Boris Postnikov: Fama o familiji
Ocjena serije “Porodica” o hapšenju Slobodana Miloševića ovisi, po svemu sudeći, o tome gdje ste seriju gledali. Ako ste je gledali u Hrvatskoj, mogla vam se svidjeti. Kritičar “Jutarnjeg lista” Jurica Pavičić proglašava je, recimo, “daleko najupečatljivijom TV serijom proizvedenom u bivšoj Jugoslaviji” i hvali prikaz voždove karizmatične moći. Na portalu Telegram, Dragan Markovina je podjednako oduševljen: usput odbacuje optužbe za moralnu relativizaciju i prešućivanje političkog konteksta, koje su se mogle čuti nakon emitiranja. U Srbiji, očekivano, rasprava je mnogo žešća, a stavovi – kako se to lijepo kaže – podijeljeni. S lijeve, dosljedno antinacionalističke strane medijskog spektra ipak su prilično jasni. Dejan Ilić na Peščaniku poručuje, otprilike, da se o novijoj povijesti Srbije iz “Porodice” može naučiti koliko i o Drugom svjetskom ratu iz serije “Allo Allo!”. Na istom portalu, Saša Ilić glavni problem otkriva u kolebanju između dokumentarizma i fikcije, pri čemu “‘Porodica’ jeste sve to i ništa od toga”: niti događaje vjerno dokumentira, niti ih interpretira. Možda je najradikalniji Tomislav Marković na Al Jazeeri: sama ideja da se o najvećem balkanskom krvniku kaže nešto suvislo tako što ćemo prikazati njega i njegovu porodicu iz temelja je pogrešna, tvrdi, jer ta priča njima etički ne pripada. “Istina o Slobodanu Miloševiću”, zaključuje, “nije u priči o njegovom hapšenju, već u svedočenjima njegovih žrtava”… – o odjecima serije “Porodica” i vlastitom pogledu piše Boris Postnikov za Novosti.