Direktor BMW-a: Ideja sa sintetičkim gorivima neće uspjeti, Europska komisija ide prema ukidanju dizelaša i benzinaca - Monitor.hr
23.08. (19:00)

Nejasni signali

Direktor BMW-a: Ideja sa sintetičkim gorivima neće uspjeti, Europska komisija ide prema ukidanju dizelaša i benzinaca

Europska unija prošle godine dopustila je iznimku. Naime, od 2035. bit će zabranjena prodaja novih benzinaca i dizelaša. No izuzeta će biti vozila koja pokreću sintetička goriva. Međutim, nisu svi uvjereni da EU igra otvorenih karata. Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse izrazio je sumnju da, unatoč uključivanju izuzeća, Europska komisija još cilja na potpunu zabranu motora s unutarnjim sagorijevanjem. Njemačka je bila pokretačka snaga iza ove odluke Europske komisije, koja bi proizvođačima automobila omogućila da nastave prodavati svoje najprofitabilnije modele motora s unutarnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine, no pesimizam među proizvođačima auta raste. Revija HAK


Slične vijesti

16.07. (09:00)

Čisti i pristupačni

Cijene električnih automobila izjednačavaju se s benzincima, kažu iz Bloomberga

Padaju cijene litija na svjetskim tržištima, potražnja za električnim automobilima nije velika, a kapaciteti tvornica baterije uvelike premašuju interes tržišta. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomjernog kapaciteta. To je dobra vijest za potrošače, javlja BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cijene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sljedećih nekoliko godina. Revija HAK

22.10.2023. (21:00)

Vječno pitanje

Auto na benzin ili dizel – koji odabrati i zašto

Nije isto kupujete li obiteljski automobil za vožnju po gradu, vozilo za brdoviti ruralni teren ili automobil za duge relacije. Potrebno je znati i razlike između motora na dizel i benzin. Uzimajući u obzir cijene goriva u posljednje vrijeme, razlike u cijeni, koja je ranije išla u prilog dizelu, gotovo i nema. No dizelski motori su za 25 do 30 posto ekonomičniji od benzinskih motora. Kod automobila s benzinskim motorom održavanje i dijelovi nešto su jeftiniji, ali zahtijevaju nešto češći servis. Vozila s dizelskim motorom u startu su skuplja, skuplje im je održavanje i dijelovi, teži su i motor proizvodi više buke, a gorivo je nečistije. Automobili na dizel pogodniji su za vozače koji su često na cesti i rade velike kilometarske udaljenosti. Benzinci su pak pogodniji za vozače koji godišnje prijeđu do 15 tisuća kilometara. Savjeti

09.03.2023. (17:00)

Zrak još uvijek nije dovoljno čist

Njemačka stopirala zabranu prodaje dizelaša i benzinaca

Nakon što je Njemačka dovela u pitanje odluku o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine, Europska unija je odgodila planirano glasovanje o zakonu do sljedećeg tjedna. Kako piše Reuters, novi datum glasovanja još uvijek nije poznat, a glasnogovornik Švedske koja predsjedava EU-om, rekao je da će se veleposlanici vratiti na tu temu “u dogledno vrijeme”. Riječ je o odgađanju konačnog odobrenja za obaveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, liberala i zelenih, a zakonski paket podržan je s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Green

27.10.2022. (12:00)

Ako kupuješ auto, razmisli

Benzinci neće dramatično poskupjeti, mogući konačni kraj dizelaša u mnogim vozilima

Ograničenja koja se danas već primjenjuju za osobne automobile s benzinskim motorima trebala bi se zadržati, prema nacrtu standarda emisije Euro 7. Jedino bi se dizelski modeli, koji prema trenutnom standardu Euro 6d smiju ispuštati nešto veće količine dušikovih oksida, morali prilagoditi razini benzinskih motora. Najave Euro 7 norme bile su mnogo strože, pogotovo za benzince. Komisija svoju promjenu mišljenja pravda trenutačnim geopolitičkim i gospodarskim  okolnostima. Pojednostavimo, mali benzinski automobili poput Dacije Sandero, Volkswagen Pola ili Škode Fabije ne bi trebali dramatično poskupjeti. Što će biti s dizelskim motorima u osobnim vozilima? U ispušne sustave proizvođači će morati ugrađivati nove i skupe filtre, koji će smanjivati količinu ispuha NOx-a. U malim automobilima oni bi mogli potpuno nestati, a mogli bi se zadržati samo u većim i skupljim limuzinama i SUV-ovima, gdje će se cijena novih tehnologija sigurno prenijeti na kupce. Revija HAK

14.07.2021. (20:30)

Zeleni smjer

Bruxelles predlaže ukidanje benzinaca i dizelaša do 2035., porez na kerozin…

Europska komisija danas je donijela niz prijedloga kako bi se do 2030. klimatskim, energetskim, prometnim i poreznim politikama te politikama o korištenju zemljišta smanjile neto emisije stakleničkih plinova. Desetak nacrta prijedloga, koje još trebaju odobriti 27 država članica i parlament EU, uključuju planove oporezivanja avionskog goriva i učinkovite zabrane prodaje automobila na benzin i dizel u roku od 20 godina. Tako će svi novi automobili registrirani od 2035. nadalje biti automobili s nultim emisijama. T-portal

08.10.2019. (15:30)

Danci ne vole Smogovce

Danska pozvala EU da zabrani aute na dizel i benzin do 2040., neke države su za

Prvo su htjeli kao granicu postaviti 2030. pa su pomaknuli, ali prijedlog stoji – zabrana svih automobila s unutrašnjim izgaranjem. Nizozemska je pristala na plan, i to do 2030., Francuska i Britanija tkđ., ali do 2030., dok će Norveška (koja nije u EU), zabraniti prodaju novih automobila na fosilna goriva do 2025., rabljeni će biti dopušteni. Reuters