Bojan Stilin o Dori: Tek par pjesama ima šanse uopće ući u finale Eurosonga - Monitor.hr
12.01. (11:00)

Ako nam je nakon Lasagne samo finale dobro...

Bojan Stilin o Dori: Tek par pjesama ima šanse uopće ući u finale Eurosonga

Ima tu, naime, za svaku od ciljanih skupina Eurosonga ponešto: od dramatičnih pop balada skrojenih u švedskim laboratorijima, preko cirkusantskih rock i etno eksperimenata s mikrolokalnim štihom, do eye candyja za LGBTQ populaciju koji se, za razliku od njihovih inozemnih parnjaka, u Hrvatskoj nikad neće autati. Većina njih se, zapravo, ne bori za plasman na Eurosong, već za nešto malo airplaya u hrvatskom medijskom prostoru… Kaže Bojan Stilin za tportal, čiji su favoriti (oni koji bi mogli proći u finale ESC-a) sljedeći: EoT, IVXN, Jelena Radan (ako ih pogodi retro val), Marko Bošnjak, Nipplepeople… Forum


Slične vijesti

Danas (08:00)

Dej nam svima, Bože, joči sokolove

Stilin: Milanović je odabirom Chriztel Renae Acevede poslao simboličnu i sofisticiranu poruku

Teško je očekivati da bi Milanović svoje nedjeljne večeri trošio na nešto u njegovu svijetu tako trivijalno kao što je ‘Supertalent’, pa uvjerljivo djeluje verzija priče da ju je otkrio slušajući je uživo na festivalu Mali kaj u Krapini. Čak i da nije bilo tako, činjenica da pripadnica naroda koji u Hrvatskoj ima percepciju jeftine radne snage – uvezene da bi se bandažirao demografski slom – može tako savršeno otpjevati pjesmu iz najskromnije, najvrednije, a istodobno najprogresivnije hrvatske regije, dovoljna je za klasično milanovićevsko popkulturno zakucavanje.

Očima – i glasom – djeteta tako smo začuli vapaj svih onih ljudi koji vam ovih dana u pekarama za 750 eura mjesečno sa zaraznim smiješkom na licu izručuju krafne od pet eura. Djeteta koje nam je u lice bacilo perje labuda što je ‘preletel čez široko morje’ u potrazi za bauštelom na kojoj će za parsto eura raditi prljave poslove koje su Hrvati potrčali raditi u Njemačkoj. Djeteta koje labuđim pjevom Hrvatske, koje više nema, podsjeća na to da strani radnici, kojih će za pet godina biti pola milijuna, ubrzano postaju srž ove države bez koje neće biti zdrava, ‘kak v črljeni jabuki koščica’. Bojan Stilin za tportal

10.02. (20:00)

Malo nas je, al nas ima

Stilin: Domaća javnost možda nije svjesna koliki je uspjeh trijumf hrvatskog filma u Rotterdamu

‘Fiume o morte’ je, naime, premijerno prikazan prije tjedan dana na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, a već je pomeo sve pred sobom, kako na stranom, tako i na domaćem terenu. U Rotterdamu je osvojio dvije vodeće nagrade – glavnu nagradu festivala i nagradu kritike FIPRESCI. ‘Fiume o morte’ je dokumentarno-igrani film što tematizira šesnaestomjesečnu okupaciju grada, koji se 1919. zvao Fiume, a danas Rijeka, u organizaciji fašističkog bonvivana Gabrielea D’Annunzija. ‘Nakon svetog trojstva najvažnijih filmskih festivala na svijetu, Cannes – Venecija – Berlin, koje možemo recimo nazvati prvom A kategorijom, došla bi prva B, koju čine Rotterdam, Locarno, Toronto i Sundance. Sam Rotterdam važan je zbog toga što je to jedan od posljednjih najvećih festivala čiji natjecateljski program ne diktiraju biznis i politika, točnije prodajni agenti, poznata redateljska imena, prisutnost filmskih zvijezda ili društveno-politička moda. Bojan Stilin za tportal.

07.02. (18:00)

Demoni i komarci

Baby Lasagna napokon izbacio svoj prvi album, prve reakcije: Je li Marko Purišić naš Peter Parker?

