Ako se vozite lijevom trakom na autocesti i ne pretječete, podložni ste kaznama - Monitor.hr
Jučer (18:00)

Jedino ako ti je do skupljanja bodova

Ako se vozite lijevom trakom na autocesti i ne pretječete, podložni ste kaznama

Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno propisuje da se autocestom vozila moraju kretati krajnjom desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni. Na autocesti vozač smije mijenjati prometnu traku zbog bržeg kretanja samo prelaženjem vozilom u lijevu prometnu traku. Na autocesti vozač ne smije vozilom prelaziti iz trake u traku (slalom vožnja), pretjecati trakom za zaustavljanje vozila u nuždi, požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova ili na neki drugi način niti izvoditi bilo koju drugu radnju kojom ugrožava ili dovodi u opasnost druge sudionike u prometu. Nepridržavanje navedenih pravila koštat će vas 260,00 eura te ćete dobiti jedan negativni prekršajni bod. Revija HAK


Slične vijesti

24.02. (23:00)

Sunce na cesti

Na autocesti A3 postavit će nekoliko solarnih elektrana

Solari će se graditi u zoni odmorišta Zagreb Plitvice, odmorišta Rastovica, te čvorova Sredanci i Ivanja Reka. Prostirat će se ukupno na približno 36 hektara, a projektanti uz idejno rješenje za svaku elektranu moraju izraditi tri modela proizvodnje električne energije, te preporuku isplativosti. Cilj projekta jest smanjenje HAC-ove energetske ovisnosti prelaskom na čistu energiju. Poslovni

24.09.2024. (18:00)

Registracija u trenu, naplata bez zastoja

Objavljeni detalji buduće naplate cestarina: Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja tablica


Hrvatske autoceste potpisale su ugovor vrijedan 80 milijuna eura s tvrtkama SkyToll i TollNet za uvođenje novog sustava naplate cestarine, koji će omogućiti prolaz bez zaustavljanja. Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja registarskih oznaka (ALPR), eliminirajući naplatne kućice. Implementacija će trajati 24 mjeseca, a registracija će se obavljati putem weba, mobilnih aplikacija ili na ulazu u autocestu. Očekuje se smanjenje operativnih troškova, brže putovanje te interoperabilnost s europskim sustavima. Iz HAC-a objavili i animaciju koja prikazuje kako će novi sustav naplate izgledati. Večernji

22.09.2024. (18:00)

Za one koji vole pretjecati i ostati u lijevoj traci

Novi Nissan donosi značajku koja signalizira vozaču kad se na autocesti pametno i sigurno vratiti u desni trak

Najnovija verzija Nissanove tehnologije pomoći vozaču ProPilot integrirat će značajku koja je prilično jednostavna. Nakon pretjecanja, vozači će dobiti vizualno i zvučno upozorenje o sigurnom i poželjnom povratku u desni trak. To bi ih trebalo potaknuti da se pomaknu udesno, a mi se možemo nadati da će se time znatno poboljšati putovanja autocestom. Naravno, upozorenje će funkcionirati samo kada je ProPilot 2.1 aktivan. Revija HAK

18.08.2024. (01:00)

Kamo ste svi sad krenuli odjednom... kad i ja

Dio prometnih stručnjaka jedini lijek za kolone na naplatnim kućicama vidi u vinjetama

Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional

07.08.2024. (10:00)

Zbogom kolonama prema moru

Dosadašnje naplatne kućice odlaze u povijest, cestarina će se plaćati na dva načina

Korisnici će moći autoceste plaćati na dva načina – jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina. Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH. Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama. Novi sustav izgradit će u roku od dvije godine za 80 milijuna eura bez PDV-a, a u planu je i nadzor plaćanja s posebnim kombi vozilima kojima će smjeti zaustavljati vozače. Danica, Jutarnji, Dnevnik

11.04.2023. (10:10)

‘To nije moj auto’: Najčešće isprike vozača koji nisu kupili vinjete za austrijske autoceste

08.04.2023. (01:00)

Napokon bez gužvi

Ukidaju naplatne kućice, uvodi se novi sustav naplate cestarina

Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica). Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura. Autonet

10.11.2022. (15:00)

Bolje od vinjeta, da ne bude Mad Max

Francuzi uveli novi, automatski način naplate cestarine

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK

25.05.2022. (08:53)

Mostovi za divljač preko autocesta smanjili su broj prometnih nesreća u kojima stradaju životinje