Brezak Brkan: Google-ova akvizicija Photomatha je dokaz da se i tu može napraviti *eben proizvod - Monitor.hr
24.02.2023. (14:00)

I mi znamo biti konkurentni

Brezak Brkan: Google-ova akvizicija Photomatha je dokaz da se i tu može napraviti *eben proizvod

Google godišnje akvizira desetak tvrtki. Prva među njima u 2023. je hrvatski Photomath. Prepoznali su naše proizvodne kapacitete pa ih sad valjda možemo prepoznati i mi sami. Početkom 2010-ih smo vidjeli prvi val startupa – mahom projekata koje, kad gledamo današnjim očima, jasno možemo vidjeti zašto nisu uspjeli. Bavili smo se tehnologijom i nešto malo dizajnirali, ali razviti proizvod koji će imati product-market fit i nastavno na to razviti kvalitetnu go-to-market strategiju jednostavno nismo znali. Rijetki su osnivači uspjeli prepoznati što tržište želi i pivotirati prema tome. Dobar primjer je upravo Photopay koji će se kasnije pretvoriti u Microblink te zasebnu aplikaciju Photomath. Umjesto na temelju te prve generacije proizvoda, hrvatska tehnološka scena se razvila na temeljima rada za strane klijente koji su imali sve što mi nismo, ali nisu imali dovoljno programera. Ivan Brezak Brkan za Netokraciju.


Slične vijesti

11.12. (08:00)

Sport, politika i glazba

Što se najčešće guglalo ove godine: Baby Lasagna, nogometni Euro, Donald Trump, Kamala Harris, princeza od Walesa…

Najčešće pretraživani pojmovi na najpoznatijoj tražilici su Euro 2024, DIP (logično, s obzirom na izbore), Baby Lasagna, utakmice Hrvatske s Italijom i Albanijom, Rim Tim Tagi Dim i Donna Vekić. Globalno, najčešće se pretraživala Copa America, zatim ponovno Euro, dok su Olimpijske igre u Parizu tek na trećem mjestu. Od osoba, najpopularniji su Trump, Kamala Harris, princeza Catherine od Walesa, Imane Khaliff i Joe Biden. Najtraženiji glazbenik je Diddy (ali ne baš vezano uz glazbu), od filmova Inside Out 2, među glumcima najčešće se guglalo Katta Williamsa, a najtraženija pjesma Not Like Us Kendricka Lamara. Bug

06.12. (13:00)

Halucinira

Google svoj AI Overviews obučava na TikToku: Rezultat je opako brkanje stvarnosti i mašte

Čini se kako Google još uvijek ima početničkih problema sa svojom značajkom AI Overviews. Ona je ranije ove godine korisnicima predlagala da na pizzu stave ljepilo ili jedu kamenje, a sada kao izvor za svoje rezultate koristi satirične snimke s društvenih mreža. Google je uveo zaštite koje bi trebale primijetiti apsurdne upite i umanjiti korištenje duhovitog sadržaja, ali i savjeta korisnika, pogotovo kada je riječ o vijestima ili pitanjima zdravlja. Također su dodali oznaku upozorenja “Generativni AI je eksperimentalan” nakon pokretanja AI sažetaka. Forbes

29.11. (12:00)

Hej Google, ne špijuniraj!

Google potiho snima sve što govorimo, no može se isključiti

Google, uz druge tehnološke divove, snima dijelove glasovnih interakcija kako bi unaprijedio usluge poput Pretraživanja, Asistenta i Karata. Iako tvrde da to čine radi poboljšanja usluga, ovo može ugroziti privatnost korisnika te potencijalno otvoriti vrata kibernetičkim napadima. Rješenja: Kako zaustaviti Googleovo “slušanje” (Poslovni):

