Seat više neće proizvoditi automobile u budućnosti, zamijenit će ga Cupra
Seat više neće proizvoditi automobile u budućnosti, zamijenit će ga Cupra
Za izradu većine automobilskih komponenti koristi se čelik, koji je legura željeza s ugljikom i drugim elementima. Karoserije, ovjes i dijelovi kočnice uglavnom su izrađeni od ovog materijala. Željezo i voda ljube se kao vladajući i oporbeni političari u bilo kojem nacionalnom skupštinskom teatru. Kada željezo dođe u dodir s vodom i kisikom, dolazi do kemijske reakcije koja rezultira željeznim oksidom ili, narodski, hrđom. Sada dolazimo do soli koja otapa zaleđene ceste, ali i na sebe veže vodu.
Sol omogućuje elektronima da brže putuju unutar te kemijske reakcije, ubrzavajući proces hrđe na čeličnim komponentama. Korozija nastaje kada se spoje kemijski i biološki spojevi, koji su u sukobu. Sol je elektrolit i iznimno je važna za ljudski organizam, utječe na rad mišića, ravnotežu tekućine i stanične reakcije. Kada se sol veže na metal i slične površine, ona uklanja elektrone koji štite metale. Svako kretanje elektrona naziva se oksidacija, ključni sastojak korozije. Bez oksidacije ne dolazi do korozije. Revija HAK
Uz ugodu u ljetnim i zimskim mjesecima mogu se pojaviti i dugoročne neugode koje ćete liječiti godinama. Urolozi najbolje znaju o čemu je riječ, neovisno radi li se o muškarcima ili ženama. Ukoliko idete na dulji put s malo stajanja, stalno uključeno grijanje sjedala nije dobro za vaš mokraćni mjehur. Kao što za isti taj mjehur nije dobro i da vam tijekom cijelog puta u ljetnim mjesecima puše hladan zrak iz ventilacije. Hlađenje sjedala može prouzročiti bolesti kao što je prostatitis… Kao što prostata ne podnosi da putujete 10 sati i bez ikakve pauze ne obavite mokrenje. Preporuka urologa s kojim smo razgovarali je da se minimalno svaka dva sata napraviti pauza za odlazak u toalet. Naravno, to će dobro doći i cijelom tijelu – kičmi, nogama, rukama, vašem vratu, prokrvljenosti, mozgu… Radite li velike pauze između odlazaka u toalet, primijetit ćete odgodu funkcionalnosti mokrenja. Revija HAK
Trocilindrični motori su kompaktni, štedljivi i često ugrađivani u gradske automobile. No, najčešći problemi uključuju pucanje zupčastog remena s uljnom kupkom, čiji ostaci mogu zaštopati uljnu pumpu, katalizator koji rano otkazuje i prodor rashladne tekućine u cilindre. Osim toga, plastična sita uljnih pumpi lako popuštaju pod visokim temperaturama. Rješenja? Češće mijenjanje ulja, korištenje razvodnog lanca umjesto remena i izbjegavanje opterećenja prije zagrijavanja motora. Iako su bolji u hibridnim sustavima, rabljeni primjerci zahtijevaju detaljnu povijest održavanja. Kupnja takvog vozila? Lutrija, ali možda s premijom na kraju. Revija HAK
Češka kompanija Praga, osnovana još početkom 19. stoljeća, proizvodila je u svojoj povijesti svašta – od mostova i parnih strojeva, preko automobila, motocikala i kamiona, pa čak i zrakoplova, a danas u svojoj ponudi ima i prvi hiperautomobil nastao u toj zemlji. Njegovo je ime Bohema, zamišljen je kao trkaći bolid za stazu, ali homologiran i za cestu, no bez elektrifikacije u pogonskom sustavu. Samo čisto iskustvo benzinskog motora i brzine, to je ono što češki proizvođač želi pružiti uskom krugu svojih kupaca, spremnih istresti oko 1,5 milijun dolara (plus porez) za njihov prvi bolid ovog tipa. Cijeli automobil izrađen je s brzinom na umu, podešavan u zračnim tunelima gdje se razvijaju bolidi za Formulu 1, a proizvodnja je u potpunosti ručna. Autonet
Radeći na proizvodnoj liniji, robot Figure 02 povećao je brzinu za 400% i sedmerostruko povećanje stope uspješnosti od prve aplikacije sustava. Tvrtke su opisale ovaj rezultat kao veliki iskorak za autonomne proizvodne sustave. U nedavno objavljenom videu, prikazuje se izvođenje do 1000 akcija dnevno. Ovo predstavlja prekretnicu za humanoidne robote u industrijskim uvjetima. Revija HAK
Prvo treba provjeriti jesu li gumene brtve na vratima automobila zamrznute i spojene ili je bravica zaleđena – potonja opcija naravno ne predstavlja problem za automobile s centralnim zaključavanjem. Ako ključ ulazi u ključanicu i može se okrenuti, ali vrata se ne otvaraju, zamrzavanje je zbog gumenog ruba vrata. U tom slučaju nikada nemojte pokušavati na silu otvoriti smrznuta vrata automobila. Umjesto da prisilno povučete vrata, prvo biste trebali pritisnuti vanjsku stranu vrata automobila. Uz malo vještine, led može popucati između brtvi. Ako je brava zamrznuta, prvo isprobajte kemijski odmrzavač. Alternativa bi bila uglavnom sredstvo za dezinfekciju koje sadrži alkohol. Ako pri ruci nema leda, bio bi od pomoći upaljač kojim ćete zagrijati ključ automobila. Zatim pažljivo i polako umetnite topli ključ u bravu i okrenite ga: tako se led u bravi može odmrznuti. Svakako nije dobra ideja da ga se odmrzava fenom. Dobro je i prije zime očistiti gumene brtve na vratima. Revija HAK
Većina građana Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka preferira automobil kao prijevozno sredstvo, no sve je veća svjesnost o izazovima koje uzrokuje promet u gradovima, poput gužvi i nedostatka parkirnih mjesta. Građani smatraju da bi unapređenje infrastrukture, poput gradnje dodatnih cesta, parkirališta i kružnih tokova, moglo poboljšati stanje. Biciklizam je popularan, osobito u Osijeku, ali postoje problemi s biciklističkim stazama i sigurnošću. Iako većina podržava češće korištenje bicikala i romobila u budućnosti, malo tko planira promijeniti svoje navike. Revija HAK
Širenje ovih mikroorganizama može rezultirati stvaranjem taloga te začepiti dovode goriva i filtre goriva te oštetiti motore. Teoretski, problemi se mogu pojaviti i kod benzinskih motora s visokom mješavinom biogoriva E10, E85 ili E100. Međutim, Njemački autoklub (ADAC), objašanjava da se ovaj oblik onečišćenja gorivom ne pojavljuje se često u automobilskim motorima. Dizel se u njima stalno troši i rijetko ostaje dugo u spremniku. U kamperima, a posebno u čamcima i poljoprivrednim vozilima, opasnost od dizelskih štetočina je puno veća jer se navedena prijevozna sredstva i strojevi ne koriste dulje vrijeme. Automobili koji dugo stoje također su izloženi većem riziku jer mikroorganizmi tada imaju priliku rasti i razmnožavati. Revija HAK