Dosadašnje naplatne kućice odlaze u povijest, cestarina će se plaćati na dva načina - Monitor.hr
07.08. (08:00)

Zbogom kolonama prema moru

Dosadašnje naplatne kućice odlaze u povijest, cestarina će se plaćati na dva načina

Korisnici će moći autoceste plaćati na dva načina – jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina. Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH. Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama. Novi sustav izgradit će u roku od dvije godine za 80 milijuna eura bez PDV-a, a u planu je i nadzor plaćanja s posebnim kombi vozilima kojima će smjeti zaustavljati vozače. Danica, Jutarnji, Dnevnik


Slične vijesti

17.08. (23:00)

Kamo ste svi sad krenuli odjednom... kad i ja

Dio prometnih stručnjaka jedini lijek za kolone na naplatnim kućicama vidi u vinjetama

Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional

11.04.2023. (10:10)

‘To nije moj auto’: Najčešće isprike vozača koji nisu kupili vinjete za austrijske autoceste

08.04.2023. (01:00)

Napokon bez gužvi

Ukidaju naplatne kućice, uvodi se novi sustav naplate cestarina

Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica). Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura. Autonet

10.11.2022. (15:00)

Bolje od vinjeta, da ne bude Mad Max

Francuzi uveli novi, automatski način naplate cestarine

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK

25.05.2022. (08:53)

Mostovi za divljač preko autocesta smanjili su broj prometnih nesreća u kojima stradaju životinje

09.03.2021. (11:30)

Pola sata od centra

Krenula procedura za završetak autoceste do Siska

Hrvatske autoceste su objavljivanjem savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i javnog natječaja za izvođače radova, pokrenule aktivnosti za nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, dionice od Lekenika do čvora Sisak. Dionica je duga 10,9 kilometara, vrijednost radova je 300 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova je dvije godine. Večernji

21.05.2020. (21:30)

Jao, pa baš je zgodno što su izbori!

Ukinuta mostarina za Krčki most – od 15. lipnja

Vlada je danas donijela odluku o spajanju Hrvatskih autocesta s Autocestom Rijeka-Zagreb, što će omogućiti ukidanje mostarine za Krčki most, što na snagu stupa 15. lipnja. Očekuje se i jeftinije poslovanje nove tvrtke, kao i uvođenje novog modela naplate cestarine. Pala danas i odluka da se posudi 200+276 milijuna eura od Međunarodne banke za obnovu i razvoj za oporavak od korona-krize i potresa.

19.05.2020. (14:30)

Cesta bez kraja plaćanja

Hrvatska koncesionarima autocesta dosad platila 4 milijarde kuna, jer nisu zaradili koliko su planirali

Država je dosad kroz subvencije i naknade na pad prometa privatnim rukovoditeljima Istarskog ipsilona i autoceste Zagreb-Macelj isplatila preko četiri milijarde kuna, a do kraja koncesijskog razdoblja isplatit će se najmanje još toliko. Zbog nepovoljnog ugovora, a u uvjetima nove krize slično se sprema i za Zračnu luku Zagreb – pišu Novosti na osnovu nalaza Državne revizije.