Most nad velikim kanjonom Huajiang trenutačno je pri kraju izgradnje u provinciji Guizhou, na jugozapadu Kine. Most će biti 625 metara iznad razine rijeke, što je 289 metara više od dosadašnjeg rekordera, vijadukta Millau u Francuskoj. Radi se o visećem čeličnom mostu s rešetkastim sklopom, ukupne dužine 2890 metara. Izgradnja je službeno započela 18. siječnja 2022., a očekuje se da će biti završena 30. lipnja 2025. Čelične rešetke mosta ukupno teže oko 22.000 tona, što odgovara težini triju Eiffelovih tornjeva. Index
China's Huajiang Grand Canyon Bridge is set to open this year, becoming the world's tallest bridge at 2050 feet high.
Recent footage of the bridge has been released, showing crews putting on the finishing touches.
One of the most insane facts about the bridge is that… pic.twitter.com/DLWuEV2sXQ
— Collin Rugg (@CollinRugg) April 8, 2025
Fokus je uglavnom na čeličnim mostovima, od kojih su mnogi izgrađeni prije više od 50 godina i osjetljivi su na učinke ekstremnih vremenskih uvjeta. Jake kiše mogu isprati temelje, ali pravi krivac je temperatura – više temperature uzrokuju širenje čelika, izazivajući probleme na spojevima i oštećujući beton. S obzirom na to da je 2023. bila najtoplija zabilježena godina od početka vođenja evidencije, zabrinutost raste. Revija HAK
U američkom gradu Baltimoreu dogodila nezapamćena katastrofa, sudar kontejnerskog broda dugog 300 metara i mosta, koji se u nekoliko sekundi doslovno prepolovio i srušio i za sobom na dno hladne rijeke povukao nekoliko kamiona i automobila. To je potaknulo i naše medije da se zapitaju može li sličnu nesreću izdržati naš Pelješki most. Inženjerka građevine Gordana Hrelja Kovačević, rekla je za HRT kako se mostovi ispituju za prometna opterećenja, a ne za udare brodova. No, procjenjuje se da most na Pelješcu može izdržati udar broda srednje veličine, odnosno duljine do sto metara. Most u Baltimoreu vjerojatno neće u obnovu, već će se graditi novi, budući da se radi o hitnom slučaju. Izgradnja bi mogla trajati oko 3 godine. Hrelja Kovačević naglasila je kako životni vijek građevine za normalne mostove iznosi 50 godina i potrebno ih je održavati. Poslovni
Gradnja Pelješkog mosta zasjenila je na trenutak – jer mostovi su tu da služe i traju desetljećima i stoljećima, i svaki će doći na red da bude zasjenjen dužim, većim, višim – sve druge cestovne mostove u Hrvatskoj: i dosad najduži Krčki, i Novi čiovski, i oba Maslenička, i Most Krka s kojeg pogled na Skradin boli od ljepote, i sve druge na Jadranu i one preko Save, Drave, Cetine, Neretve i drugih velikih i malih rijeka. A ima ih na desetke, stotine – starih, novi(ji)h, kamenih, (armirano)betonskih, grednih, lučnih, cestovnih, željezničkih, pješačkih… Slobodna
U šest sekundi kontroliranih eksplozija danas su uništeni ostaci srušenog mosta u Genovi, u čijem su urušavanju lani deseci vozila pali s visine od 50 metara i poginulo 43 ljudi. Eksplozivom su danas srušena dva tornja mosta uz vodene mlazove koji su prekrili više od 20.000 kubičnih metara željeza kako bi spriječili da grad progutaju visoki oblaci prašine. CNN…
Jučer ujutro u Kairu je otvoren viseći most preko Nila, najširi takav u svijetu, koji ima šest prometnih traka u svakom smjeru i širok je 67 metara. Most Rod al-Farag Axis ključna je karika na autocesti od Crvenog mora na istoku do sjeverozapadne obale Egipta, gradila ga egipatska vojska. Xinhua ima galeriju fotografija giganta.
Viseći pješački most dug 462 metra preko kanjona Krke povezivat će srednjovjekovne utvrde Nečven i Trošenj, bit će treći najduži na svijetu i drugi u Europi, idejni projekt je upravo predstavljen, a gradnja kreće za oko dvije godine, ovisi i dokumentaciji i dozvolama. Most je visećeg tipa tibetanskog stila, nosiva konstrukcija su čelične užadi položene na portale, gazne površine čine stabilizacijska užad, a pod je drvo i rešetke. Na sredini most će biti na 140 metara iznad rijeke Krke (Šibenik.in). Inače, NP Krka 24. siječnja slavi 34. rođendan, kojim povodom posjetiteljima u subotu, 26. i nedjelju, 27. siječnja daruju slobodan ulaz.
Otvoren je most koji spaja Hong Kong, Macau i grad Zhuhai na kineskom kopnu, dogačak 55 kilometara, ako se uključi pristupne ceste. Gradnja je počela prije 9 godina, a koštao je oko 20 milijardi dolara (pelješki most će koštati 300 milijuna eura, dug je 2,4 kilometra, gradit će se 3 godine). Na središnjem dijelu mosta izgrađen je tunel ispod mora dug 6,7 kilometara kako bi brodovi mogli prolaziti.