Amerik Blum - Monitor.hr
Prekjučer (09:00)

Jugonostalgija

Amerik Blum

Ovih dana je u Zagrebu dvaput prikazan film Jasmile Žbanić “Blum – gospodari svoje budućnosti”. Film je dokumentarni, a nekim mlađim gledaocima je djelovao kao igrani. Neki s kojima sam razgovarao jedva su se razuvjerili da ono što su gledali nije postojalo nikako drukče nego na filmu. Pitali su: “Pa je li stvarno bilo ovako u toj Jugoslaviji?” Ti gledaoci nisu nipošto toliko zatupljeni da ne bi načinili razliku između igranog i dokumentarnog filma, ali je zabrana sjećanja na Jugoslaviju koju su nacionalističke ortodoksije zavele u nekadašnjim jugoslavenskim republikama tako neprobojna da su se ti mladi ljudi, nekoliko sati nakon što su odgledali film, osjećali kao grupa kojoj je otkrivena neka dobro čuvana vojna tajna… piše Sinan Gudžević za Novosti.


Slične vijesti

01.10.2024. (22:00)

Dobra retrospektiva

Boris Rašeta o filmu Atentat na Trockog: Uvršten među pedeset najgorih filmova svih vremena, ali to je, izgleda, samo bila politička netrpeljivost

Valjda motiviran smrću Alaina Delona, HRT je na program uvrstio film Josepha Loseyja koji je zanimljiv iz dva razloga. Prvi je da vidimo Delona (koji glumi ubojicu Trockoga, Ramona Mercadera) u dramskoj ulozi: on se preznojava, muči, bjesni, proživljava oluju emocija dok na kraju krampom ne ubije Staljinova protivnika. Delon je obično postojao u kadru, nije glumio. Drugi je scena koride u kojoj toreadori ubijaju bika: proboden mačetama, izranjavan, bik tetura, potom krvav pada, a onda ga na kraju vuku kroz blato u pozadinu arene i režu za meso. Danas takvu scenu zbog zaštite životinja ne bi bilo moguće snimiti. Trockoga je Losey snimao uglavnom pijan, pa je Richard Burton sam nadopisivao neke monologe, podsjećajući režisera na gafove u kontinuitetu radnje. Boris Rašeta retrospektivno donosi pregled što smo sve dobroga propustili na TV-u, za Novosti.

22.03.2024. (18:00)

Alexander Payne, on ne štanca kopije

The Holdovers: emotivna, duhovita, potresna i dirljiva drama u ruhu božićnog filma

‘The Holdovers’ sadrži sve komponente koje ga čine božićnim filmom – odvija se u vrijeme Božića, govori o zbližavanju tužnih i izgubljenih ljudi, topao je u ledenom i snježnom okruženju, ima scena s lampicama, jelkama, girlandama. No njegove su emotivne finese, fantastične glumačke izvedbe i majstorsko miješanje okrutnosti s blagošću, tuge s humorom – suviše izvanserijske da bismo film utrpali u niz šprancerskih blagdanskih zicera. Filmski osvrt Zrinke Pavlić za Tportal