Poštari nabavili električne četverocikle i bicikle - Monitor.hr

Slične vijesti

17.11.2023. (07:00)

Divlje tržište

Sva će električna vozila morati imati standardnu utičnicu za dijagnostiku kvarova

Zato što nemaju industrijski standardni ugrađeni dijagnostički sustav. To će se promijeniti 2026. kada se pojavi. Električna vozila sada imaju neke dijagnostičke mogućnosti, neka čak i imaju OBD utičnice, ali ne podliježu nekoj inudstrijskoj normi. Mnoga vozila imaju neke svoje dijagnostičke sustave, što otežava standardizirani pregled grešaka. Automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem imali su isti problem sve do devedesetih kada su Amerikanci postavili OBD-II standard. Revija HAK

28.10.2023. (13:00)

Voziš sam svoj tramvaj

Prva na svijetu: Švedska gradi trajnu električnu cestu

Radi se o cesti koja će puniti električna vozila dok su u pokretu. Elektrificirana cesta bit će postavljena na autocesti E20, između Hallsberga i Örebra. Autocesta vodi između Stockholma na sjeveru, kroz Göteborg i Malmö na jugu – a namjerno je odabrana jer je to prometni koridor za komercijalni prijevoz robe. Također ima potrebno napajanje. Stručnjaci smatraju kako kombinacija električnih cesta na 25% najprometnijih nacionalnih i europskih cesta i kućnog punjenja električnih vozila bila optimalna za prijelaz na električna vozila. Revija HAK

24.07.2023. (18:00)

Baterijama protiv klime

Nema kraja olujama i klimatskim promjenama bez masovne elektrifikacije prometa

Odgovore na izazove klimatskih promjena znamo: usmjerimo se na smanjenje emisija ugljičnog dioksida i učinkovito korištenje energenata. I jedno od rješenja je nadohvat ruke: e-mobilnost. Naime, masovnom elektrifikacijom cestovnog prometa sigurno ćemo smanjiti emisije ugljičnog dioksida – brojke kažu da je taj sektor odgovoran za 24 posto svih globalnih emisija. No potpuna tranzicija na električna vozila ovisi o koordinaciji različitih dionika. Povećanje broja e-vozila na cestama sigurno je važan korak. No, tu je još važnih pitanja na koje treba dati odgovor, poput većeg broja punionica, barem jedna na svakih 60 kilometara. Tportal

17.06.2023. (13:00)

Nije dobro ovako, nije dobro onako

Električni taksiji smanjuju emisije ugljika, ali povećavaju druge probleme

Uber je najavio planove za prelazak stotina tisuća svojih vozača na električna vozila do 2025. godine, a dotad bi se i polovica kilometara u ključnim europskim gradovima trebala prevoziti u električnim vozilima. Potpuna elektrifikacija mogla bi smanjiti emisije stakleničkih plinova za 45 posto, ali bi se istovremeno mogli povećati razni problemi u prometu i – zagađenje zraka. Naime, automobili i terenska vozila koja se koriste u scenarijima zajedničkog prijevoza obično godišnje prijeđu više kilometara od osobnih vozila, pridonoseći većem udjelu stakleničkih plinova u okolišu. Električna vozila na baterije bila su odgovorna za malo veće onečišćenje zraka zbog povećane potražnje u lokalnim elektranama za potrebe punjenja, kao i za više čestica nastalih trošenjem guma i kočnica. Bug

15.06.2023. (14:00)

Bolje popravljati nego kupovati novu - ako se može

Popravci i reparacija baterija: Kako izgleda postupak

Svaki put kada se baterija puni i prazni, ona prolazi kroz malu količinu „habanja“ što na kraju može dovesti do smanjenja njenog kapaciteta i performansi. Visoke temperature mogu ubrzati proces starenja baterije, dok dugotrajno skladištenje baterije bez korištenja može uzrokovati gubitak kapaciteta. Obrasci punjenja također mogu utjecati na životni vijek baterije. Sam proces regeneracije obično uključuje korištenje specijalizirane opreme koja primjenjuje visokofrekventnu struju na bateriju ili kemikaliju za otapanje, što pomaže u razbijanju nakupljenih kristala olovnog sulfata na pločama baterije takozvane sulfacije. Ova nakupina čest je uzrok kvara baterije, a njezino uklanjanje može vratiti kapacitet i performanse baterije. Ako imate električno vozilo, korisno je znati – Strujni krug.

17.12.2022. (08:00)

Najlakše je maknut

Sve više proizvođača automobila ukida AM radio

Sve više proizvođača automobila ukida AM radio, evo i zašto

AM, što označava amplitudnu modulaciju, metoda je koja usprkos lošijoj kvaliteti zvuka ima veliku važnost jer se signal može prenositi na veće udaljenosti. AM radio se kreće od 535 do 1705 kHz, a radiostanice su moguće na svakih 10 kHz. Najpopularnije su radiostanice koje prenose vijesti i vremensku prognozu i temelje se na govoru, a ne glazbi. AM ima još jednu manu, a to je osjetljivost signala na električne oluje i radiofrekvencijske smetnje. Pogađate, to nije nikako dobro u električnom automobilu. Električna vozila stvaraju više elektromagnetskih smetnji nego vozila na fosilna goriva, pa utječu na kvalitetu AM signala, piše The New York Times. U Americi na AM radiostanice otpada 20 posto radijskih slušatelja, dok je u Europi taj udio osjetno manji. Ipak, u kriznim situacijama, kad nema interneta i mobilnih mreža, AM signal čini razliku kao jedina mogućnost jeftinog širenja informacija na velike udaljenosti. Index

04.10.2022. (11:00)

Eko-održiv raj

Dok nisam kupila kartu za Astipaleju nisam ni znala da postoji takvo mjesto

Astipaleja

Astipaleja je egejski otok u obliku leptira koji je izašao iz svoje čahure. Udaljen i slabo povezan s kontinentalnom Grčkom, ovaj otok je dugo važio za “skriveni raj”, poznat samo malobrojnima. Situacija se promijenila 2020. godine kada je grčka vlada sklopila inovativni ugovor s koncernom Volkswagen o uspostavljanju modernog sustava mobilnosti, jedinstvenog na cijelom Sredozemlju, na otoku Astipaleja. Ovaj ambiciozni plan, podržan projektom EMOBICITY (Interreg Europe) Europske unije, usmjeren je na transformiranje Astipaleje u “otok uzor mobilnosti s nultim utjecajem na okoliš”. Tri godine kasnije, transformacija “egejskog leptira” je impresivna, kao i njegova međunarodna popularnost koja je vrtoglavo porasla zahvaljujući publicitetu vezanom uz inovativni i zeleni karakter destinacije. Lupiga

24.09.2021. (14:30)

Bravo Austrija

Do 2025. svi taksiji u Beču bit će na električni pogon

U sljedeće dvije godine osam stajališta taksija i 56 vozila (s električnim pogonom) u Beču opremit će se novom tehnologijom koja će eliminirati potrebu punjača. Naime, taksiji će se automatski puniti na samim stajalištima, dok čekaju sljedeću vožnju. Električni taksiji punit će se strujom koja nastaje isključivo iz obnovljivih izvora energije. Osim u Beču, cilj je i u Grazu do 2025. imati taksije isključivo na struju. Bug