  1. Isključite glasovne i audio aktivnosti
    • Idite na “Manage your Google account” > Podaci i privatnost > Postavke povijesti.
    • Deaktivirajte “Glasovnu i audio aktivnost”
  2. Uklonite mikrofon i kameru iz jednadžbe
    • U postavkama uređaja upravljajte dopuštenjima aplikacija. Onemogućite pristup mikrofonu i kameri za aplikacije poput Google Asistenta
  3. Izbrišite prethodne snimke
    • Na istom mjestu (Glasovna i audio aktivnost), pregledajte i obrišite već pohranjene snimke
  4. Redovito provjeravajte dopuštenja
    • Pregledavajte postavke privatnosti za sve aplikacije. Budite oprezni kod instalacije novih
  5. Dodatni koraci za sigurnost
    • Koristite VPN, redovito ažurirajte softver i birajte aplikacije iz pouzdanih izvora

Isključivanje ovih postavki ne sprječava Google da prikuplja osnovne podatke za svoje usluge, ali značajno smanjuje opseg praćenja. Razmislite o alternativama za aplikacije koje narušavaju privatnost.

23.11. (21:00)

AI kao resurs

Hrvat iz Googlea Boris Debić: AI će Hrvatskoj donijeti 10 jednoroga

Zagrebački fizičar postao je dio Googlea dok je taj tehnološki div, s obzirom na današnje dosege, još bio u povojima. Proveo je u Silicijskoj dolini 24 godine, a od toga je 15 bio u Googleu gdje je radio na razvoju infrastrukture, podatkovnih centara, release inženjeringu, strojnom učenju, donošenju odluka pomoću umjetne inteligencije. Vrativši se u Hrvatsku počeo je predavati o umjetnoj inteligenciji na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa (ZŠEM). Obrazovanje mladih u segmentu AI-ja je ključno jer, kako tvrdi, utjecaj te tehnologije na gospodarstvo će biti i više nego značajan. Iako se na toj tehnologiji već dugo radi, sadašnji su pravci razvoja tek zagrijavanje. Debić navodi kako mu je generativna umjetna inteligencija impresivna, ali ne toliko kao opća umjetna inteligencija (AGI) kojoj će, kako kaže, trebati puno duže za razvoj. Broj računala raste eksponencijalno, a broj programera linearno. No, time kako se razvijaju IT tvrtke u području AI-ja sasvim je zadovoljan. Ne da Hrvatska ne kaska, nego i predvodi u AI tehnologijama, kaže. Netokracija

25.10. (16:00)

Botovi i jalna konkurencijo, odzvonilo vam je

Google čisti recenzije i ocjene na Mapsima: Lažnjacima prijeti digitalna kazna

Nova pravila Googlea uvode kazne za poslovne profile za koje se utvrdi da su objavili lažne recenzije. To može biti privremeno blokiranje novih recenzija i ocjena za poslovanje, povlačenje postojećih recenzija na određeno vrijeme te prikazivanje upozorenja na poslovnom profilu kako bi se korisnike obavijestilo o uklanjanju lažnih recenzija. Googleova pravila o lažnim sadržajima odnose se na Maps, gdje se trebaju prikazivati istinska iskustva gostiju, korisnika servisa ili putnika na određenom mjestu ili u poslovanju. Želi se spriječiti objavljivanje svakog oblika lažnog doživljaja, uključujući sadržaj koji se ne temelji na stvarnim iskustvima ili doživljaju, recenzije potaknute plaćanjima, popustima ili besplatnom robom/uslugama, pokušaje manipulacije ocjenama korištenjem višestrukih računa te korištenje emulatora ili drugih metoda za oponašanje stvarnog iskustva. Bug

15.10. (18:00)

Ideje koje zrače

Google prvi naručuje nuklearne elektrane za svoje podatkovne centre

Google je naručio šest do sedam malih modularnih nuklearnih reaktora (SMR) od tvrtke Kairos Power, ukupnog kapaciteta od 500 MW, kako bi osigurao električnu energiju s niskom razinom ugljika za svoje energetski zahtjevne operacije. Googleov ugovor s Kairos Powerom dio je trenda među tehnološkim tvrtkama koje traže nuklearna rješenja za svoje energetske potrebe. Prošlog mjeseca Microsoft je najavio obvezu kupnje 20-godišnje opskrbe električnom energijom iz ugašene nuklearne elektrane Three Mile Island ako Constellation Energy ponovno pokrene lokaciju. Bug

11.10. (19:00)

Zna li netko uopće za neku drugu tražilicu?