Album čija je ponajveća kvaliteta upravo ono što je Purišićevo primarno zanimanje – do perfekcije zašiljena produkcija na razmeđu EDM-a, popa, rapa, metala i elektronike – pokazuje koliko je teško stvarati glazbu što je, barem mi skloni traženju umjetničkog i izvanvremenskog u njoj, obično preskačemo i prepuštamo konzumerizmu da ga sažvače i ispljune. Četrnaest pjesama koje je Lasagna nanizao na ‘DMNS 6 Mosquitoes’, naime, dobro znaju gdje im je mjesto u svemiru jer ga Purišić uspijeva kontrolirati, iz perspektive pripadnika prve generacije Gen Z dijagnosticirajući boljke modernog društva oko sebe, ali i u sebi samome.

Tema slave s ili bez pokrića kontrapunktirana je nježnijim trenucima albuma, u kojima do izražaja dolazi Purišićeva krhkija strana, raspolovljena između nesigurnosti karakteristične za njegovu generaciju te težnje ljubavi i univerzalnom prihvaćanju. Potkrade se tu i koja banalnost, da ne kažemo krindž moment, no zato ima stvari koje otkrivaju razinu izravnosti kakvu sve rjeđe susrećemo u pop glazbi. Bojan Stilin za tportal

29.10.2024. (00:00)

Serija Sram, a nema susramlja

Bojan Stilin o seriji Sram: Da, konačno imamo dobru domaću seriju! Nije original? Nema veze

U nedjelju navečer na HRT-u je prikazana prva epizoda serije ‘Sram’, hrvatske adaptacije norveške tinejdžerske serije SKAM. Ovo je već deveta adaptacija ovog međunarodno popularnog formata koji pokušava – a sudeći po prvoj epizodi, prilično i uspijeva – uloviti život, ovoga puta hrvatskih tinejdžera, u realnom vremenu. U vrijeme kad na domaćim televizijama u smislu dramskih serija (izuzmemo li povremeno lucidnu pajtonovsku povijesnu komediju ‘Mrkomir I’) ne postoji drugi sadržaj osim maratonskih sapunica, vrlo je osvježavajuće vidjeti nešto što komunicira sa svjetskom TV stvarnošću. To što je napravljeno po licenci u ovom slučaju nije presudno – ako već nismo u stanju proizvesti nešto svoje, bolje je to kupiti i adaptirati kako spada. Bojan Stilin za tportal

12.09.2024. (22:00)

Cijene skaču brže nego Oasis na pozornici

Dinamične cijene ulaznica za koncert Oasisa pod istragom

Ticketmaster se suočava s istragom britanske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (CMA) zbog primjene modela “dinamičnih cijena”, koji omogućuje promjene cijena ulaznica u stvarnom vremenu ovisno o potražnji. Irska i Udruga za zaštitu potrošača Which? također reagiraju, tražeći povrat preplaćenih iznosa od kupaca. Bend Oasis distancira se od ove prakse, ističući kako nisu bili svjesni drastičnih promjena cijena. Ticketmaster nudi povrat novca u roku od 24 sata, a preprodaja je omogućena samo putem njihovih servisa. Bojan Stilin za tportal

30.08.2024. (16:00)

Sad su zreli za veliku pozornicu na INmusicu

Stilin: Ljubav u doba otuđenja – Najveći rock bend današnjice zove se – Fontaines D.C.

Sve više potiskujući tvrdi dablinski naglasak u svrhu prenošenja univerzalnih poruka, Chatten pokazuje nestvaran raspon vokalnog talenta, otkrivajući u sebi i pop pjevača i repera i darkerskog croonera povrh već poznatog uličnog naratora. Bend, u međuvremenu, namiguje plejadi najvećih bogova alternativnog rocka, od The Curea preko The Smashing Pumpkinsa do Ridea i Slowdivea, od krhotina njihovih utjecaja oblikujući nešto potpuno svoje, zdrav i svjež barokni rock trećeg desetljeća 21. stoljeća -oduševljen je novim Fontainesima Bojan Stilin, za tportal.

