanje sladunjavo-patetičnih reklamnih slika proizvoda i usluga koji religiozno, prozelitski obećavaju rješenja ovih i onih životnih poteškoća, zadovoljenja naših raznoraznih potreba i želja. Dakle, to se sada zovu “poruke naših prijatelja”. Ono što je nekad bio ekonomsko-propagandni program, pa je kroz tranziciju preimenovano u reklamni program, s tzv. posttranzicijom je, evo, evoluiralo do statusa prijateljskih poruka – piše Hajrudin Hromadžić. Novosti


Slične vijesti

05.10. (20:00)

Zato Snoop Dogg nosi olimpijsku baklju iako nije neki sportski tip

Sportske i glazbene zvijezde: Novac, kreativnost i PR hrabrost

Brendovi sve više prepoznaju potencijal suradnje sa sportskim i glazbenim ikonama kako bi povećali svoju vidljivost. U Hrvatskoj taj trend kaska, ali globalno, događaji poput Super Bowla i suradnje poput Lady Gage s Dom Perignonom privlače publiku različitih demografija. Ključ uspjeha je autentičnost, a izazov prepoznavanje trenutka kada se distancirati od zvijezda zbog imidž problema, kao što su Adidas i Kanye West. Sportski se uspjesi u SAD-u ne doživljava previše ozbiljno kao kod nas, zbog čega se kod njih koristi puno više prostora za kreativnost, dok se kod nas više bazira na nacionalnom ponosu i domaćim uspjesima, a prostor za inovacije još uvijek je nedovoljno istražen. Lider

19.08. (16:00)

Dobar tek

Bizarne i grozne nekadašnje reklame za hranu: banane sa sirom i šunkom, bebe u celofanu…

Ove fotografije bizarnih vintage reklama za hranu uglavnom su iz 1950-ih i 1960-ih i vjerojatno bi se smatrale neukusnima da su objavljene u današnje vrijeme. Oglasi također odražavaju tadašnje prehrambene navike i uvjerenja vezane uz njih. Ova vrsta oglašavanja, koja se razvila poslije Drugog svjetskog rata s početkom ere televizije i općenito široke potrošnje, pokazala se izuzetno učinkovitom jer je odgovarala promjenjivom društvenom kontekstu što je imalo i veliki utjecaj na buduće oglašivačke strategije i zacementiralo mjesto psihologiji u oglašavanju.  Rare Historical Photos

27.07. (12:00)

Kako god okreneš

Samsung u novoj reklami savinuo londonski autobus

Kako bi obilježio početak prodaje Galaxy Z Folda 6 i Z Flipa 6, Samsung je pokrenuo vrlo neobičnu kampanju u Velikoj Britaniji. U Londonu su postavili savijeni autobus u prirodnoj veličini koji simbolizira oblik njihovih sklopivih mobitela. Ovo je dio većeg umjetničkog projekta pod nazivom Fold Town, koji uključuje i savijenu klupu, rasvjetni stup te legendarnu crvenu telefonsku govornicu. Poslovni

26.07. (15:00)

A sada, reklame

Navike korisnika streaming servisa se stalno mijenjaju, tvrtke sve više traže izvore prihoda van pretplata

Promjene u preferencijama potrošača, zajedno s neizvjesnostima u vezi s kontinuiranim utjecajem digitalne transformacije i novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, pokreću val transformacije u poslovnim modelima. Kako bi osigurali svoj udio u rastućim izvorima prihoda koje smo utvrdili, tržišni igrači moraju preispitati kako njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost. To podrazumijeva iskorištavanje rasta oglašavanja te istovremeno iskorištavanje snažnog potencijala umjetne inteligencije. Koliko je sektor zabave i medija lukrativan, ukazuju prihodi, koji su globalno porasli za 5 posto, na 2,5 bilijuna eura, što je više od ukupnog rasta svjetskog gospodarstva.  Na kraćem roku, očekuje se da će prihodi od oglašavanja već 2026. probiti granicu od bilijun dolara te da će činiti više od 55 posto ukupnog rasta prihoda. Poslovni

12.07. (15:00)

Toči Joško, toči do vrha!

