I diploma za nindžu
Ako vas ikad otmu i zatvore u bunker, postoji rješenje
Trapped in someone's trunk? Here's how to escape!
Credit: 🎥 _littos pic.twitter.com/VQSvdGnaVg
— HOW THINGS WORK (@HowThingsWork_) October 26, 2024
Trapped in someone's trunk? Here's how to escape!
Credit: 🎥 _littos pic.twitter.com/VQSvdGnaVg
— HOW THINGS WORK (@HowThingsWork_) October 26, 2024
Trocilindrični motori su kompaktni, štedljivi i često ugrađivani u gradske automobile. No, najčešći problemi uključuju pucanje zupčastog remena s uljnom kupkom, čiji ostaci mogu zaštopati uljnu pumpu, katalizator koji rano otkazuje i prodor rashladne tekućine u cilindre. Osim toga, plastična sita uljnih pumpi lako popuštaju pod visokim temperaturama. Rješenja? Češće mijenjanje ulja, korištenje razvodnog lanca umjesto remena i izbjegavanje opterećenja prije zagrijavanja motora. Iako su bolji u hibridnim sustavima, rabljeni primjerci zahtijevaju detaljnu povijest održavanja. Kupnja takvog vozila? Lutrija, ali možda s premijom na kraju. Revija HAK
Češka kompanija Praga, osnovana još početkom 19. stoljeća, proizvodila je u svojoj povijesti svašta – od mostova i parnih strojeva, preko automobila, motocikala i kamiona, pa čak i zrakoplova, a danas u svojoj ponudi ima i prvi hiperautomobil nastao u toj zemlji. Njegovo je ime Bohema, zamišljen je kao trkaći bolid za stazu, ali homologiran i za cestu, no bez elektrifikacije u pogonskom sustavu. Samo čisto iskustvo benzinskog motora i brzine, to je ono što češki proizvođač želi pružiti uskom krugu svojih kupaca, spremnih istresti oko 1,5 milijun dolara (plus porez) za njihov prvi bolid ovog tipa. Cijeli automobil izrađen je s brzinom na umu, podešavan u zračnim tunelima gdje se razvijaju bolidi za Formulu 1, a proizvodnja je u potpunosti ručna. Autonet
Radeći na proizvodnoj liniji, robot Figure 02 povećao je brzinu za 400% i sedmerostruko povećanje stope uspješnosti od prve aplikacije sustava. Tvrtke su opisale ovaj rezultat kao veliki iskorak za autonomne proizvodne sustave. U nedavno objavljenom videu, prikazuje se izvođenje do 1000 akcija dnevno. Ovo predstavlja prekretnicu za humanoidne robote u industrijskim uvjetima. Revija HAK
Prvo treba provjeriti jesu li gumene brtve na vratima automobila zamrznute i spojene ili je bravica zaleđena – potonja opcija naravno ne predstavlja problem za automobile s centralnim zaključavanjem. Ako ključ ulazi u ključanicu i može se okrenuti, ali vrata se ne otvaraju, zamrzavanje je zbog gumenog ruba vrata. U tom slučaju nikada nemojte pokušavati na silu otvoriti smrznuta vrata automobila. Umjesto da prisilno povučete vrata, prvo biste trebali pritisnuti vanjsku stranu vrata automobila. Uz malo vještine, led može popucati između brtvi. Ako je brava zamrznuta, prvo isprobajte kemijski odmrzavač. Alternativa bi bila uglavnom sredstvo za dezinfekciju koje sadrži alkohol. Ako pri ruci nema leda, bio bi od pomoći upaljač kojim ćete zagrijati ključ automobila. Zatim pažljivo i polako umetnite topli ključ u bravu i okrenite ga: tako se led u bravi može odmrznuti. Svakako nije dobra ideja da ga se odmrzava fenom. Dobro je i prije zime očistiti gumene brtve na vratima. Revija HAK
Većina građana Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka preferira automobil kao prijevozno sredstvo, no sve je veća svjesnost o izazovima koje uzrokuje promet u gradovima, poput gužvi i nedostatka parkirnih mjesta. Građani smatraju da bi unapređenje infrastrukture, poput gradnje dodatnih cesta, parkirališta i kružnih tokova, moglo poboljšati stanje. Biciklizam je popularan, osobito u Osijeku, ali postoje problemi s biciklističkim stazama i sigurnošću. Iako većina podržava češće korištenje bicikala i romobila u budućnosti, malo tko planira promijeniti svoje navike. Revija HAK
Širenje ovih mikroorganizama može rezultirati stvaranjem taloga te začepiti dovode goriva i filtre goriva te oštetiti motore. Teoretski, problemi se mogu pojaviti i kod benzinskih motora s visokom mješavinom biogoriva E10, E85 ili E100. Međutim, Njemački autoklub (ADAC), objašanjava da se ovaj oblik onečišćenja gorivom ne pojavljuje se često u automobilskim motorima. Dizel se u njima stalno troši i rijetko ostaje dugo u spremniku. U kamperima, a posebno u čamcima i poljoprivrednim vozilima, opasnost od dizelskih štetočina je puno veća jer se navedena prijevozna sredstva i strojevi ne koriste dulje vrijeme. Automobili koji dugo stoje također su izloženi većem riziku jer mikroorganizmi tada imaju priliku rasti i razmnožavati. Revija HAK
Na Pariškom sajmu automobila dominirale su električne inovacije, dok europski proizvođači pokušavaju uhvatiti korak s kineskom konkurencijom. Izazovi emisija CO2, stroge regulative i borba za tržište postavljaju visoke zahtjeve. Kineski Leapmotor i Stellantis surađuju na B10 električnom SUV-u, a europski brendovi poput BMW-a i Renaulta predstavili su napredne modele. Sa sve većim pritiskom na smanjenje emisija, elektrifikacija postaje ključ opstanka u automobilskoj industriji, jedan je od zaključaka. Forbes
Sve se više naziru manjkavosti europskog plana prema kojemu bi motori s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine otišli u povijest. Kada danas u Hrvatskoj uđete u neki autosalon njemačkih premium marki, prodavači će vam bez ustezanja reći da i dalje prodaju više dizelaša od benzinaca ili električnih vozila. Od siječnja do kraja rujna u Hrvatskoj je prodano 27.833 automobila na benzinski pogon, ili 53.8 posto od ukupne prodaje. Na drugom su mjestu hibridi kojih je prodano 11.792, odnosno 22.8 posto, treći su dizelaši s prodajom od 9.547 vozila ili 18.4 posto. Kritičari EU-ovih, ali i globalnih planova odmah su upozoravali da je micanje benzinaca i dizelaša s cesta do 2035. čista utopija, uz ostalo jer su za mnoge građane EU električna vozila i dalje preskupa. Tako i nova regulativa Euro 7 sugerira da će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050. godine, a vjerojatno i duže. (Index) U Parizu su nekim crpkama već zabranili prodaju dizelskog goriva, ali zato što žele rasteretiti centar grada. Revija HAK
Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK