Monitor home  |  365 home  |  « ju�er  |  sutra »


088/365, �etvrtak, 29. o�ujka 2001.

Tjedan mladog hrvatskog poduzetni�tva: Tajne opstanka

Vani je d�ungla. Ja�i jedu slabije. Konkurencija je ogromna i svi ti rade o glavi. Ima� prvo razinu firme, tamo gdje radi� s "kolegama". Direktno podre�eni i direktno nadre�eni su ti, po poslovnoj logici, prirodni neprijatelji. Prvom cure sline na tvoje mjesto, a drugi gradi tvr�avu oko sebe da ga slu�ajno ne bi sru�io. Kao u "�ovje�e, ne ljuti se" � dok ne do�e� u ku�icu mo�e� u svakom trenutku biti surovo vra�en na po�etak. Samo ne znam �to bi u stvarnosti bila ku�ica. Ni�ta osim mirovine mi ne pada na pamet.

Ako te u firmi napadaju s rukavicama, vani ih nemaju potrebe nositi. Dapa�e, na ruke navla�e boksere i sli�na pomogala. Kad nekog zgazi� u firmi zgodno je gledati mu lice poslije toga na hodnicima, to je ipak legitimna demonstracija sile. Na tr�i�noj vjetrometini nema �ak ni te kombinacije surove samilosti i nasla�ivanja, protivnik je dobar tek kad potpuno nestane i izbri�e svaki trag svojih proizvoda s terena.

Draga gospo�o N., vi koja kupujute higijenske ulo�ke "Lady�s Best Friend". Mislite da ste stra�no profitilari zbog kvalitete na�eg proizvoda? Glupost, nismo ni�ta bolji od svih tih sranja �to se bjesomu�no reklamiraju. S tim se ne mo�emo nositi, pa nije bilo ni smisla ulagati novac u reklamu. Mi smo odlu�ili igrati na prisutnost, zgaziti te �minkere, nepropusne, lagane, bezbri�ne (jo� bi samo trebali stimulirati klitoris i ponuda bi zaista bila zaokru�ena), u du�anu, tamo gdje, na koncu, treba� ostaviti novce za njih. "LBF" ima grozan, staromodan dizajn, ali izgleda solidno i pouzdano. I, najva�nije, ima ga u SVAKOM du�anu. Znate li, gospo�o N., koliko sam ja vremena proveo u prisnim razgovorima s raznim poslovo�ama i direktorima distribucije, koliko sam kozmetike podjelio ocvalim �eficama smjene u provincijskim vukojebinama? Dovoljno za nekoliko �ivota. Samo da bi vi, gospo�o, svojoj susjedi rekli kako su "Lady�s Best Friend" ulo�ci puno bolji od ovih s televizije. I u jednom paketu ih ima vi�e.

U ovom poslu nema lovorika i, suprotno o�ekivanjima, s penjanjem na hijerarhiji rastu i kompliciraju se poslovni problemi. Zato je nu�no biti ambiciozan na na�in koji bi svaki �uro s tre�eg kata proglasio bolesnim. Ali, sva je prilika da isti taj �uro, neradnik i polovni filozof, nesvjesno kupuje ono �to mu TI ka�e� da kupuje, i za tu banalnu posljedicu tvoga rada ima jo� jednu malu pri�u obja�njenja. Manipulirati nevidljiv ljudskim navikama � to je mo�. Ni�ta ljep�e od toga.

Monitor home  |  365 home  |  365 mail  |  « ju�er  |  sutra »

Copyright © 1996-2001 Internet Monitor