02.08.2024. (09:00)

Ma ko to more platit

Kolinda Grabar Kitarović kao prva svjetska hype woman

Bivša hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović (56) oko ponoći sa srijede na četvrtak s tribine Roland Garrosa urla ‘Donna, Donna’, gestikulira kao pravi teniski fanatik i proživljava svaki poen Donne Vekić u epskoj borbi s Ukrajinkom Martom Kostjuk kao da je ona dolje na šljaci s reketom u rukama. Isto je, već po tradiciji, radila na većini borilišta u Parizu na kojima nastupaju hrvatski sportaši, pa tako i na dnevnim mečevima Vekić u pretkvalifikacijama, pržeći se na +30, ali ne odustajući od navijanja. Nije to dio nikakvog sponzorskog ugovora, pa čak ni dio njezinih obaveza kao članice Međunarodnog olimpijskog odbora, u kojem se svojstvu nalazi u Parizu. Dio je to njezina posla iz snova – hype woman hrvatskog sporta – koji s manje ili više uspjeha obavlja već desetak godina. Nije baš uvijek briljirala u tom poslu, ali ipak je iskoristila svoju asertivnu diplomaciju da bi se infiltrirala u najveću svjetsku sportsku ustanovu. Tako je materijalizirala svoj sportski fanatizam, za koji dan nakon ludila od meča Donne Vekić konačno vjerujemo da je autentičan. Bojan Stilin za tportal.

19.07.2024. (09:00)

Novčani umjetnik

Domaći kipar, ujedno i autor hrvatskih kovanica eura: Još su mi na Akademiji govorili koliki je to teret kad svi tvoje djelo imaju u ruci

U lipnju 2023. domaću i svjetsku javnost šokirala je vijest o tome da je varaždinski kipar Nikola Vudrag na dobrotvornoj aukciji u Poljskoj prodao skulpturu ‘Iron Maiden’ za nevjerojatan iznos od 712 tisuća eura. ‘Još na Akademiji moj dragi profesor Matašić rekao mi je kako je veliki teret i odgovornost kad svi imaju tvoje umjetničko djelo u ruci. Imaš hrvatski grb, zastavu, sljedeće ti je kovanica, ona je simbol države. Ne samo da moraš misliti o tome što će biti gore – to je odradila komisija u Narodnoj banci – nego moraš paziti kako modelirati nešto da ne ispadne drugačije. Tu su i neka tehnička pitanja, jer se kovanica radi na 15 centimetara promjera, ali reljef koji moraš modelirati i raditi iluziju prostora je 1,2 milimetra.’ rekao je u razgovoru s Bojanom Stilinom za tportal.

06.07.2024. (14:00)

'Dobroćudni uragan s Jamajke posjetio Zagreb'

Grace Jones na Šalati: Što reći o ženi koja sa 76 godina pred skoro 5000 ljudi hladno vrti hulahop 10 minuta, pjevajući i predstavljajući bend?’

Dok zlokobni uragan Beryl hara po Jamajci ostavljajući za sobom pustoš, Zagreb je u divnoj ljetnoj noći poharao dobroćudni jamajkanski uragan u vidu jedne od posljednjih popkulturnih ikona koja ga još nije posjetila, legendarne Grace Jones. Uz podršku vrhunski usviranog sedmeročlanog benda, u kojemu perkusije svira i njezin sin, u sat i pol svirke obranila je status možda i ponajveće živuće glazbene dive. Bojan Stilin za tportal.

28.06.2024. (18:00)

Tko je bio, pričat će

Crno-bijeli svijet Billyja Corgana: Htio je da ga istovremeno volimo i mrzimo. Uspio je

Trideset pet godina, tri četvrtine našeg života, njegova grandiozna, pretenciozna, divna i jeziva glazba čuči u našim podsvijestima, kola krvotokom i curi kroz crvotočinu biološke neminovnosti. Istina, i kako je to uvijek u crno-bijelim pričama, barem pola od tih trideset pet godina ona je i blijeda sjena nevjerojatnog niza koji je započeo 1991. debi albumom Gish, a završio 2000. raspadom prve postave benda. Cijeli taj zeitgeist devedesetih godina prošlog stoljeća prošao je Bojanu Stilinu (i drugima) pred očima kad se Corgan materijalizirao pred njim(a), ogrnut u plašt poput kakvog tarot majstora, u društvu petero ljudi koji se trenutno usuđuju nositi s njegovim emocionalnim i stvaralačkim teretom.

Iz odnosa novijih snaga rađaju se novi Pumpkinsi, ovisni ne više o alkoholu i drogama, već o Corganovoj opsesiji da svima dokaže da je cijelo vrijeme bio u pravu. tportal