Vladin Stožer trebao bi, čini se, posebno pripaziti na državnu kompaniju Croatia Airlines, piše Sanja Modrić. Prema svjedočenjima građana koji su nedavno letjeli avionima našeg zračnog prijevoznika, CA se ponaša kao da pandemije nema. Na letovima nije osiguran nikakav razmak, a nakon slijetanja na zagrebački aerodrom nema nikakve epidemiološke kontrole, putnici se razilaze ne znajući jesu li zaraženi ili ne.
U novom nastavku svog feljtona o Croatiji Airlines, Goranko Fižulić osvrnuo se na Zračnu luku Zagreb i simulirao putovanje iz Nürnberga u niz glavnih europskih gradova i natrag. Ovo su cijene: do Sofije i natrag 367 kuna, do Niša i natrag 401 kunu, do Napulja i natrag 452 kune, Skoplje 519 kuna, Kijev 571 kunu, Budimpešta 697 kuna, Priština 1.821 kuna i rekorder Zagreb do kojeg iz Nürnberga i nazad treba platiti 1.938 kuna.
Zagreb više nije ni najveći hrvatski aerodrom jer će to ove godine biti Split, a u narednih pet godina po prometu putnika premašit će ga Skoplje, a vjerojatno i Priština, bez obzira na žestoku međusobnu konkurenciju, piše Goranko Fižulić. Zašto je to tako? Zagreb nije otvorio vrata niskobudžetnim avioprijevoznicima pa se s Franje Tuđmana leti puno skuplje nego s drugih aerodroma. Inače, dan nakon što je bankrotirala slovenska državna avio-kompanija Adria Airways, slovenski premijer Marjan Šarec kazao je da bi eventualno osnivanje nove kompanije bilo vrlo riskantno.
Kakvog smisla imaju Croatia Airlines i poluprazni velebni zagrebački aerodrom, jedan i drugi dotirani proračunskim novcem, ako putnici iz Londona za Zagreb lete, kako bi uštedjeli, za Ljubljanu i Budimpeštu? – pita se Goranko Fižulić za Telegram i analizira (ne)kvalitetu državne avio-kompanije.
Ekonomski lab analizira tri političke odluke za koje kažu da su podsjetile na veliku temu o razlici državnog vlasništva i javnog interesa koja leži u samome srcu naših gospodarskih neuspjeha. Riječ je o:
Vlada je danas odlučila pomoći Croatiju Airlines s 250 milijuna kuna, što će uplatiti ove i iduće godine, a nakon ove stabilizacije poslovanja ići će dokapitalizacija (T-Portal). Na istoj današnjoj sjednici Vlada je odobrila izdavanje jamstva Uljaniku kako bi ovo brodogradilište moglo dići kredit od 26 milijuna eura za dovršetak novogradnje 733 (Novi list).
Za nastavak ovakvog poslovanja Croatiji Airlines za daljnjih šest mjeseci nedostaje 150 milijuna kuna, procjena je konzalting firme BDO, piše Index koji se poziva na visokopozicionirani izvor u tvrtki. “Ovo je definitivno put u stečaj, osim ako se ne dogodi neko čudo”, kaže taj izvor. Neto gubitak CA u prvih devet mjeseci bio je 34 milijuna kuna.
Zrakoplovi Croatia Airlinesa nisu pripremljeni za sezonu, unajmljuju se tuđi, godinu i pol nema direktora s punim mandatom, otišla je trećina pilota, polovica mehaničara i četvrtina stjuardesa, gubici su enormni – kaže Hrvatski sindikat prometnih pilota. Uprava CA odgovara da su se samo oduljili radovi na pripremama aviona i da je otišlo samo tri posto pilota. Zrakoplovni analitičar Alen Šćuric ocjenjuje da CA zaista ima premalo mehaničara i pilota te da avioni ne lete nego su u hangaru iako su 1.4. trebali biti “vani”, a neće biti ni 15.5.