Clickbait forma prevladava hrvatskim medijima - Monitor.hr
14.06.2015. (08:53)

Šokantno: Nećete vjerovati koliko nisko mogu pasti urednici

Clickbait forma prevladava hrvatskim medijima

Clickbait je tip internetskog sadržaja na kojem su globalni uspjeh izgradili portali poput Buzzfeeda ili Business Insidera. Znate da se iza naslova krije potpuno zaglupljujuć, nebitan i često posve dosadan sadržaj, no formuliran je tako da vam je izuzetno teško odoliti. Očaj kojeg i najveći novinski izdavači u nas osjećaju zbog teške monetizacije sadržaja na lokalnom jeziku, zbog čega ni najkvalitetnijim novinarskim radovima ne mogu nabiti dovoljno klikova da impresioniraju ionako na otvaranju novčanika redovito teške oglašivače, natjerao je urednike hrvatskih portala da clickbait formu odvedu do novih razina neukusa. Bug donosi pet favorita koji će vam ogaditi hrvatski web.


Slične vijesti

12.06. (17:00)

Nice try

Društvene mreže preplavljene sumnjivim objavama svađa poznatih, ne klikajte na linkove

Na Facebooku kruže neobične objave. Prikazane su navodne prepiske između poznate pjevačice i voditeljice Sanje Doležal i RTL-ove voditeljice emisije RTL direkt Mojmire Pastorčić. Clickbait članak spominje otkrivanje neke tajne i tužbu protiv novinarke. Autor objave ima neko strano ime te ispod njega piše kako je riječ o plaćenom oglasu. O čemu god da se radilo vjerojatno nema ništa dobroga ako kliknete i pokušate otvoriti objavu. Ovo je samo još jedna u nizu kreativnih lažnih objava na ovoj društvenoj mreži. Ovo je očito neki novi oblik lažne vijesti sličan onima u kojim su ranije prevaranti koristili lik i djelo poznatih. U sličnim objavama mogu se naći i Joško Lokas, Tarik Filipović i drugi. Zagreb info

14.10.2020. (12:14)

Nećete vjerovati što je učinio...

Ekonomija pažnje raste u medijskom cirkusu u kojem svatko želi privući publiku ili klik

Naša pažnja je postala valuta, najvrjedniji resurs, koji je jako dobio na važnosti razvojem digitalnih medija. Danas je najvažnije koliko se nešto klika… Medijska scena apsolutno sve više sliči cirkusu u kojem svatko pokušava privući publiku, odnosno čitatelje i korisnike. U tome su oni koji nude informacije sve bezobzirniji. Naša granica prihvatljivog je sve fleksibilnija, a da bi nešto bilo zanimljivo mora biti što bizarnije, što ekstremnije, što luđe. Pitanje je, naravno, dokle to može ići?, pita se komunikologinja Marijana Grbeša. Večernji

07.08.2018. (20:17)

Senzacionalno, nećete vjerovati, pogodite što se onda desilo

Umjetna inteligencija moći će otkrivati clickbait naslove

Trenutno imaju točnost pogađanja od 83 posto. International Institute of Information Technology Hyderabad describes clickbait headlines as “purposefully misrepresenting or promising what can be expected while reading a story on the web be it headline, image or related text”.

12.09.2017. (19:19)

Samo da je zagristi udicu

Klima senzacionalizma

“Čuđenje i senzacionalizam koji mediji, hrvatski i šire, redom iskazuju baveći se ovim temama ostavljaju stvar točno tamo gdje je bila i 2009. kada ishod klimatskih pregovora nije bio dovoljna senzacija da bi se oni njima bavili. I uragani i poplave i suše i oluje i požari “stoljeća” koji se redaju gotovo svakodnevno postaju samo novi “clickbait”, štiteći nas od bilo kakve stvarne akcije. Mi kao konzumenti takvog sadržaja nastavljamo pristajati na neracionalnost koju nam nude, sve dok kao vrsta ne postanemo tek statistika u odjeljenju ‘gubitak bioraznolikosti'”, upozorava H-Alter.

25.04.2017. (11:30)

Istina je oko nas

Suosnivač Wikipedije pokreće novinarski portal Wikitribune

“Novinarstvo je pokvareno i moramo ga popraviti”, moto je pod kojim suosnivač Wikipedije Jimmy Wales pokreće novi portal s vijestima Wikitribune, koji bi trebao stati na kraj “alternativnim činjenicama”, šupljem izvještavanju i klikbejt novinarstvu. Wales je zamislio da na platformi rade novinari volonteri, sve uređuje urednički kolegij, a financira se donacijama korisnika/čitatelja, koji će moći utjecati i na to koje se teme obrađuju. Što više ljudi financira projekt, više će plaćenih novinara moći raditi. No neki su izrazili skepsu koliko utjecajan Wikitribune može postati. BBC

28.03.2017. (20:39)

Klika Doriana bejta

Koji je to roman: Britanac umre kad selfie pođe krivo?

Knjižara iz Dallasa počela je koristiti klikbejtove (praksu pisanja naslova koji su intrigantni, ali koji izostavljaju osnovne informacije) kako bi privukla pozornost publike na knjige te ih učinila uzbudljivijima. Dakle, u knjižari The Wild Detectives stavili su “Britanac umre kad selfie pođe krivo”, što je bio klikbejt za ‘Sliku Doriana Graya’ Oscara Wildea, onda “Backpackerovo najgore putovanje ikad kad ga pleme s otoka napadne kakicom” što su, naravno, ‘Gulliverova putovanja” Jonathana Swifta, “Rumunj otkrije šokantnu istinu o češnjaku” – ‘Dracula’ Brama Stokera itd. BBC

22.03.2017. (19:50)

Nećete vjerovati što su napravili

‘Hejt za klikbejt’: Novo web-utočište od clickbait novinarstva

Na Facebooku je osvanula nova stranica posvećena neobičnom obliku aktivizma: autori stranice nazvane Hejt za klikbejt okomili su se na senzacionalističke, varljive, clickbait naslove koje često možemo naći u domaćim medijima. Pod sloganom “čitamo gluposti da vi ne biste morali”, ekipa lijepi linkove članaka otkrivajući informacije koje su urednici namjerno izostavili iz naslova kako bi vas natjerali da kliknete na članak.

06.08.2016. (16:43)

Nećete vjerovati što se dogodilo...

Nastavlja se Facebookova borba protiv clickbaita

Facebook je odlučan u namjeri da sa svojih stranica protjera takozvane clickbait objave – mamce za klikove koji bombastičnim naslovima “tjeraju” korisnike da na njih klikaju. Osnovni kriteriji za prepoznavanje clickbaita su pojave kada naslov vijesti sakriva ključne informacije i sadržaj vijesti, ili kada pretjerano naglašava nebitne detalje kako bi naveo na pogrešan zaključak. Kada Facebookovi algoritmi prepoznaju ovakve naslove automatski će ih početi rjeđe prikazivati korisnicima. Bug, Newsroom