Hrvatska je odavno ispala s prvenstva, a i dalje se vrte reklame s reprezentativcima: ‘Tvrtke su ušle u svjestan rizik’

Reprezentacija se s Europskog prvenstva relativno brzo vratila kući, a kampanje još uvijek traju. Kompanije koje su platile oglašavanje tijekom Prvenstva, pojašnjava, željele su iskoristiti snažan emocionalni učinak koji ovakvo nogometno natjecanje ima na ljude, i svoje brendove povezati s pozitivnim emocijama koje ljudi doživljavaju zbog sportskih uspjeha. Jasno je da je splasnula euforija, no valja istaknuti da su oglašivači zakupili određeni oglasni prostor u medijima nadajući se što boljem plasmanu i gledanosti utakmica i sad ga moraju iskoristiti. Na internetu još uvijek mogu preinačiti svoje reklame dok na TV-u teško. Drugo je pitanje koliko naši sportaši zarade s reklamama. Hrvatska je relativno malo tržište a i ne radi se o globalnim kompanijama. No, honorari bi mogli iznositi nekoliko desetaka tisuća eura, kaže analitičar za Forbes.

12.02. (08:00)

Walkin' like Talken

Najbolje reklame ovogodišnjeg Super Bowla

Sekunda oglašavanja na Super Bowlu košta 233 tisuće dolara. Drugim riječima, za spot od 30 sekundi netko će iskeširati sedam milijuna dolara. No ovaj podivljali konzumerizam očito pali jer Super Bowl je u Americi ogroman zbog svega navedenog, a u ostatku svijeta barem donekle zanimljiv zbog nastupa i reklama. Najbolje reklame izabrali na Indexu.

27.11.2023. (09:00)

Dobrom proizvodu ne treba reklama

Egzistencijalna kriza reklamne industrije

Američki trgovci ove godine su potrošili preko vrtoglavih 350 milijardi dolara na oglašavanje: čak i brzinska računica jasno pokazuje kako se i kod najmanjeg rasipanja zapravo radi o ogromnom novcu. Nije problem samo u rasipanju novca već, što je i mnogo važnije, u fundamentalnoj i egzistencijalnoj “krizi povjerenja” koja pogađa reklamnu industriju. Problem je što sami potrošači ne vjeruju oglasima, biznisi ne vjeruju medijskim agencijama, dok tvrtke poput Googlea i Mete imaju preveliku moć. Problem je u samom poslovnom modelu koji se temelji na transakcijama, poticajima i provizijama. Pokraj nepovjerenja, širi se ravnoteža između najboljih interesa dviju strana. Forbes

14.09.2023. (15:00)

Dobro je nekad vratiti se mraku

Velike svjetleće reklame postaju sve veći problem: krše se pravilnici, a sankcija nema

Reklame se postavljaju doslovno ljudima pred prozore, čime se prvenstveno uništava privatnost i degradira kvaliteta života u gradovima. Povećanje svjetlosnog onečišćenja je tu zapravo sekundarni problem. Oglašivačke tvrtke čak imaju sustave koji mjere prolazak vozila i tip vozila, a oglašivački totemi imaju mogućnost detektirati je li koji prolaznik pogledao u sam oglas. Dakle, sve je podređeno što većem ometanju pažnje. Došlo je do toliko apsurdnih situacija da građane, koji se pobune protiv postavljanja svijetlećih reklama praktički pred njihovim prozorima, tuže same oglašivačke tvrtke za ometanje poslovanja. Primjer jednog slučaja prenio je Jutarnji. Da apsurd bude veći, u Zakonu o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja, odnosno pripadajućem Pravilniku o zonama rasvijetljenosti postoje zabrane i ograničenja za svijetleće reklame, no one se gotovo uopće ne poštuju. Eko rasvjeta

21.07.2023. (20:00)

Noć gutača

Predobro osmišljene reklame

Neki su si marketinški timovi stvarno dali truda i na vrlo kreativan način probili granice oglašavanja. Primjer je McDonaldsov pješački prijelaz u Zurichu, Axe koji se poigrao znakovima za izlaz u nuždi, Jean Claude Van Damme između dva Volvo kamiona, Bic britvica kod jumbo plakata s dijelom gdje je pokošena trava, Lego koji potiče imaginaciju, genijalna reklama koja podsjeća na važnost zdravlja zubi, a valja spomenuti Porsche, KitKat i FedEx koji se ističu s nekoliko vrijednih primjera. Doc Journals