Čujte i počujte
‘Epilog kuće bez krova’ – nova pjesma Mile Kekina
Mile Kekin objavio je na YouTubeu novu i posljednju pjesmu s novog albuma ‘Kuća bez krova’. Pjesma je posvećena generaciji klinaca odraslih prije doba video igrica. Lupiga…
Mile Kekin objavio je na YouTubeu novu i posljednju pjesmu s novog albuma ‘Kuća bez krova’. Pjesma je posvećena generaciji klinaca odraslih prije doba video igrica. Lupiga…
Poslao sam poruku Mili Kekinu: ‘Možemo li se naći u kafiću na Britancu? Pavle je, ali ne pisac i kolumnist Nacionala, nego patrijarh Pravoslavne Crkve’. Bio sam sto posto siguran da će skužiti da je to zajebancija na račun njegova nalaženja na kavi s Nikicom Jelavićem Uskoro mi je na mobitel stigla povratna poruka Mile Kekina: “Može, sutra oko deset.” Ujutro sam ga čekao u bircu na Britancu. Mile je kasnio samo desetak minuta. Promatrao me nekako sumnjičavo, kao da me ne pozna. “Recite, zašto ste htjeli da se nađemo? Želite da komponiram neku božićnu pjesmu za Božić Srpske pravoslavne Crkve u Hrvatskoj?” ozbiljnim glasom pitao me Mile.
“Ima nešto što me već dugi muči…”, zaustio sam. Ona vaša pjesma ‘Šank’? Jel to bila pjesma o nama? Mi smo taman tad završili u Buksi…”
Kekin se vidno uznemirio.
“Kakvoj buksi?”
“Kako ne znate, pa vaša žena se hvali da puno čita… Buksa, onaj najpoznatiji književni klub u Martićevoj. Tamo smo ja i mojih par kolega pisaca imali prva gostovanja… U spotu vaše pjesme ‘Šank’ pojavljuje se pisac Borivoj Radaković koji je za sve nas mlađe pisce tvrdio da smo dosadni… Nova zgoda Nacionalne groupie
Odvetnik Ante Nobilo koji zastupa Nikicu Jelavića kaže: Biti će dvije tužbe. Prva će ići protiv bračnog para Kekin, predsjedničke kandidatkinje Možemo Ivane i njenog supruga, autora i pjevača Mile, te protiv čelnice Možemo! Sandre Benčić. Jedna tužba će ići za “povredu osobnosti” Jelavića, odnosno njome će se tražiti odšteta za nanošenje štete njegovu ugledu jer su ga nazvali “mafijašem”. Druga tužba će ići za kazneno djelo klevete protiv istog trojca, a za nju upravo u uredu prikupljaju sve materijale i izjave iz medija. Nobilo kaže da u ovom trenutku još nema iznos odštete koji će tražiti i to će biti poznato sutra kada dižu tužbe, ali ističe da će biti “u okvirima sudske prakse”. 24 sata
Od jučer do danas zaboravljena pjesma pregledana je više od 10.000 puta na YouTube kanalu, te je u 24 sati sa 46 tisuća skočila na 58 tisuća pregleda. Spot je snimljen u kinu Triglav, koje je bilo u Okićkoj na Trešnjevci, a danas je tu DM trgovina, pivnici Zlatni medo u Savskoj i na još nekoliko lokacija. Spot govori o dječacima koji su odrastali u vrijeme SR Hrvatske, da bi 90-ih odrasli u kriminalce. Pjesma je s albuma ‘Pobjeda‘ iz 1999. godine, čiji je izvršni producent bio Aleksandar Dragaš, tada iz Dancing Beara. Nikica Jelavić imao je 25 godina da dozna tko je autor te pjesme, jer nazvao je pogrešnog čovjeka, ako ga je uopće zbog toga zvao… Autor i glazbe i teksta je Mladen Subašić Suba iz Hladnog piva. No, iz tog doba se ne sjećam da je izravno itko iz benda spominjao da su dečki s Knežije bili inspiracija za tu pjesmu – kazao je Dragaš za Jutarnji.