Duže od desetljeća Google je bio vodeća sila u oglašavanju putem pretraživanja, sad bi tome mogao doći kraj

Unatoč tome što je i dalje značajno ispred konkurencije, Google će vjerojatno prvi put u više od desetljeća imati manje od polovice udjela na američkom tržištu oglašavanja putem pretraživanja. Pojava umjetne inteligencije mijenja alate za pretraživanje fokusirajući se na pružanje odgovora ili sažetaka na upite korisnika, što potiče tražilice da prilagode svoje pristupe oglašavanju. Google trenutno prilagođava strategiju i integrira AI tehnologije. Hoće li se obraniti od rastućih rivala? Možda to pitanje treba postaviti jednoj od konkurentskih tražilica i vidjeti što one misle o Googleovoj budućnosti. Bug

08.10. (14:00)

Nema više najboljih zemljišta u Monopolyju za privilegiranog igrača

Google proglašen monopolistom, slijedi moguće ‘razbijanje’ tvrtke

Ministarstvo pravosuđa SAD-a izborilo je antimonopolsku presudu protiv Googlea, označivši ga monopolistom u internetskom pretraživanju. Sudac Amit Mehta sada će odlučiti o mogućim mjerama, uključujući ograničavanje ugovora ili razbijanje kompanije. Strukturne mjere poput razdvajanja Chromea ili Androida su rijetke, ali moguće. EU je već godinama bezuspješno pokušavala obuzdati Googleovu dominaciju. Uz nove prijetnje iz AI sektora i rastuće konkurente poput OpenAI, slučaj bi mogao imati dalekosežne posljedice za tehnološke gigante i buduće start-upove. Lider

30.09. (10:00)

Kad Google zna kad kašalj nije samo kašalj

Google koristi AI za lov na zvukove bolesti

Tehnologija prepoznaje zvukove poput kašlja, disanja i govora kako bi dijagnosticirala bolesti. Googleov HeAR model prikuplja bioakustične podatke te pomaže u dijagnostici bolesti poput tuberkuloze i KOPB-a. U suradnji s tvrtkom Salcit Technologies iz Indije, HeAR model omogućuje analizu kašlja za rano otkrivanje tuberkuloze. Osim Googlea, brojni startupi koriste AI kako bi unaprijedili zdravstvo, posebno u dijagnostici i personaliziranoj njezi. Ova tehnologija omogućuje jednostavniji pristup zdravstvenoj skrbi i bržu dijagnozu, čak i na daljinu. Lider

20.09. (01:00)

Jer nam nije dovoljno oznaka u digitalnom svijetu

Google nudi rješenje za bolje prepoznavanje porijekla i povijesti digitalnog sadržaja

Google je uveo digitalni vodeni žig za sadržaj generiran umjetnom inteligencijom kako bi povećao transparentnost i spriječio zloupotrebu AI alata. Razvili su tehnologiju SynthID kroz DeepMind, koja označava AI sadržaj putem digitalnih metapodataka. Google se pridružio Koaliciji za porijeklo i autentičnost sadržaja (C2PA) i implementira nove verzije Content Credentials u svoje proizvode, uključujući pretraživač, oglase i YouTube. Iako se standard postepeno širi, trenutno samo neki proizvođači poput Leice i Sonya koriste ovaj sustav u kamerama, dok softveri poput Adobe Photoshopa već podržavaju metapodatke. Bug