2017. najsigurnija u povijesti letenja - Monitor.hr
31.12.2017. (20:24)

Sigurno nebo

2017. najsigurnija u povijesti letenja

Godina na odmaku ostat će zabilježena kao najsigurnija godina za putnike zrakoplova u povijesti, objavila je mreža za sigurnost zrakoplovstva. Aviation Safety Network, grupacija sa sjedištem u Nizozemskoj, do nedjelje je zabilježila devet kobnih zrakoplovnih nesreća u kojima je poginulo 67 ljudi – 32 putnika i 35 ljudi na tlu. Prošle godine zabilježeno je 16 nesreća sa 103 smrtna slučaja. Osim toga, u nedjelju je postavljen rekord od 398 dana bez nesreće putničkog zrakoplova, te 792 dana bez nesreća u kojoj je izgubljeno više od 100 života. T-Portal, 9news


Slične vijesti

19.02. (10:00)

Ne treba ti ni auto

Prije 34 godine kupio akcijsku kartu za doživotno letenje avionom, od tada ju koristi skoro svaki dan

United Airlines je 1990. godine akcijski ponudio doživotnu kartu od 290.000 dolara, tadašnjih 270.000 eura, koja vam je omogućavala da putujete bilo gdje, kad god, bez ikakvih ograničenja. Vrijedi doživotno, za vlasnika karte. Stuker je bio jedan od rijetkih, ako ne i jedini, koji ju je kupio. Od tada živi praktički na sjedalu 1B, svom omiljenom, u poslovnoj klasi United Airlinesa. Jednom je, ispričao je za Washington Post, letio 12 dana zaredom, samo kako bi – letio. Najbolja investicija u mom životu – rekao je Stuker novinarima. Od tada živi poput sultana zahvaljujući Unitedovim miljama. Revija HAK

29.01. (23:00)

Manje leti - manje šteti

Predlaže se udar na bogate: Ograničiti putovanja zrakoplovima na godišnjoj razini

Što je emisijska putovnica? Riječ je o putnoj ispravi koja potvrđuje količinu ugljika koju je svaki putnik emitirao tijekom godine na temelju svojih letova, pa ako se prekorači, ta osoba ne bi mogla putovati do sljedeće godine. Prijedlog koji bi se, kažu, mogao provesti do 2040. godine i koji nastoji ograničiti pojedinačne emisije ugljika na 2,3 tone godišnje. To bi značilo ograničenje putovanja na oko 22.000 km godišnje, što baš i nije impresivna brojka i mnogi bi svoj bonus iskoristi na jednom povratnom putovanju. Prosječni godišnji ugljični otisak osobe je blizu 4 tone, a ova ugljična putovnica ima za cilj smanjiti otisak za pola. Revija HAK

11.10.2023. (18:13)

Nasukan u polju u Sibiru: Ruski Airbus pokušat će uzletjeti kada se zemlja zamrzne

28.10.2022. (18:00)

Ipak bolje čvrsto na zemlji

Željeznica ili zračni prijevoz: evo što je isplativije s obzirom na relaciju

U nekim državama, poput Njemačke, željaznička mreže je odlično razvijena, a vlakovi su brzi. Što se onda više isplati, vlak ili zrakoplov? U potrazi za odgovorima Njemački autoklub (ADAC) je usporedio i analizirao 20 europskih ruta putovanja željeznicom i avionom. Rezultati su pokazali da su letovi bolji od vlakova u smislu ukupnog vremena putovanja, ali i stoga što zahtijevaju manje presjedanja. Putovanje vlakom u prosjeku je trajalo nešto manje od sedam sati, dok je avionom bilo potrebno oko pet i pol. Letovi jasno prednjače, no vožnja vlakom obično je prihvatljivija od letenja za odredišta do 400 km udaljenosti, dok putovanje zrakoplovom postaje brže na putovanjima dužim od 400 km. Letovi također uključuju sveukupno manje presjedanja, jer su čak 85 posto provjerenih letova bili izravne rute. Nasuprot tome, samo 65 posto putovanja vlakom obavljeno je bez presjedanja. Revija HAK

27.06.2022. (14:00)

Za klimatski bezbrižan let

Europa dobila Savez za zrakoplovstvo s nultom stopom emisija

Cilj je ovog Saveza pripremiti ekosustav zrakoplovstva za uvođenje u upotrebu zrakoplova s pogonom na vodik i električnu energiju, kako bi se osiguralo da i zračni promet doprinosi europskom cilju klimatske neutralnosti do 2050., zacrtanome u Europskom zelenom planu. Savez ima cilj okupiti predstavnike proizvođača zrakoplova, zračnih prijevoznika, zračnih luka, energetskih poduzeća i dobavljača goriva, agencija za normizaciju i certifikaciju, interesnih skupina u području zaštite prava putnika i zaštite okoliša te regulatornih tijela – dakle, svih uključenih u ovu industriju. Njihovi zajednički napori trebali bi biti usmjereni ka utvrđivanju prepreka za uvođenje ekološki čistih zrakoplova u komercijalnu upotrebu te rješavanju tih problema. Bug

24.11.2018. (17:00)

Bešumni avion

Poletjela letjelica na ionski pogon

S američkog MIT-a ovoga je tjedna objavljena vijest o prvom eksperimentalnom uspješnom letu jedne letjelice koja koristi pogon bez pomičnih dijelova. Ionski pogon koristi razliku u energetskim potencijalima koju, uz pomoć molekula zraka, pretvara u potisak. Za sada je uspješno testiran na malenoj letjelici mase tek oko 2,5 kilograma i s rasponom krila nešto manjim od 5 metara. Nature, Bug

10.05.2018. (23:30)

Hrvatska nabavlja besposadni zrakoplovni sustav za gotovo 5 milijuna eura

23.09.2017. (16:54)

Vijak po vijak

Lufthansin avion otet prije 40 godina vraćen Njemačkoj u dijelovima

Landshut, Lufthansin zrakoplov otet prije gotovo 40 godina, vraćen je u subotu Njemačkoj s „groblja“ aviona u Brazilu. Zrakoplov, koji su 1977. otela četiri palestinska ekstremista u suradnji s njemačkom ljevičarskom terorističkom organizacijom RAF-om (Frakcija Crvene armije), Njemačkoj je vraćen u dijelovima, a ponovno će ga sastaviti stručnjaci muzeja Dornier, gdje će biti izložen. Otmica je završila 18. listopada 1977., a smrtno je stradao pilot Juergen Schumann. Seebiz

30.08.2017. (18:15)

Pogledajte rijetku NASA-inu snimku najbržeg aviona na svijetu u povijesti [video_icon]