Mamutskim koncertom u Šubićevoj, bivši frontmen Hladnog piva i njegov novi bend stavili su točku na ‘i’ izrazito isrpljujuće turneje ‘Soundtrack za život’. Mile je dokazao ono što znamo, da je vlasnik jedne od najšarenijih pjesmarica u zemlji, da je okupio bend koji je sposoban i voljan pratiti njegov razvojni put, ali i to da je prisiljen sve više posezati za materijalom Hladnog piva jer publika to izgleda i dalje najviše voli. Ono po čemu ćemo pamtiti večer bit će Miletova velika proslava zatvaranja jednog zasigurno napornog turnejskog poglavlja karijere. Po Tvornici koja je bila sasvim puna (premda ne i rasprodana) i raspoloženju publike koje je konstantno bilo na zavidnoj razini, sudeći po entuzijazmu s kojim su pjevane čak i najnovije pjesme s repertoara. Ivan Laić za Ravno do dna, a na Forumu kažu: Odličan Mile Kekin večeras. Ima publiku koja uživa, zna sve pjesme i pjeva i pleše, a čine se nekako fini kulturni ljudi, mogli bi slobodno i u HNK.
Iza sebe imam 11 albuma. Od toga osam Hladnog piva i tri solo albuma. Bit će tu četrdesetak pjesama pa računam da će trećina biti solo, a ostalo iz ere Piva. Sve na kraju ovisi o publici i atmosferi. Ne volim predvidljive koncerte, volim malo kaosa na bini. Zato ponekad i sam sebe iznenadim. Mislim da je jako lako pišući te, nazovimo ih “buntovne pjesme” zvučati kao propovjednik i kao da se ljudima obraćate svisoka, a mnogi se u tome znaju jako “poskliznuti”. A još su mi gori oni koji su tobože politički aktivni, a pišu stvari kao “svi su oni isti” da se nikom ne zamjere. Dotaknuo se i današnjih klinaca, kojima muzika nije više stvar identifikacije kao nekad. Ipak živimo u konzumerizmu: Živimo u vremenima instant gratifikacije. Konzument želi sad, odmah i sve. Nema vremena probijati se kroz duge instrumentalne uvode, komplicirane strofe ili čekati idući nastavak serije. Daj mi najbolje odmah, dva predrefrena prije prve strofe. Čitamo samo naslove. I nije tako samo u glazbi. Zato su na kraju i erotski filmovi izumrli. Zatrpani smo informacijama pa se nužno smanjuje vrijeme fokusiranosti. Index… pjevač ima i svoju temu na Forumu.
Pred koncert u Tvornici 9.11. Priča o desetljećima sviranja u Hladnom pivu, društveno-političkom angažmanu u njegovim pjesmama i podršci koju pruža svojoj supruzi Ivani Kekin, kandidatkinji stranke Možemo za predsjednicu RH. Dotaknuo se i uloge u filmu Dražen.
Bogata koncertna jesen nakon Partibrejkersa, Laibacha, Nicka Cavea, Psihomodo Popa i drugih nastavlja se i u drugom dijelu listopada te u studenom. Prvi nastupa Renato Metessi i Zvijezde u Tvornici, i to ovog petka, zatim Burn Out u istom prostoru donosi ne toliko zastupljene, ali odlične ili barem zanimljive bendove s tzv. nezavisne scene, Mile Kekin nastupa 9.11., a zaredat će se i Nikola Vranjković, Električni Orgazam, i Jura Stublić i Film. Tvornica ima lijep pregled događaja ovdje, a zanimljivih događanja ne nedostaje ni u Vintage-u. Dosta toga komentira se i na Forumu
“Pjesmu “Trening za umiranje” napisao sam s dvadeset godina i već dugo ju želim ponovno snimiti. Ne zato što joj nešto fali u žestokoj punkerskoj verziji s Džinovskog, nego sam ju htio opet doživjeti prvi put” otkriva Mile Kekin i objašnjava kako je došlo do suradnje s Darkom Rundekom: “Bio mi je potreban i gost koji će “Treningu” dati novu dimenziju i patinu. Sjetio sam se odmah Rundeka, s kime već dugo želim surađivati. Čekao sam pravu pjesmu koja je, eto, konačno došla.” Rundek kaže kako originalnu verziju nije prije ni čuo, a aranžman koji su mu poslali mu je zvučao poletno i autentično. Mogao se i poistovjetiti s glavnim junakom pjesme. Ravno do dna
Kad bi u ovoj zemlji postojao izbor za javnu osobu koja poput gromobrana na sebe privlači najveću količinu internetsko-trolerske mržnje, Mile Kekin bi vjerojatno ušao u finale s onom amorfnom opcijom iz anketa, “svi političari”. Za razliku od autorovih prethodnih solo izdanja, “Nježno đonom” u najvećem dijelu funkcionira kao društvena kritika, a ne kao osobna i refleksivna ploča. “Nježno đonom” često ide više đonom nego nježno, ali to je zato što mulj današnjih socijalnih zbivanja ne zaslužuje ništa manje oštru jezičinu, kažu recenzenti Ravno do dna.