Devedesete se smatraju toliko pozitivnim da je i Franjo Tuđman očišćen od samog sebe i od stvarnog sadržaja svoje vlasti ne bi li kao bezgrešan spomenik otplovio u vječnost
Dragan Markovina: “Addio Pola ili festivalska šutnja o naličju 1991.”
Filmski festival u Puli obilježava 70. godišnjicu, sve je puno reminiscencija i starih snimki koje se za divno čudo više ne cenzuriraju. Sve izgleda normalno kao da se nije desio lom koji ga i danas određuje. I sve bi to bilo sjajno te svakako bolje nego 90-ih kad se radilo na brisanju prošlosti i sjećanja, da nije onih koji ne smatraju lom iz ’91. toliko nebitnim da ga je potrebno prešućivati. Jedan od njih je pulski glumac Igor Galo kojem se te godine život slomio na dva dijela. To ga je vjerojatno potaknulo da u produkciji Histria filma snimi dokumentarac „1991. Adio jugo film, adio jugo festival, adio Jugoslavija – vidimo se u sljedećem ratu“, koji je sada u centru pažnje jer Festival i Grad nisu omogućili prikazivanje filma u Areni, nego su autoru ponudili lokaciju u Istarskom narodnom kazalištu koju je Galo, logično, odbio. Peščanik